Inarin Seurakunnan tunturipapin virka on säilytettävä!

Linski
Vieras

#1

05.09.2011 21:20

Tässä on kyseessä kirkkoherran henkilö kohtaset syyt Anista kohtaan,mutta huonoon talouteen vedotaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

06.09.2011 03:21



Vieras

#3

06.09.2011 06:28

miksi juuri Anis onhan täällä muitakin ,onko tässä kyse sukupuolesta
mummo

#4 Kiitos Anis

06.09.2011 08:03

Kiitos että olet olemassa keskellämme niin iloissa kuin suruissakin. Jo partioaikoina kasvatit lastani ja myöhemmin aikuisuudessa autoit hänta surussa ja ilossa

Vieras

#5

06.09.2011 08:59

Anis on hyvä pappi, joka tekee työtä sydämellään. Toivon, että hän saisi jatkaa nykyisessä tehtävässään.

Vieras

#6 Naimisiin

06.09.2011 09:49

Minäki haluan joskus vielä naimisiin ja ehdottomasti haluan Aniksen vihkimään. Voisin väittää, että ehdottomasti suosituin pappi tässä kunnassa.
Järkyttynyt

#7 Anis <3

06.09.2011 11:36

Ekat muistot aniksesta leireiltä ala-asteella ja partiosta, ja muistot ovat tosi lämpimiä. Voisi jopa sanoa että on varmaan paljon Aniksen ansiota että uskon Jumalaan. Hänen kauttaan välittyy niin paljon lämpöä ja lähimmäisen rakkautta ja lapsenakin tunsin turvallisuuden tunteen esim leireillä pajakoskella.
Toivon sydämmestäni että jos joskus minua siunataan lapsella tai avioliitolla että saisin tuolloin Aniksen papiksi näihin tärkeisiin hetkiin. Harkitsen vakavasti että mikäli Lepistö saa tahtonsa läpi niin tulen eroamaan seurakunnasta. Ja uskon että niin tulee moni muukin.

Vieras

#8

06.09.2011 13:06

Käykää kaikki,allekirjoitamassa Aniksen puolesta Kiitos!!

Vieras

#9

06.09.2011 13:25

Pois vaan. Aivan turha virka.

Vieras

#10 Re:

06.09.2011 19:22

#9: -

tää oli kyllä täysin asiaton kommentti!!! :/

Sintsu

#11 Antakaa Aniksen jatkaa

06.09.2011 19:31

Anis ollut niin kauan täällä ja tietää ja tuntee seudun ja meidät "silloiset nuoret" kun ollut riparilla. Anis on ainut naispappi täällä. Antaa hänen jatkaa ja hänellä on hommaa varmasti edelleenkin. Upea, symppis nainen! Osaa ottaa asiat oikein ja ihmiset ihmisenä!!!!

Vieras

#12 Re: Antakaa Aniksen jatkaa

06.09.2011 19:32


Vieras

#13 Aniksen pitää saada jatkaa virassaan!

06.09.2011 20:42

En edes asu enää lähelläkään Lappia, mutta nuoruudessani on Anis ollut minulle tärkeä henkilö, partionjohtajana ja rippikoulun vetäjänä. Ehdottomasti tätä vastaan!!

Vieras

#14

06.09.2011 20:45

Anis on tyttäreni kastepappi, oma rippipappi, muita en ivalosta edes papiksi huolisi!!

Vieras

#15

06.09.2011 21:09

Anis seisoo ihmisten rinnalla, eikä katso muita ylhäältä päin eikä puhu ihmisille siten, että haluaisi vajota maan alle syntisen taakan alla.

