Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!.

Mitta on täysi!

#76 Re: Ulkopolitiikkaamme on kerta kaikkiaan saatava muutos!

05.11.2011 19:10

#75: -   

 
"Erkki Tuomiojan toiminta ulkoministerin ominaisuudessa Israelin asian suhteen on saanut aikaan laajaa turhautumista useimpien tuttavieni joukossa. Hän antaa väärän kuvan meistä suomalaisista."



Näinhän se on ja siihen on nyt tultava muutos eli sen on kerta kaikkiaan loputtava!

Vieras

#77

05.11.2011 19:15

Egyptissä vainotaan koptikristittyjä. Onko se apartheitvaltio. Mitä mielltä ulkoministeri mahtaa olla siitä?

Vieras

#78

05.11.2011 19:48

Sana "kunnioittaen" on hieman vaikea hyväksyä Tuomiojan kohdalla, koska on aina järkyttävän isralvastainen. Mutta olkoon, hänen virallisen asemansa vuoksi.
Mitta on täysi!

#79 Re: Israelin presidentti: Isku Iraniin jo todennäköinen

05.11.2011 19:54

#73: Tiedoksi: - Israelin presidentti: Isku Iraniin jo todennäköinen 

Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten. Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.  Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö. Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."  Ja hänen näitä minulle puhuessansa minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti. Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima. Ja kuinka voi herrani palvelija, tälläinen kuin minä, puhutella sellaista, kuin minun herrani on? Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään." Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua. Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut." Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas. Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Dan.10.html

Persia = Iran : http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Persia

Iranin presidentin puhe johti ulosmarssiin YK:ssa
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011092214440634_ul.shtml


Vieras

#80

05.11.2011 19:55

Näyttää että päättäjät vain innostuvat enemmän tuomitsemaan Israelia näiden vetoomusten vuoksi. Vaan sanoudummehan kuitenkin irti heidän päätöksistään. Meitä ei tuomita päättäjiemme mukana.
Tarkennus!

#81 Re: Ketkä päättäjät?

05.11.2011 19:58

#80: -  Näyttää että päättäjät vain innostuvat enemmän tuomitsemaan Israelia näiden vetoomusten vuoksi. Vaan sanoudummehan kuitenkin irti heidän päätöksistään. Meitä ei tuomita päättäjiemme mukana.

Tarkennatko, keitä tarkoitat?
Löytyykö artikkeleita asiasta?

Joel

#82 Tuomiojan vastaus Eduskunnassa to 3.11. Ben Ben Zyskowiczin kysymykseen.

05.11.2011 20:02

Ben Zyskowicz: "Arvoisa herra puhemies! Minusta näyttää, ulkoministeri Tuomioja, siltä, että te olette henkilökohtaisesti käynyt omaa 30-vuotista sotaanne tai vähintään 30-vuotista sotaanne Israelin kanssa jo vuosikymmeniä. Milloin olette rinnastanut Israelin politiikkaa natsi-Saksan politiikkaan, milloin Etelä-Afrikan apartheidpolitiikkaan. Israel on kuitenkin ollut vuosikymmeniä ainoa demokratia koko Lähi-idässä, ainoa maa alueella, joka on kunnioittanut demokratiaa, ihmisoikeuksia, toteuttanut oikeusvaltioperiaatetta. Samanaikaisesti Lähi-idässä on ollut muita valtioita, esimerkiksi Syyria, jossa vuosikymmeniä on ollut rautainen totalitaristinen diktatuuri. Nyt kun ei muista, miten te vuosikymmenien varrella olette tätä maata ja sen politiikkaa arvostellut ennen viime kuukausien tapahtumia, niin voisitteko kertoa, milloin olette vuosikymmenten kuluessa suunnannut kritiikkiä Syyrian diktatuuria kohtaan."
---
Erkki Tuomioja:

