Turkulaisille vammaisille oikeus asua omassa kodissaan
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
Ei vain kehitysvammaisten, vaan kaikkien vammaisten. Kaikilla pitää olla vapaus asua, missä haluaa.
Nyt järkytyneenä luen minkälaisen aikuisuuden nämä ihanat persoonalliset nuoret ovat kaltaistensa kanssa joutuneet kohtaamaan! Adressin paikka todellakin (ja lukemani jälkeen, en kadu sitäkään, että annoin nimeni seuraaviin kuntavaaleihin)!!
Säästö yhdessä paikassa voi lisätä kokonaiskustannuksia!
Hyvä turvallinen asuinympäristö vähentää kalliiden terveydenhoitopelveluiden tarvetta.
Kenen päätös?
Eikö tuo yksikkö ole Erityishuoltopiirin alainen? Miten Turku voi yksin päättää Kaarinassa sijaisevan asumisyksikön lakkauttamisesta? Pyytäkää päätökset kirjallisena, itse en löydä asiasta päätöstä Turun kaupungin sivuilta tai KTO:n sivuilta.
Itselläni on 43-vuotias autistinen tytär. Hän on joutunut kokemaan 4 asuntolan vaihtoa ja joka kerta se on ollut ERITTÄIN vaikeaa. Se on koskettanut/aiheuttanut tuskaa ja epätoivoa myös hänen lapsuudenkodin perheelle. Olen myös pitänyt kehitysvammaisille kerhoja, vetänyt matkoja, leirejä ym, joten luulen tuntevani heidän mahdollisuutensa/kykynsä sopeutua uusiin asioihin. Asukkaat (useat) ovat iäkkäitä ja senkin vuoksi heille muuto voi olla katastrofaalinen.