Kuvataiteelle nimikkopäivä ja liputuspäivä 10.7./En märkesdag och flaggdag för bildkonsten 10.7

Vieras

Taiteilijana, akvarellistina, pidän 10.7. erinomaisena liputuspäivänä. Kuvataiteen merkitys on suuri; jokaiselle jotakin. Silmälle iloa, sielulle lepoa, mielelle virkistystä. Ahaa-elämyksiä, inspiraatiota. Musiikilla on oma Sibelius-päivä, Helenelle taiteen liputusta, please.

Vieras

HYVÄ, HYVÄ ;HYVÄ!

Vieras

Myös kuvataide ansaitsee merkkipäivän. Kirjallisuutta ja musiikkia jo juhlitaankin.

Vieras

Taidemuseolla töissä eli oma lehmä tukevasti ojassa ;)!

Todella myös ansaitusti tämä päivä virallisesti huomioitavaksi.

Vieras

Luulen et mun on vaikea todistaa kuvataiteen merkitys esim. naapurille tai sellaiselle jota en hyvin tunne niin sanotulle randomille tyypille- hyvän päivän tutulle.. Mutta sen teen ku saan siihen työkalut. Ideoita??
Sanna

Vieras

Tärkeetä muistaa

Vieras

Kuvataide ansaitsee mielestäni enemmän näkyvyyttä ja huomiota.

Vieras

Koska olen vammaiskuvataiteilija, v. 2011 vuoden vammaiskuvataiteilija ja haluaisin tuon vammais-etuliitteen pois!!!

Vieras

Kuvataiteet ovat tehneet Suomea tunnetuksi jo esim. Pariisin mailmannäyttelyssä 1900, jolloin Suomen itsenäisyyttä pohjustettiin. Taideteollisuus ja arkkitehtuuri kuuluisivat myös mielestäni tähän samaan - vai tuleeko liian paljon. Painopistettä voisi muunnella vuosittain.

Vieras

Olen samaa mieltä: kuvataidekin tarvitsee liputuspäivän.

Vieras

#11 Liikaa liputuspäiviä

Suomessa on aivan liikaa liputuspäiviä jo nykyisellään. Ei niitä kukaan enää edes muista. Pitäisi poistaa kaikki, paitsi itsenäisyyspäivä. Silloin se tuntuisikin erityiseltä, kun näkee liput saloissa vain kerran vuodessa.

Sirpa R

Tälläinen päivä olisi kiva. Itse kierrän usein museot ja sisustuskaupat läpi ja käyn niissä katselemassa taidetta. Tokihan taiteen puolesta voisi liputtaakin.

Vieras

Maalaustaiteessa on muisti

Vieras

Kuvataide on aina ollut osa kansamme historiaa.
Ei enää

Ei varmasti enää näitä liputuspäiviä ja kissanristiäisiä lisää, kiitos!

Kommentoi adressia