vr_lisämaksu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista vr_lisämaksu.


Vieras

#26

04.11.2011 22:15

Minun mielestäni se pitää poistaa!!! toi on aivan turha esim. jos lippu automaatti ei toimi. kannatan sitä että lisämaksu poistettaisiin..
Vladimir

#27

05.11.2011 09:18

Lisämaksu pitää nostaa kymmeneen euroon! Adressi asiasta on ja laadittu. Käykää kirjoittamassa nimenne siihen!!
What the fuck

#28 Re:

05.11.2011 13:45

#26: -

Ainaskii nyt lippumaatit toimii hyvin, että miks se pitäis poistaa? Onko liian vaikeee laite sulle? Eikö äiskä oo hankkinu sulle korttia? Ootko jotenkin yksinkertainen?  Mun miälest se maksu on hyvä ja siinä pitäis vielä olla sillee, et mitä tyhmempi on niin sen suurempi lisämaksu junissa menee. Pääsis kaikki teinipissikset rahoistaan..=)


Vieras

#29

10.11.2011 05:46

Hyvä Mira olet oikealla asialla.
Myöskään monet iäkkäät henkilöt, joilla ei ole nettiä käytettävissä jäävät automaatin varaan, automaatin, joka ei todellakaan aina toimi.
Sitä paitsi lipun osto netistä on perin epäluotettavaa. Kaksi kertaa ostamani lippu on jäänyt tulostumatta ja kerran kävi myös niin ,ettei tilausvahvistuskaan saapunut tekstiviestinä kännykkääni . Lipun tulostaminen automaatista ilman tilausnumeroa ei onnistu . Ei auttanut muu kuin soitella vr:n puhelinpalveluun, joka on muuten aina varattuna, joten juna meni ja rahat meni.

Vieras

#30 lisämaksu

10.11.2011 05:59

Kyllä vanhukset todellakin osaavat tietokonetta käyttää jos heillä sellainen on. Pitää täysin paikkansa ettei VRn nettisivut aina toimi .Lippu ei tulostu tai mikään ostoon liittyvä tapahtuma ei välity kännykkään eikä sähköpostiin. Automaatista ei jo ostettua lippua voi tulostaa ilman tilausnumeroa. 

Siis nettikännykät ja tietokoneet junaan mukaan jos automaatti on katkolla ..... !   Tuskinpa ongelma tällä poistuu.      

Myös Orivesiläisillä pitää olla luotettava keino ostaa matkalippunsa ilman lisämaksua ja se on konduktöörilippu.

Outoa..

#31 Re:

10.11.2011 13:44

#29: -

Niin, mietinpä tässä vain, että mikä estää iäkkäitä ostamasta esimerkiksi kymmenen matkan sarjalippua automaatista, kun se toimii. Mitä tähän toimintaan ylipäätään tulee, niin alun hankaluuksien jälkeen ne automaatit ovat toimineet moitteettomasti. Ja toimivat tälläkin hetkellä. Mikäli kyse on iäkkäästä ja vähän matkustavasta henkilöstä, niin kirjastoissa on netti ja tulostin ihan jokaisen kuntalaisen käytössä. Myöskin lasten ja lastenlasten puoleen voi varmasti kääntyä. VR:llä tuskin aletaan junasta ostettujen lippujen hintoja laskemaan sen takia, että muutama vanhus ei pysty hankkimaan itselleen nettilippua.

Lipun ostaminen netistä on helppoa, kunhan muistaa lukea ohjeet ja tekee asiat oikein. Kaikki eivät ilmeisesti tähän kykene..

Mikä ihme siinä on että iäkkäät eivät itse näe tässä mitään ongelmaa, mutta nuoret käyttävät iäkkäitä tässä asiassa lyömäaseena??

 

Tirsk!

#32 Re: lisämaksu

10.11.2011 13:51

#30: - lisämaksu

Ei ole olemassakaan mitään lisämaksua, vaan junasta ostettu lippu on kalliimpi, kuin etukäteen ostettu. Kuka ihmeen valopää on kehittänyt tämän lisämaksu -termin?

Orivesiläisillä on mahdollisuus käyttää kaikkia muita myyntikanavia, kuten on myöskin laihian, pellon, tuurin, ja kaikkien muidenkin maitolaitureiden asiakkailla.

Olisitte kiitollisia, että junat ylipäätään pysähtyvät orivedellä ja muilla autioasemilla..