" En ole sanonut, että Israelissa on apartheidvaltio. Päinvastoin, olen todennut sen yksiselitteisesti, että Israel on demokratia, jossa myöskin arabiväestöllä on äänioikeus ja valituksitulemisoikeus. Toki Israelissakin on sitten sellaista lainsäädäntöä, joka ehkä ei täyttäisi kaikkia EU-kriteereitä silloin, kun jouduttaisiin tällaista asiaa katsomaan. Mutta joka tapauksessa se yhteys oli se, että aivan samoin kuin monet israelilaiset poliitikot ovat huolissaan siitä, että rauhanprosessi ei etene, ja jos miehitystilanne Länsirannalla jatkuu, syntyy de facto eräänlainen apartheidtilanne. Tämän niin Israelin rauhanvoimat kuin myös kansainvälinen yhteisö haluaa estää ja on tästä huolissaan. Tämä on niitä asioita, jota me olemme erittäin yksimielisesti käsitelleet koko kansainvälisen yhteisön ja lähimpien yhteistyökumppaneittemme kanssa viimeksi eilen pidetyssä Pohjoismaiden ulkoministerikokouksessa. (Ben Zyskowicz: Mikä oli vastaus kysymykseeni?) "
---
HELSINGIN SANOMAT

#83 ISRAEL

05.11.2011 20:08

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

05.11.2011 22:43


Paluukin vielä menossa!

#85 Re: Jokohan kaikki.........

05.11.2011 23:23

#84: - Jokohan kaikki......... .....Suomen siionisti-kristityt ovat käyneet täällä kommentoimassa Lähi-Idän kriisiä "ehdottoman puolueettomasti" ja "Palestiinalaisten ihmisoikeuksia kunnioittaen".  Porukka on pieni mutta äänekäs.

Ei ole vielä, koska lisää tulee koko ajan!

 "Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Israelin vuorista ja sano: Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra: Koska vihollinen on sanonut teistä: 'Kas niin!' ja: 'Ikuiset kukkulat ovat tulleet meille perinnöksi',
3. sentähden ennusta ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Koska - niin, koska teitä on hävitetty ja poljettu joka taholta, että joutuisitte muiden kansain omaisuudeksi, ja koska te olette joutuneet pahain kielten ja kansan panettelun alaisiksi, sentähden, Israelin vuoret, kuulkaa Herran, Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille, autioille raunioille ja hyljätyille kaupungeille, jotka ovat joutuneet saaliiksi ja pilkaksi muille kansoille, mitä ympärillä on. Sentähden sanoo Herra, Herra näin: Totisesti, kiivauteni tulessa minä puhun muita kansoja vastaan ja koko Edomia vastaan, jotka ovat kaikesta sydämestään iloiten ja sielu täynnä ylenkatsetta ottaneet omakseen minun maani karkoittaaksensa siitä ihmiset ja ryöstääksensä sen.  Sentähden ennusta Israelin maasta ja sano vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, kiivaudessani ja vihassani minä puhun, koska teidän täytyy kärsiä pakanakansain pilkkaa.
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kohotan käteni: totisesti saavat pakanakansat, jotka teidän ympärillänne ovat, itse kärsiä oman pilkkansa.  Mutta te, Israelin vuoret, teette lehvänne ja kannatte hedelmänne minun kansalleni Israelille, sillä he ovat aivan lähellä, ovat tulossa. Sillä katso, minä tulen teidän tykönne ja käännyn teidän puoleenne, ja teidät viljellään ja teihin kylvetään. Ja minä lisään teille ihmisiä runsaasti - kaiken Israelin heimon kokonansa - ja kaupungit asutetaan ja rauniot rakennetaan.  Ja minä lisään teille ihmisiä ja karjaa runsaasti, ja ne lisääntyvät ja ovat hedelmälliset. Minä teen teidät asutuiksi, niinkuin olitte muinaisina päivinänne, ja teen hyvää vielä enemmän kuin alkuaikoinanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra. Minä annan teidän kukkuloillanne kulkea ihmisten, kansani Israelin; ja he ottavat sinut omaksensa, ja sinä tulet heille perintöosaksi, ja sinä et enää tästälähin riistä heidän lapsiansa. Näin sanoo Herra, Herra: Koska teille on sanottu: 'Sinä olet ihmissyöjätär, oman kansasi lasten riistäjätär', sentähden et sinä ole enää syövä ihmisiä etkä enää riistävä lapsia omalta kansaltasi, sanoo Herra, Herra. Enkä minä enää anna sinun joutua kuulemaan pakanakansojen pilkkaa, eikä tarvitse sinun enää kärsiä kansojen herjauksia, et myöskään sinä enää omaa kansaasi kaada, sanoo Herra, Herra."

