Dieselvero pois

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Dieselvero pois.

Mikko Kettunen
Järvenpää

#1

Dieselvero eli käyttövoimavero ja lisäksi myös vuotuinen ajoneuvovero tulisi poistaa.

Valtio saa jo polttoaineiden myynnistä riittävät tulot!

Loppu autoilijan riistämiselle!
Eero Nikkari
Lappeenranta

#2

Ehdottomasti samaa mieltä! Sen lisäksi, että diesel on puhtaampaa, sen palamisprosessi antaa paremman hyötysuhteen, kuin bensa.
Timo Tarvonen
Mikkeli

#3 Ei todellakaan ole

Dielelveroa ei tulisi poistaa vaan korottaa, koska dieselauto on suoranainen ympäristörikos, kts http://www.rivakka.net/timotar/diesel.html

Tuomas Lehtonen

#4 Diesel-vero pois, muttei diesel-autoilta - vaan sähköautoilta

Mukavaa kun ihmiset "ajattelevat ympäristöä". Voi kuinka ihanaa, kun saataisiin kadut täyteen diesel-autoja ja kaupunkien keskustat käytännössä hengitys-kelvottomiksi. Diesel-autot päästävät kohtuuttomasti pienhiukkasia ympäristöön verrattuna bensiiniautoon. Ja tähän ei ole tulossa parannusta ihan heti, sillä diesel-"katalysaattori" on lapsen kengissä ja maksaa timantteja verrattuna bensa-auton vastaavaan. Ja ne, jotka diesel-veron poistolla loppu kädessä ajattelee kuitenkin vain omia lompakoitaan - ei TAKUULLA osta tuota katalysaattoria uuteen diesel-autoonsa, sillä se on lisävaruste ja nostaisi auton ostohintaa (ja paljon). Syön housuni jos niin joku "erehtyy" tekemään.

Joo-o, hiilidioksidi, tuo muotisana, kyllä sen päästöt ovat pienemmät diesel-autolla, mutta se, että sitä tulee VAIN VÄHÄN VÄHEMMÄN kuin kilpailevasta pakoputkesta - ei ole mikään ratkaisu tämän pallon pelastamiseen.

Tarjolla olisi ihan oikeitakin ratkaisuja. Ladattavat hybridit sekä sähköautot. Joten allekirjoita mieluummin tämä adressi: "Sähköautot vapautettava diesel-verosta"
Timo Tarvonen
Mikkeli

#5 Citroen lopettaa pikkudieselit

Ilkka Asikainen, vertaa adressisi väitteitä näihin:

"Citroënin Frédéric Banzet: Pikkuautot takaisin bensiiniin

Citroënin Frédéric Banzet uskoo bensiinimoottorin voittavan dieselin pikkuautoissa.

Pikkuautodieselit väistyvät markkinoilta tulevaisuudessa, kun niiden pakokaasujen puhdistusvaatimukset kiristyvät merkittävästi euro 6-päästönormin myötä.

”Pikkuautoissa tullaan siirtymään dieseleistä bensiinimoottoreihin. Uudet päästönormit tekevät dieseleistä epätaloudellisia moottoreita pieniin autoihin”, ennustaa PSA-konserniin kuuluvan Citroënin varapääjohtaja Frédéric Banzet.

Dieselin hiukkas- ja typenoksidipäästöjen puhdistus vaatii tulevaisuudessa puhdistustekniikkaa, joka on pikkuautoihin ja pieniin moottoreihin liian kallista. Banzet ei kuitenkaan täsmennä, mikä moottorikoko tai -teho luokitellaan pieneksi.

Banzetin mukaan dieseleissä on maailmanlaajuisesti muitakin pulmia. Joissain maissa dieseleille on tiukkoja rajoituksia, jopa kieltoja. Riittävän laadukasta dieselpolttoainetta saattaa myös olla paikoin vaikea saada."

98E

#6 Diesel lobbaajan tiedot harhaanjohtavia

Diesel autot eivät todellakaan ole vähäpäästöisempiä kuin bensiinikäyttöiset. Diesel tuottaa enemmän typen oksideja ja hiukkaspäästöt ovat terveydelle todella vaarallisia varsinkin kaupungeissa.

Polttoainetalous ei myöskään ole dieselillä merkittävästi parempi. Polttoainetta kuluu litroina vähemmän, mutta painona (kg/100km) lähes saman verran ja raakaöljyä jopa puolet enemmän. Tulee myös huomata että diesellillä on muutakin käyttöä teollisuudessa kuin ajoneuvojen polttoaine. Bensa taas on käytännössä öljynjalostuksen hukkatuote. Se poltettaisiin pois, jos bensamoottoria ei autoon olisi keksitty. Bensalobbari voisi jopa väittää bensan olevan kierrätettyä jätettä.

#7 joopajoo, ette näemmä tajua

ETTÄ TÄLLÄ DIESELILLÄ KULKEE 30% KULJETUKSISTA, RUOKAKULJETUKSISTA 20% ERINÄISTÄ MUISTA KULJETUKSISTA 13% SUOMESSA. POLTTOÖLJYLLÄ LOPUT. DIESEL ON RASKAAN KALUSTON POLTTOAINE, EPÄPUHTAAMPANA POLTTOÖLJY, JOKA KÄY ESIM. REKAT, LIIKENNETRAKTORIT JNE.

