Puolueeton tutkimus/Karppaus – karppaaminen
Ota yhteyttä adressin tekijään
Oli helppo heittää pastan sekaan hunajamarinoituja broilerinpaloja ja flora-kevyt ruokakermaketta. Olo oli huono ja vatsa kammottavan turvonnut.
Re: samoin
Samoin, olo on todella hyvä ja nyt oikeasti huomioin vitamiinit ja muut tärkeät aineet ruuasani.
Kyllä vhh ruokavalio on paljon monipuolisempaa kuin ennen tätä elämäntapaa. Ennen söin vaan pottua ja leipää ja jotain jauhokastikkeita.
Nykyään syön monipuolisesti kasviksia ja lihoja päivittäin, rasvan laatua vaihdellen sekä lähes päivittäin pyrin syömään hieman itse keräämiä marjoja.
Lääkkeettömänä olen ollut yli vuoden ja elämä hymyilee!
Ruoan kotimaisuusaste nousi vhh ruokavalion myötä
Tutkimus vs todellisuus
Re: Yksipuolinen on aina riski
En voi allekirjoittaa, koska THL ei ole puolueeton organisaatio. Muistelkaapa sitä sikapiikkijupakkaa. Kyseisen puljun pääjohtajan mielestä ne, jotka eivät ota piikkiä olisi pitänyt viedä oikeuteen. Hyvin oli rokotefirma lobannut ja sai suomalaisilta veronmaksajilta 40 miljoonaa.
Rahoittajaa ei löydy, koska lääkefirmat haluaa pitää asiakkaansa
Oma kroppa kertoo mikä on totta
"Puoli kiloa vihanneksia, hedelmiä ja marjoja päivittäin, kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa, täysjyväviljatuotteita, rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita, sopivasti pehmeää rasvaa ja haluttaessa vähärasvaista lihaa; vähemmän kovaa rasvaa, suolaa, sokeroituja juomia, makeisia ja leivonnaisia sekä puhdistettuja viljatuotteita. Unohtamatta hyvää makua, kaunista kattausta, iloista mieltä ja kiireettömyyttä mukavassa ruokaseurassa milloin vain mahdollista."
Liikun paljon ja en tulisi mitäään kuvitellakaan että kunnon treenien jälkee lautasella olis esim vain kalaa ja parsakaalta..kyllä siinä pottuakin pitää olla!
Olen sitä mietä että asia pitää ilman muuta tutkia perin pohjin..eniten huolestuttaa ne "ääripäiden"viattomat lapset, joiden vanhemmat ruokkiavat lapsiaan "tää tuntuu vaan nyt niin hyvältä tuntumalla" ja juottavat heill taysmaitoa yms. rasvaista.
Ihemttelijä
Uskomattominta näissä teksteissä on se, että vasta kun hiilarit on jättänyt pois niin on alettu syömään monipuolisesti. Estääkö hiilareiden syöminen monipuolisen syömisen? Eikö kenellekkään ole tullut ennen karppausta mieleen, että voisi täyttää sen lautasen (suositusten mukaan) niin, että siitä on puolet salaattia. Pari pottua, lisäkejuurekset, liha ja kastike, pala ruisleipää. Onko tuo sitten niin vahingollinen ruokavalio? Ei minun mielestäni. Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Ravitsemussuositukset nykyisin
Oletteko oikeasti miettinyt mitä niiden ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio sisältää? Ne eivät sisällä pullaa, turhia sokereita, makeisia taikka alkoholia. Niiden mukaan myös perunan, pastan tai riisin määrä on melko pieni (vain se 1/4 osa lautasellista). Ja lautasmalliinhan ei kuulu pelkästään se lautanen, vaan siihen kuuluu maito, täysjyväleipä ja hedelmiä tai marjoja jälkiruoaksi. Ja nämähän ovat niitä esimerkkejä, joilla suositusten mukaiset määrät tärkeitä aineita, kuten kuituja, kivennäis- ja hivenaineita saadaan, oma valinta on saadaanko esim. niitä kuituja leivästä vai kasviksista. Ruokaympyrää kun katsotte, niin aika iso siivuhan tuosta on kasviksia ja puhdistettua viljaa ei kukaan ole varmasti vuosikausiin suositellut.
Urheilijathan käyttävät lähes hiilihydraatitonta dieettiä valmistautuessaan kilpailuihin, mutta kuureina. Kysykääpä heiltä, miltä tuntuu kun elimistö ei saa hiilareita ja menee ketoositilaan. Onko silloin hyvä olo?
Re:
Kyllähän ne virallisetkin ohjeistaa hiilihydraattien laadussa. Täysjyväviljaa, paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä. Mä en ainakaa oo nähny yhtään ruokaympyrää missä olis ranskanleipää, pullia, karkkia jne.
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Yksipuolinen on aina riski