Vieras

#16

07.09.2011 09:10

Tunturipapin palkan maksaa puoleksi Tuomiokapituli ja kun tiedän että kirkkoherranvirastossa on muitakin työntekijöitä joiden kohdalla on suurempi mahdollisuus antaa potkun kuin Tunturipappi Anita Kuusiselle. Kirkosta eroaminen on helppoa jos Anita saa potkut ja tiedän näitä eroamisia varmaan tulee paljon myös minä ja perheeni.
Ansku

#17 Anis on paras pappi ikinä

07.09.2011 11:23

Anis on vihkinyt avioliittoon kaksi lastani ja kastanut yhden lapsenlapsen. Hän on Ihminen isolla iillä. Missään tapauksessa ei hänen virkaansa saa lopettaa - varsinkin - kun varmasti ei lopetuksen syynä ole rahan vähyys, vaan se, että hän on nainen. Kaikkihan eivät siedä naispappeja. Olen varma siitä, että mikäli Aniksen virka lopetetaan ja hän jää työttömäksi, on seurauksena massaeroaminen Inarin seurakunnasta. Tätäkö nämä "johtavat" henkilöt haluavat?
Leipäpappien vastustaja

#18 Minustakin Anis on paras pappi ikinä

07.09.2011 12:21

Erosin kirkosta 18 täytettyäni. Viime vuosina Anista kuunnellessani ja häntä seurattuani olen "palannut takaisin kirkon helmoihin". Syynä ei ole ollut uskonto vaan suuri epäluottamus pappeja kohtaan jonka Anis omalta osaltaan palauttanut. Jos Anis joutuu lähtemään, minä eroan vuorenvarmasti kirkosta. Leipäpappien kanssa en halua olla tekemisissä!
Pekka Pekkala

#19 Kirkkoneuvosto

07.09.2011 12:30

Entisenä kirkkoneuvoston ja Valtuustonjäsenenä ihmettelen KN:n Kari Tammelan kirjoitusta Facebookissa kuinka hän uhoaa päätöstä Aniksen kohdalta joko tehdään yksimielisesti tai äänestämällä ja monta sellaista kirjoitusta jotka kirkkoneuvoston ei julkiset paperit jotka ovat salaisia siihen asti kuin kokous on ollut ja siitä tiedotettu. Tammela näin rikkoo asiakirjoja ja salaistenasioiden julkituontia ennen kokousta, vain saako Tammela näin toimia kun on vpj, ilmeisesti Kirkkoherra näi häntä suosii ei minun aikana sitä näin tehty. Varapuheenjohtaja Tammela ei näin nauti äänestäjien luottamusta. Anita Kuusinen on tunturipappi ja hänen palkastaan maksaa jo puolet Tuomikapituli.Entinen kirkkovaltuutettu ja Kirkkoneuvoston jäsen Pekka Pekkala joka heitti juuri kirkkoherran toilauksista kulkemisen kokouksissa loppu vaalikautena.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.09.2011 13:30



Vieras

#21

07.09.2011 13:42

Kirkkovaltuuston ja neuvoston jäsenenä olen samaa mieltä alle kirjoittaneiden kanssa ja tulen vastustamaan Anitan viran lakkauttamista vastaan

Vieras

#22

07.09.2011 14:20

Me sodankyläläiset käymme vihillä ja pidämme mm. ristiäisiä Saariselän kauniissa kappelissa. Anittan virka säilytettävä, se on tarpeen ja hän on hurmaava ihminen.

Vieras

#23

07.09.2011 14:55

Kyllä Tuntureillakin pappi kuuluu olla.

Vieras

#24

07.09.2011 17:55

Anis on sydämestä puhuva pappi. Hänelle olisi paljon töitä nuorten parissa Inarin seurakunnassa, jos vain kirkkoherra luopuisi jääräpäisyydestään. Jos vähennyksiä henkilökunnasta tehdään, löytyy joukosta turhempiakin esim. kirkkoherra.

Vieras

#25 Nuoriso työ

07.09.2011 19:10

Pitäskö meidän myös vaatia anista takas nuoriso työhön ja kirkko herran jäämistä eläkkeelle???