Vieras

#33

10.11.2011 15:54

Lisämaksu kokonaan pois junassa ostettavasta lipusta välillä Orivesi-Tampere. Kannatan myös adressin laatinutta!
Orivedestä ripuli

#34 Re:

10.11.2011 21:16

#33: -

Lahjoitetaan Orivesi asukkaineen ruotsalaisille! Asiasta tullaan piakkoin laatimaan adressi. Kiittämättömät orivetelykset eivät ole ansainneet junakyytiä.

Seniori

#35

12.11.2011 23:09

Älä lannistu muiden herjauksesta olet oikealla asialla.Ennen uudistusta sain lipun kännykkään mut uudistuksen jälkeen en, pitäisi ostaa uusi puhelin.
Häpeä

#36 Re:

14.11.2011 22:04

#35: Seniori -

Eli saahan sen vieläkin, eikö?! Lankapuhelimen käyttäjät eivät saa lippuaan mihinkään luuriin.. Turhaa valitusta.

Ajattelija

#37 Ajatelkaa hieman, pyydän

30.11.2011 07:59

Minun ymmärtääkseni tämä adressi on luotu, että jos lippuautomaatti on rikki/poissa päältä ja lipunmyynti on kiinni tai sitä ei ole, ihmisten ei tulisi maksaa lisämaksua. Esimerkiksi otan sen, että seimerkiksi on pyhäpäivä eikä itse muista sitä ja lippuautomaatti on rikki. Tietenkin olisi mahdollista ostaa lippu internetistä, mutta silloin lipun pitäisi pystyä myös tulostamaan, mitä ei pysty tekemään juna-asemalla ulkona.

Otan esille myös sen, että kaikilla ihmisillä ei ole pääsyä internettiin 24/7. Olen myös kuullut, että lipun osto internetistä on epäluotettavaa.

En myöskään ymmärrä miksi hankaatte tätä asiaa vastaan, sillä myös te ihmiset, jotka olette tätä adressia vastaan hyödytte tästä, sillä tämä adressi koskee kaikkia ihmisiä, eikä vain adressin laatineita ja allekirjoittaneita.

Minä hyväksyn teidän mielipiteenne, mutta voisitteko olla vähemmän loukkaavia?
Hohhoijaa..

#38 Re: Ajatelkaa hieman, pyydän

03.12.2011 09:40

#37: Ajattelija - Ajatelkaa hieman, pyydän

Ajattele itse.

Lipunmyyntikanavat ovat tänäpäivänä niin kattavat, että jokainen saa kyllä varmasti halutessaan lipun muualta kuin junasta. Junasta ostettuna lippu on AINA 5e kalliimpi, joten se ei ole lisämaksu vaan kalliimpi lippuhinta. Valitettavasti tätä yhteiskuntaa ei voida pyörittää netittömien tai muuten vain kykenemättömien mukaan. Kalliipi hinnoittelu on myös pankissa kun maksaa laskut tiskillä, laivaterminaalin palvelupisteellä, matkatoimiston tiskillä, ym. Tarpeeksi kun valitatte niin kohta ne junat eivät enää pusähdy niillä pienemmillä asemilla, joita tämä valitus koskee. Kannattaiskohan olla nyt edes tyytyväinen siihen että VR pysähtyy sellaisilla yhdentekevillä asemilla kuten Lievestuore, Hankasalmi, Pello, Inkeroinen ym.


Vieras

#39

19.01.2012 18:15

Asiallinen :D
huh huh

#40 Idiotismillakin rajansa

19.01.2012 19:09

Ei luoja, kuinka tyhmiä ihmisiä täälläkin jaksaa aukoa päätään. Pointti tulee aivan selvästi esille tekstistä. VR saa puolestani läntätä sen lisämaksun siinä tapauksessa, että osaisi itse hoitaa toimintansa kunnolla. Itse en todellakaan halua maksumieheksi siitä, että VR ei osaa hommata itselleen toimivia järjestelmiä.
Itse en todellakaan suunnittele joka junamatkaani viikkoa etukäteen ja matkan keksiessäni pakolla ei ole mitään mahdollisuutta hommata lippua muualta kuin aseman automaatista.

Kai teistä joiden mielestä lisämaksu on okei olisi ihan normaalia maksaa 5 euroa ylimääräistä siitä, että ruokakaupassa ei toimisi vaikka kassat kun käy ostoksilla? Ei ehkä paras esimerkki, mutta periaate sama.
Ristus

#41 Re: Idiotismillakin rajansa

19.02.2012 13:39

#40: huh huh - Idiotismillakin rajansa 

 

Kannattaisiko suunnitella niin säästäisit sen vitosen.. Eikös tuo nyt ole kuitenkin omaa tyhmyyttä eikä VR:n osaamattomuutta? Ristus miten typerä kommentti.