Ja minulle tuli tämä Herran sana:
"Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa. Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet. Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin. Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'. Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne. Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää. Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia. Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden. En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä teidät puhdistan kaikista pahoista teoistanne, minä asutan kaupungit, ja rauniot rakennetaan jälleen, ja autiomaa viljellään, sen sijaan että se on ollut autiona jokaisen ohitsekulkijan silmäin edessä. Silloin sanotaan: 'Tästä maasta, joka oli autiona, on tullut kuin Eedenin puutarha; ja raunioina olleet, autiot ja maahan revityt kaupungit ovat varustettuja ja asuttuja'. Niin tulevat pakanakansat, joita on jäljellä teidän ympärillänne, tietämään, että minä, Herra, rakennan jälleen alasrevityn ja istutan aution: minä, Herra, olen puhunut, ja minä teen sen.

Näin sanoo Herra, Herra: Vielä tätäkin annan Israelin heimon minulta anoa, että tekisin heille sen: minä lisään heille ihmisiä runsaasti kuin lammaslaumaa. Niinkuin on pyhitettyjen uhrilammasten laumaa, niinkuin Jerusalemin lammaslaumaa sen juhlissa, niin tulevat raunioina olleet kaupungit täyteen ihmislaumaa. Ja niin he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

Mia Valkeakari

#86 Demarien Israel-vastaisuuden taustaa

05.11.2011 23:50

Haastattelin Arvo Salon alkuvuodesta 2004. Haastattelu käsitteli sitä, miten Suomen demarit kääntyivät Israelia vastaan. Päätoimittaja hermostui silloin jutusta, eikä halunnut sitä julkaista. Juttu palasi mieleeni luettuani tässä edellä käytyä keskustelua. Tämä on kappale Suomen historiaa.

Arvo Salo:
Israel-vastaisuus alkoi
suomettumisen myötä

Israelin valtion alkutaivalta vankasti tukenut suomalainen työväenliike kääntyi Israelia vastaan kuuden päivän sodan jälkeen. Jyrkkä muutos oli kirjailija Arvo Salon mukaan osa suomettumisprosessia.
Arvo Salon mukaan 1960-luvulla Suomen sosialidemokraattisessa puolueessa näkyväksi nousi polvi, joka omaksui neuvostomyönteisyyden kaikissa asioissa.
Suomen työväenliike oli siihen asti seissyt lujasti Hitlerin vainoista nousseen nuoren juutalaisvaltion rinnalla. Olihan Israelin työväenpuolue myös johtava voima nuoren valtion asioissa. Esimerkiksi Työväen Urheiluliitto teki tiivistä yhteistyötä Israelin Hapoelin kanssa.
Kuuden päivän sodan jälkeen Suomen sosialidemokraateista oikeaoppisimmat omaksuivat Salon mukaan Neuvostoliitosta asenteen, jonka mukaan Israel on sortaja ja alueella asuvat arabit kansa, jota tuli ymmärtää ja tukea.
- Siinä painoi Venäjän varjo. Suomettumisen takia siinäkin asiassa haluttiin olla mieliksi. Ne, jotka uskalsivat esiintyä juutalaisten puolella, vaaransivat oman maineensa ja poliittiset vaikutusmahdollisuutensa, kertoo sionistiksi nimitelty Arvo Salo.
Salo liittyi pääministeri Karl August Fagerholmin 1954 perustamaan Suomi-Israel yhdistykseen 1970-luvulla ja toimi seuraavalla vuosikymmenellä myös järjestön puheenjohtajana.
- Minulle Israelin rinnalla seisominen oli kruunaava kokemus. Tunsin olevani osa diktatuurin vastaista rintamaa, kertoo Arvo Salo.

HAKA rakensi
Husseinin bunkkerin

Suomalaisten demarien taivuttamiseksi Israelia vastaan käytettiin Salon mukaan sekä keppiä että porkkanaa. Demarien johtama rakennusliike HAKA sai Irakista isoja urakoita, se rakensi muun muassa Saddam Husseinille Bagdadiin erikoislujan bunkkerin.
Salo kertoo, että arabipuoli teki suomalaisille aina selväksi, kuka käskee. "Tehkää te Suomen demarit mitä tehdotte, mutta muistakaa, että me olemme Neuvostoliiton ystäviä."
Suomalaisen opiskelijanuorison mieliä arabiviestinnälle suosiolliseen suuntaan muokkasi Kulosaaressa Saddam Husseinin taistelutoveri, Moskovasta Helsinkiin siirretty suurlähettiläs Shalem Mahdi Amash. Hänen illanistujaisissaan 1970-luvulla viihtyi Salon mukaan monikin nykyinen päättäjä.
Yksi osa arabiviestinnän läpimurtoa on ollut Arvo Salon mukaan “Palestiinan kansan” synty. Hän muistelee, että vielä 1960-luvulla kukaan ei puhunut Palestiinan kansasta, vaan puhuttiin Palestiinan arabeista. “Sorrettu kansa” ja “ryöstetty maa” tarvittiin Salon mukaan politiikan ja propagandan käyttöön.



