VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS.

#26

Perustuslain vastainen päätös mielestäni. Meillä kaksikielisillä on oikeus myös ruotsinkieliseen palveluun, etenkin kuin kyse voi olla elämästä ja kuolemasta. //tonsku

#27

Kuinka Pohjanmaan maakunnissa asuvilla ruotsalaisilla on mahdollisuus asioida äidinkielellään - etenkin omalla murteellaan? Ruotsinkieli on alueen vahvuus ja portti kansainvälistymiselle !!!

#28

Todellakin tärkeätä säilyttää päivystys Vaasassa! Itse ja perhejäsenet ovat olleet potilaana jo moneen kertaan tänä vuonna ja käsittämätöntä että edes suunnitellaan siirtoa kun päivystyksen odotustila on aina täynnä potilaita. Siitä että meillä oli kaksi päivystystä Vaasassa ,TK aamusta iltaan ja VKS 24t, niin meillä ei olisi enään mitään? Mihin tämä maailma oikein menee? Kuka on tällaista edes harkinnut? Vaasa+naapurikunnat ovat yhteensä jo melkoisen kokoinen kaupunki.

Sairas

#29 Re: Re: En allekirjoota

#18: - Re: En allekirjoota

Luultavasti sinulla onaidinkieli suomi.Olen ollut Seinäläjoella ostoksilla useamman kerran

enkä ole koskaan saanut palvelua ruotsinkielellä.Sama tule olemaan sillä sairaalassa.

#30

Vaasan Keskussairaala on tämän alueen sairaala,joka palvelee meitä ja on palvellut kauan.Sairaalapalvelut täytyy taata myös ruotsinkieliselle.Lähellä meitä maakuntalaisia.Vaasan Keskussairaala on hyvä ja turvallinen.Sielä on Vaasalaiset syntyneet sukupolvien ajan.

#31

En livsviktig sak att vi fortfarande kan få vård på svenska! När du är sjuk är det till och med svårt att uttrycka sig på sitt modersmål.

#32

Det handlar inte bara om att mista vården på svenska, det handlar också till stor del om långa avstånd för både svensk- och finskspråkiga. Vasa-Seinäjoki = 80 km, Kristinestad-Seinäjoki= 116 km, Närpes-Seinäjoki= 100 km, Replot-Seinäjoki= 105 km, Vörå-Seinäjoki=55 km, Maxmo-Seinäjoki= 75 km, Nykarleby-Seinäjoki=98 km o.s.v. Det kan väl inte vara tänkt att en befolkningsgrupp på sammanlagt ca 170 000 ska behöva åka så långt för att få jourmässig vård??

#33

Jag kräver att få vård på mitt modersmål i det land där jag beskattas!

#34 Re:

#24: Anno -

24/7-palvelut myöskin

Heja Luther

#35

Tässä luultavasti taas yksi esimerkki siitä kun Musta saarelaiset yms. ei tuu kimppaan Vaasalaisten kanssa. Tuskin yli 120 tuhannen hengen kaupungin päivystystä lakkautettaisiin.

#36

tottakai työpaikkojen puolesta
Sairaanhoitaja

#37

Suomi on edelleen virallisesti kaksikielinen maa. Vaasan keskussairaalassa saa aidosti hoitoa molemmilla kielillä. Itse HUSin sairaalassa työskenneelleenä voin vain todeta, että valitettavasti ruotisinkielisten potilaiden ja omaisten on pärjättävä suomella :( Miksi nyt Vaasassa pitää ajaa alas se, mitä on vuosia kehitetty?!

#38

Alla har rätt till vård på sitt eget modersmål!

#39

En regering ska inte fatta beslut som innebär att den nonchalerar grundlagen. Svensk- och finskspråkga ska bemötas på enahanda grunder.
Juno

#40 Miksi tälläinen adressi?

Eikö kukaan osaa lukea uutisia suomenkielellä. Ruotsinkielinen lehdistö sai aikaan ison uutisankan kun kaikki nyt luulevat että päivystys lakkaa. Ihan turha kerätä nimiä.

#41 Re:

#1: Kannanotto -

Koska tykkään työpaikastani

#42

Mikä järki siinä on että suomenruotsalaiset täällä valittavat SUOMENKIELELLÄ kuinka heidän pitää saada palvelua RUOTSINKIELELLÄ. Se että osaatte muutakin kieltä kun suomea ei tarkoita että silläkin kielellä pitää saada kaikkialta palvelua. Varsinkin kun hyvin selvästi tiedätte olevanne todella pieni osa suomen kansalaisia, miksi ihmeessä teitä pitäisi paapoa? Jopa pakolaiset yrittävät opiskella suomea ja hyväksyvät että sitä kieltä tarvitaan jos halutaan pärjätä. Nielkää ylpeys, opettakaa lapsillenne egon sijaan kielitaitoa niin hommat liikkuu eteenpäin.

#43

Svenska ,svenska,svenska....

#44

Mammas jobb

#45

för att man i Seinöjoki inte är motiverade tillräckligt att lära sig svenska, I Vasa finns en tvåspråkig eller trespråkig service för alla...
Det krävs för mycket om man i Seinäjoki ska ta hand om ca. 380000 personer istället för 190000 som dom nu sköter...det lyckas inte!!

#46

Seinäjoelle tai Ouluun on liian pitkä matka lähteä hädän tullen. Pohjanmaan rannikko tarvitsee oman kaksikielisen päivystyksen.

#47

För att jag vill bibehålla en trolig framtida arbetsplats för både mig och många andra. Dessutom vill jag att alla ska ha en möjlighet att på nära ort få hjälp på sitt egna språk, vilket troligtvis inte kommer lyckas i Seinäjoki. Det är viktigt att ingen behöver fara mer illa eller insjukna mer för att vägen till närmaste jourhavande sjukhus är så lång.

#48

Asia on tärkeä! Seinäjoelle on liian pitkä matka,
jos hätä on suuri. Ruotsinkielisille myös tärkeää saada äidinkielellä palvelua. Moniko Seinäjoella sairaalassa osaa puhua sujuvaa ruotsia?

#49

puolustetaan omia etuja ja työpaikkoja

#50

Jag anser att man skall få vård på sitt modersmål i hela Finland. Vasa sjukvårdsdistrikt sköter detta utmärkt så därför skall det fortsätta som ett fullskaligt dygnet runt joursjukhus.

Kommentoi adressia