Puolueeton tutkimus/Karppaus – karppaaminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Puolueeton tutkimus/Karppaus – karppaaminen.

Laidasta toiseen, väärillä jäljillä

#1 Yksipuolinen on aina riski

25.10.2011 20:14

Ainakin minun vähäinen järkeni sanoo, ettei yksipuolinen ruokavalio voi ainakaan pitemmän päälle olla terveellinen. Ehkä laihdutusvaiheessa voi jonkin aikaa syödä poikkeavasti, mutta sitten on palattava normaaliin ja monipuoliseen ruokaan, ellei ole jotain allergiaa.
vvpp

#2

25.10.2011 20:27

Karppaus ei ole yksipuolista jos katsoo mitä syö. Samoin voi olla runsaasti hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio hyvin yksipuolinen.
A

#3

25.10.2011 22:58

Minä en ole koskaan syönyt niin monipuolista ruokaa kuin karpatessani. En minä ennen käyttänyt joka viikko kurpitsaa, avokadoa, munakoisoa,.......
Oli helppo heittää pastan sekaan hunajamarinoituja broilerinpaloja ja flora-kevyt ruokakermaketta. Olo oli huono ja vatsa kammottavan turvonnut.
vvpp

#4 Re: samoin

25.10.2011 23:02

#3: A -

Samoin, olo on todella hyvä ja nyt oikeasti huomioin vitamiinit ja muut tärkeät aineet ruuasani.


Vieras

#5

26.10.2011 14:20

Olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota seitsemän vuotta ja olen saanut terveyteni takaisin. On syytä tutkia jos yksilötasolla saadaan näin hyviä terveysparannuksia aikaan niin eikö sama toimisi myös laajemmalla tasolla. On suorastaan rikos väittää että kun ei ole pitkäaikaistutkimuksia niin ei voida suositllakaan. Ja runsaiden hiilihydraattien vaikutukset kansan sairastuttamiseksi ovat kiistattomat ja se näkyy kaikissa tilastoissa.

Vieras

#6

26.10.2011 14:35

Karppaaminen rajoittaa hiilihydraatteja määrällisesti ja/tai laadullisesti. Ns. virallisterveellinen rajoittaa rasvoja määrällisesti ja/tai laadullisesti. Millä perusteella voidaan näin ollen väittää, että karppaaminen olisi virallisterveellistä yksipuolisempaa ja rajoittavampaa?

Vieras

#7

26.10.2011 20:38

 

Kyllä vhh ruokavalio on paljon monipuolisempaa kuin ennen tätä elämäntapaa. Ennen söin vaan pottua ja leipää ja jotain jauhokastikkeita.

Nykyään syön monipuolisesti kasviksia ja lihoja päivittäin, rasvan laatua vaihdellen sekä lähes päivittäin pyrin syömään hieman itse keräämiä marjoja.

Lääkkeettömänä olen ollut yli vuoden ja elämä hymyilee!

sss10

#8 Ruoan kotimaisuusaste nousi vhh ruokavalion myötä

27.10.2011 14:39

Aiemmin en ymmärtänyt olevani jatkuvassa hiilihydraattihumalassa porkkanasosekeittojen ja leivän ansiosta. Vhh ruokavalio on monipuolistanut minunkin ruokailuani, mm. valkokaali on noussut kunniaan. Kotimaista mustikkaa en lakkaa kehumasta. Ei vhh pelkkää lihan syömistä ole. Parasta on ollut se, että ruoan kotimaisuusaste on nyt todella korkea.
Tapani

#9 Tutkimus vs todellisuus

27.10.2011 17:20

Tutkimus on ihan turha jos se ei kerro siitä miten ihmiset oikeasti syö. Jos ei syödä monipuolisesti nyt, niin tuskin niitä vihanneksia, marjoja ja palkokasveja sinne ruokalistaan ilmestyy siinä vaiheessakaan, kun leipä ja pulla jätetään pois. Niillä voi toimia, jotka syövät jo valmiiksi terveellisesti. Tosin leivän kuitu pitää korvata syömällä vielä enemmän vihanneksia. Huomaahan sen, että jotain on pielessä jos suoli ei joka päivä toimi.

