Adressi terveellisemmän ruoan puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi terveellisemmän ruoan puolesta.

Heidi Vilenius
askola

16.03.2007 21:58

Kuka tai mikä määrittelee terveellisyyden? Rasvattomuus? Tuoreus? Lisäaineettomuus? allergoimattomuus? vitamiinipitoisuus? enemmän ? vähemmän?
Olen samaa mieltä että terveellisen ruoan ei pidä maksaa enempää,mutta eri linjoilla siinä mikä on terveellistä ja missä määrin nautittuna.
Niina Kyllönen
Nurmijärvi

31.03.2007 10:31

No luonnollisesti ainakin tuorekasvissten ja -hedelmien verotusta ainakin pitäisi keventää tai jopa poistaa kokonaan. Itse joudun (kasvissyöjänä) ruksimaan useat tuorekasvikset pois kauppalistalta niiden kalleuden vuoksi( esim. paprikat 6e/kg eli 36mk/kg!), ihan sairasta. Kuka olisi markka-aikaan suostunut pulittamaan paprikoista tuollaista kilohintaa, tai perunoista 6mk/kg, banaanit 12mk/kg, ei kukaan! Ja kaupat tietysti myös tekevät osansa tässä hommassa hinaamalla niitä hintoja vaivihkaa ylöspäin kun kuluttajan silmä pääsee herpaantumaan...
Tässä taas vähätuloiset saavat selkäänsä oikein urakalla. Pitäisi ruveta elämään ranskalaisilla, sipseillä ja prinssinakeilla, ja tietysti oluella, koska muuhun ei ole varaa. Lupaava kehityksen suuntaus.
Yhteiskuntahan sitten viime kädessä tämänkin nakin maksaa, koska terveydenhuolto on pakko toteuttaa, jos ei itse ole varaa maksaa niin sitten valtion rahoilla, ja joka tapauksessa leijonaosa terveydenhuollon kuluista menee valtion pussista.

Tällä politiikalla kyllä taataan se, ettei jatkossakaan ole varaa maksaa parempaa palkkaa esim. sairaanhoitajille, tai nostaa eläkeläisten tai lapsiperheiden tukia.
Hanna-maria Herranen
Kempele