Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
Jaa mutta jos onkin, niin heillä kyllä on varaa.
Eipäs ajateltu taaskaan lainkaan köyhää väestöä.
Vaan periaatteella että KÖYHÄT KYYKKYYN!
Keliakialla on vaikutusta myös sosiaalisissa tilanteissa. Ei läheskään kaikissa tilaisuuksia ole merkittynä gluteenittomat vaihtoehdot ja niitä on usein erikseen kysyttävä. Keliakia on siten myös sosiaalisiin tilanteisiin vaikuttava sairaus. Lisäkustannnuksia aiheuttavat kotona leipien ja tuotteiden säilyttäminen erillään muun perheen ruuasta kontaminaatiovaaran vuoksi. Keliakiakorvausta aikanaan vahvasti ajaneena ja lausunnonkin asiasta kirjoittaneena on pakko ihmetellä asiaa. Onkohan Kelasta kerrottu, että tällä voidaan säästää.
Keliaakikko ei voi mennä edes köyhille tarkoitettuihin ruokajonoihin, sillä ruokakassien sisällöissä ei ole juurikaan gluteenittomia ruokatavaroita.
Keliaakikko tarvitsee kipeästi tuon vajaan 24 euron kuukausituen voidakseen hoitaa sairauttaan.
Ennenkuulumatonta ja uskomatonta yhden potilasryhmän syrjintää nykyhallitukselta.
Allekirjoituksia on tullut tähän mennessä hieman yli 7500, joka on ihan mukava määrä. Allekirjoitusten määrä on kuitenkin pieni siihen verrattuna, että keliaakikoita on yli 36000, joten lisää nimiä tarvitaan.
| This discussion has been closed. |
Re: Re: Re:
#5: - Re: Re:
Mikä on terveysministerin koulutus, kun ei ymmärretä tämän sairauden hoidon päälle mitään. Kaupat rahastaa ihán riittävästi näillä erikoisruokavalio tuotteilla. On tehtävä ruoka alusta loppuun asti itse, niin tietää mitä se sisältää. Nämä muunnellut tärkkelykset ei ainakaan minua vakuuta, etteikö niissä olisi gluteenia. Mikäli syöt jotain sopimatonta on suolisto sekaisin monta viikkoa. Se todella vaatiia meiltä kaikilta paljon, että me itse pidämme huolta miten me voimme ja ainostaan syömällä oikein. Mitä muuta sairautta voidaan hoitaa ilman lääkkeitä ja sairaalassa makaamisi? Kannattaa todella maksaa nämä korvaukset että pysymme työkuntoisena, emmekä sarastu enempää.