Vieras

#10 Re: Yksipuolinen on aina riski

27.10.2011 22:02

En voi allekirjoittaa, koska THL ei ole puolueeton organisaatio. Muistelkaapa sitä sikapiikkijupakkaa. Kyseisen puljun pääjohtajan mielestä ne, jotka eivät ota piikkiä olisi pitänyt viedä oikeuteen. Hyvin oli rokotefirma lobannut ja sai suomalaisilta veronmaksajilta 40 miljoonaa.

Rahoittajaa ei löydy, koska lääkefirmat haluaa pitää asiakkaansa

 

Pipsa

#11

27.10.2011 22:07

Sama täällä. Koskaan aikuisiässäni en ole ollut niin terve ja energinen kuin VHH:n aikana siis 11 vuotta. Ihana uusi elämä ilman ruisleivän turvotusta, nivelkipuja, pieremistä, röyhtäilyä, närästystä, ylipainoa jne. JES! Ja taatusti kuituja riittävästi eikä mitään makeaa tee edes mieli.
ninni

#12

27.10.2011 22:10

Tutkimukseen halutaankin monta tahoa juuri siitä syystä, että pysyy puolueettomana.
Piedroskoi

#13 Oma kroppa kertoo mikä on totta

27.10.2011 22:26

Tee oma tutkimuksesi. Usko enemmän itseesi, kuin mihinkään muuhun.
mies 70v.

#14

27.10.2011 23:08

Aloitin karppaamisen 4 kuukautta sitten. Aikaa kului kaupassa tutkiessa tuoteselosteita. Ja mitä meille on syötetty kaikki nämä vuodet! Uskomaton määrä sokeria ja lisäaineita! Nykyisin ruokavalioni on paljon monipuolisempi ja vihannes rikkaampi kuin ennen. Ja olo on tosi energinen ja paino tippunut 9 kiloa! Joten nykyisin kuuntelen vain omaa kroppaani.
Lissu

#15

27.10.2011 23:18

Minä taas voin tosi hyvin kun noudatan suurinpiirtein sydänliiton suosituksia eli
"Puoli kiloa vihanneksia, hedelmiä ja marjoja päivittäin, kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa, täysjyväviljatuotteita, rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita, sopivasti pehmeää rasvaa ja haluttaessa vähärasvaista lihaa; vähemmän kovaa rasvaa, suolaa, sokeroituja juomia, makeisia ja leivonnaisia sekä puhdistettuja viljatuotteita. Unohtamatta hyvää makua, kaunista kattausta, iloista mieltä ja kiireettömyyttä mukavassa ruokaseurassa milloin vain mahdollista."

Liikun paljon ja en tulisi mitäään kuvitellakaan että kunnon treenien jälkee lautasella olis esim vain kalaa ja parsakaalta..kyllä siinä pottuakin pitää olla!

Olen sitä mietä että asia pitää ilman muuta tutkia perin pohjin..eniten huolestuttaa ne "ääripäiden"viattomat lapset, joiden vanhemmat ruokkiavat lapsiaan "tää tuntuu vaan nyt niin hyvältä tuntumalla" ja juottavat heill taysmaitoa yms. rasvaista.

Vieras

#16

27.10.2011 23:21

On aika tutkia asiaa, että päästään tyhjänpäiväisestä ja perustelemattomasta kiistelystä eteen päin.

Vieras

#17

28.10.2011 00:05

Puolueettomat tutkijat ovat luultavasti hakusessa,taitavat kaikki olla sidoksissa johonkin.

Vieras

#18

28.10.2011 00:10

Antti Heikkilä olisi yksi hyvä edustaja tähän tutkimukseen...
Hah

#19 Re:

28.10.2011 01:35

#15: Lissu -

Sydänliittohan tästä vielä puuttuikin =)


Vieras

#20 Ihemttelijä

28.10.2011 07:26

Voi lol. Jos jättää yhden ruokalajin kokonaan pois, etä tule korvaamaan sitä kokonaisuudessaan millään muulla. Sama tulos saadaan aikaan, jos jätetään esim. liha tai muu lisäke tms pois ruuasta, eli syötkin yhtäkkiä vain perunaa ja salaattia.