TÄMÄ TYPERÄ TUPLAVEROJAHTI SAISI JO LOPPUA, EI TÄÄLLÄ USKALLA PER.. KOHTA ENÄÄN YRITTÄÄ MITÄÄN.

#8

Köyhä suomi! Käyttövoimavero pois! Hirveää ryöstämistä!
Varo Rikkaita Vihreitä Rouvia

#9 DIESELhuiputus.

Kansaa kehotettiin vaihtamaan puhtaampiin dieslautoihin ja nyt tulee kova vero päälle.
Maaseutu autioituu.
Kuljetusyritykset konkurssiin.
Inflaatio alkaa laukata.
Vihreitten ideologia käy liian kalliiksi.
Mike

#10 Ammattiliikenne

Suomessa dieselin litrahinta on yksi euroopan halvimmista. Muualla diesel on kalliimpaa kuin bensa. Tämä kompensoidaan vakio kokoisella dieselverolla. Tämä suosii luonnollisesti niitä jotka ajavat paljon eli ammattiliikennettä. Näin pitääkin olla niin kilpailukyky säilyy Suomalaisilla yrityksillä.

#11

Tämä on ihan asiaa -luulisi päättäjiltäkin hiven järkeä löytyvän !!!

#12

Hyvä,kun tämä Dieselvero asia on otettu esille toivoisin että kaikki Dieselajoneuvon omistajat allekirjoittaisivat tämän,ja eikös tästä voisi tehdä kansalaisaloitteen eduskuntaan,kun mikään puolue ei ota tämän veron poistamista asiakseen.

#13

kyllä tuo käyttövoimavero on vanhan aikanen kun bensan ja dieselin hintaero on niin pieni
Realisti ajattelija

#14 Taas turha adressi.

Suomella on noin 84.000.000.000€ velat ja nousee koko ajan. Luuletteko ihan oikeesti, että valtio ottaa pois dieselveron vaikka tossa ois satatuhatta nimeä? Ja jos otetaan niin kyllä se revitään sit vaikka palkoista. Ei muuta kun noin sata koulua kiinni näin alkuun ja dieselvero pois. Voitte viedä sillä halvalla ja vähäpäästöisellä dieselillä sadan kilsan päähän lapset kouluun jossa yhdellä opettajalla on 60 oppilasta. Miettikää oikeesti.
välistävetäjä

#15 jos ei niin, sitten näin :D

Sama pitää ko. vero, niin ei sitten tarvitse valtion vetää hatusta jottai uuttaveroa :D
Tuota diesel veroa nyt voi perustella jotenki ympäristösyillä, vaikkakaan ei bensiinikäyttöset autotkaan ympäristöä paranna.. Jotenki jääny käsitys, että ko. verolla saadaan verolantit yleensä halvemman dieselin tankaajalta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

#17

Aivan tajuntonta. Miten käy kuljetusliikkeiden?

#18

perhana

#19

Sanonta "köyhät hehkuttaa" saa uuden käänteen! Rikkaat ajavat nykyään dieselillä ja köyhät bensiinillä :)

Paavali

#20

Käyttövoimaverohan on täysin perusteeton nykyään, kun E95 saa jopa halvemmalla, kuin dieseliä.

artzi

#21

Ajan työkseni paljon Ja kohta on jäätävä työttömäksi kun ei kestä "pussi" ajaa näillä hinnoilla!!!!
artzi

#22 Re: Taas turha adressi.

#14: Realisti ajattelija - Taas turha adressi.

Pitäsköhän noi säästöt kuitenkin aloittaa tuolta "päättäjien" pusseista.. Mites olis yt neuvottelut eduskuntaan!? Annetaan vaan rahaa kreikkaan ja sitten revitään se takas kansalaisilta kun hoksattiiin ettei ne maksakkaan niitä takas.. Olisko aika aloittaa se omaan suomeen niitä rahoja laittaa!!??

#23 Mitä te valitatte?

Eikö tuo miljardi vuotta vanha neste, jota on vielä korkealla teknologialla jalostettu, ole kuitenkin aika pirun halpaa: 1,50 e/litra? Ei sillä saa kahvikuppiakaan siitä samasta huoltamon baarista.

Loppuukin kohta maailmasta.

#24 Re:

#2: Eero Nikkari -

Puhtaampaa? Päinvastoin.

Pienhiukkas- ja typenoksidipäästöt ovat dieselillä aikamoiset. Bensa-autoissa olemme lähestyneet nollatasoa.

vituttaa

#25

kyllä p#rkel# tekis mieli mennä soihtujen kanssa eduskunta talolle,ja vaatia jotain kevennyksiä diesel veroon.kohta venäläiset ajelee suomeen säiliörekoilla myymässä dieseliä halvalla,ja minä kyllä ostan,ja varmasti moni muukin.

Kommentoi adressia