Keskuspuistoa ei saa supistaa

Keskuspuistoa ei saa supistaa / Tiedotteet / Keskuspuisto-päivitystä / Kommentit

20.11.2017 11:47

Paljon kiitoksia kaikille toimijoille! Irma Suksi

20.11.2017 18:00

"Yleiskaavan kaavamääräykset ja niissä käytetty ruututekniikka Keskuspuiston osalta ovat epäselviä Keskuspuiston asemakaava-alueilla ja siksi lainvastaisia." Hyvä, juuri näin on. Paitsi, että ruututekniikka on lain vastainen koko kaavan alueelta.
Mari

30.01.2018 14:54

Nyt on taas tullut ilmi uusi suunnitelma Keskuspuiston nakertamiseksi. Tenolantien viereen ollaan kaavoittamassa mm. päiväkodin leikkipuistoa, kun entistä SVULin taloa ollaan purkamassa ja paikalle rakentamassa asuntoja ja päiväkoti. Hämmästyttää lyhytnäköisyys ja se, että vain noin 30 vuotta vanhoja rakennuksia revitään surutta alas. Voitaisiinko myös tämän alue sisällyttää Keskuspuiston säilyttämistä vaativaan kampanjaan? Jos sallimme puiston nakertamisen pala palalta, pian siitä ei ole mitään jäljellä.

Lasse Matilainen

08.11.2018 15:33

Kummallinen ja kyseenalainen on myös Laajasalon raitiovaunuvarikon rakentaminen ulkoilupuiston viheralueelle aivan Helsingin parhaisiin kuuluvan uimarannan kupeeseen.

Mutta paljon kiitoksia kaikille toimijoille kaupunkimme viheralueiden suojelemiseksi tehdystä työstä!