Uskomattominta näissä teksteissä on se, että vasta kun hiilarit on jättänyt pois niin on alettu syömään monipuolisesti. Estääkö hiilareiden syöminen monipuolisen syömisen? Eikö kenellekkään ole tullut ennen karppausta mieleen, että voisi täyttää sen lautasen (suositusten mukaan) niin, että siitä on puolet salaattia. Pari pottua, lisäkejuurekset, liha ja kastike, pala ruisleipää. Onko tuo sitten niin vahingollinen ruokavalio? Ei minun mielestäni. Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Ajatusta kehiin

#21 Ravitsemussuositukset nykyisin

28.10.2011 07:30

"Kun aloitin vhh jne..." Kuinka moni teistä söi oikeasti ravitsemussuositusten mukaisesti ennen tätä että voitte väittää voivanne paremmin juuri vhh ruokavalion myötä?

Oletteko oikeasti miettinyt mitä niiden ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio sisältää? Ne eivät sisällä pullaa, turhia sokereita, makeisia taikka alkoholia. Niiden mukaan myös perunan, pastan tai riisin määrä on melko pieni (vain se 1/4 osa lautasellista). Ja lautasmalliinhan ei kuulu pelkästään se lautanen, vaan siihen kuuluu maito, täysjyväleipä ja hedelmiä tai marjoja jälkiruoaksi. Ja nämähän ovat niitä esimerkkejä, joilla suositusten mukaiset määrät tärkeitä aineita, kuten kuituja, kivennäis- ja hivenaineita saadaan, oma valinta on saadaanko esim. niitä kuituja leivästä vai kasviksista. Ruokaympyrää kun katsotte, niin aika iso siivuhan tuosta on kasviksia ja puhdistettua viljaa ei kukaan ole varmasti vuosikausiin suositellut.

Urheilijathan käyttävät lähes hiilihydraatitonta dieettiä valmistautuessaan kilpailuihin, mutta kuureina. Kysykääpä heiltä, miltä tuntuu kun elimistö ei saa hiilareita ja menee ketoositilaan. Onko silloin hyvä olo?

Vieras

#22 Re:

28.10.2011 07:43

#6: -

Kyllähän ne virallisetkin ohjeistaa hiilihydraattien laadussa. Täysjyväviljaa, paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä. Mä en ainakaa oo nähny yhtään ruokaympyrää missä olis ranskanleipää, pullia, karkkia jne.


Vieras

#23

28.10.2011 08:29

Olen vähentänyt hiilihydraatit alle 100 g päivässä(aluksi jopa alle 70). Nyt verensokerini on normaali, ei enää diabetes2! Painoni on 74 kg(pituus 174cm). Aloittaessani vähentämisen hiilihydraatien suhteen painoni oli 86 kg. Pyrin saamaan hiilihydraatit vihanneksista ja rasvat kalasta ja kasvisöljyistä. Aamuisin syön luomukaurahiutaleista tehtyä puuroa, leipää viipale päivässä. "Harmaata" sianlihaa syön ja joskus ihan rasvaista makkaraa. Pellavansiemeniä ja vehnäleseitä käytän niiden kuitujen vuoksi joka toinen päivä. TÄRKEINTÄ KAIKESSA SYÖMISESSÄNI ON SE, ETTÄ OLEN VÄHENTÄNYT NIITÄ MINULLE 65 VUOTIAALLE SUOSITELTAVIA KALORIMÄÄRIÄ REIPPAASTI!!! Liikun päivittäin 1 tunnin kävellen ja käyn uimassa 2-3 kertaa viikossa(uin puolenkilometrin matkan). Kerran viikossa "tarjoan" itselleni pikkupullan kahvin kanssa! Terveisin Tapsa

Vieras

#24

28.10.2011 12:05

henkilökohtaisesti rupesin tarkkailemaan syontiä vähetämällä hiilareita lisäämällä voita ja maitoa lihaa kalaa tulokset on painoputosi 30kg sen seurusena lääkkeet pois .kaikkiaan 19 pillerä hyvin menee .T MT

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.10.2011 16:31