M Berg

#87

06.11.2011 00:08

Erittäin häpeällistä käyttäytymistä ulkoministeriltämme. Mieleeni tulee vuosia sitten edesmenneen isäni kommentti Tuomiojasta: Tuo mies pitäisi taluttaa Itämereen. (ps.isälläni oli sdp:n jäsenkirja)

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

06.11.2011 01:08


Siunaa Herra Israelia, varjele pahasta!

#89 Re:

06.11.2011 02:27

#57: -

Valitettavasti Stubb EI ole toista maata. Kun Israelin ulkoministeri Lieberman oli Suomessa valtiovierailulla, Stubb otti heti esiin tuon takavuosien suomalaisen rauhanturvaajan kuoleman ja syytti Israelia Liebermanille siitä.

Tapaus oli tietenkin valitettava, mutta rauhanturvatehtävissä ja kahinoinnin melskeessä voi aina saada surmansa ja rauhanturvaajat ottavat tietyn riskin aina lähtiessään tällaisiin tehtäviin.

Afganistanissa on myös kuollut ainakin yksi suomalainen rauhanturvaaja, mutta hänestä ei ikinä kukaan puhu mitään.

Israel on sensijaan aina ollut suurennuslasin alla, muut kansat voivat tehdä suurinpiirtein ihan mitä tykkäävät, saavuttamatta mitään isompaa kohua, mutta Israel ei voi.

 

 

 

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

06.11.2011 05:19


ÄLÄ PELKÄÄ!

#91 Rohkaisuksi:

06.11.2011 08:50

Pelkoa ei rakkaudessa ole,
vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon,
sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää,
se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

06.11.2011 09:16


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

06.11.2011 09:19



Vieras

#94 Re: Palestiina ei ole valtio vaan maalue

06.11.2011 09:32

#92: -

Palestiina ei ole valtio ja palestiinalaisia ovat kaikki, jotka sillä alueella asuvat. Ottakaa nyt edes käsitteistä selvää.Sellaisia ei ole edes olemassakaan kun Palestiinan kansa. Tavallaan myös juutalaiset ovat "palestiinalaisia". Akionaanhan puhutiinkin palestiinan arabeista ja juutalaisista.

Juhani Starczewski
Adressin tekijä

#95 Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 09:37


Lähettäjä: Juhani Starczewski [mailto:juhani.starczewski@elisanet.fi]
Lähetetty: 6. marraskuuta 2011 9:35
Vastaanottaja: 'Erkki Tuomioja'; 'erkki.tuomioja@formin.fi'; 'umi@formin.fi'
Aihe: Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Arvoisa! ulkoministeri Erkki Tuomioja!

Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Kunnioittaen
Juhani Starczewski
http://www.adressit.com/anteeksipyynto_israelilta
Adressin alulle laittaja ja ensimmäinen allekirjoittaja
jyväskyläläinen

#96 Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 09:58

#95: Juhani Starczewski - Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille! 

 Hyvä Juhani!

Tuhat nimeä kertyi nopeasti!

Olet tehnyt loistavaa työtä - Jumala sinua siunatkoon!

 

Juhani Starczewski

#97 Re: Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 10:32

#96: jyväskyläläinen - Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille! 

 Kiitos sinulle kannustuksesta ja kiitos ennen kaikkea Jumalalle!

Ja minä panen Daavidin huoneen avaimen hänen olallensa;
ja hän avaa, eikä kukaan sulje, ja hän sulkee, eikä kukaan avaa.

Juhani Starczewski
Loviisa

#98 Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 10:41

#95: Juhani Starczewski - Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille! 

 Lähettäjä: Juhani Starczewski [mailto:juhani.starczewski@elisanet.fi]
Lähetetty: 6. marraskuuta 2011 9:35
Vastaanottaja: 'Erkki Tuomioja'; 'erkki.tuomioja@formin.fi'; 'umi@formin.fi'
Aihe: Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Arvoisa! ulkoministeri Erkki Tuomioja!

Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Kunnioittaen
Juhani Starczewski
http://www.adressit.com/anteeksipyynto_israelilta
Adressin alulle laittaja ja ensimmäinen allekirjoittaja

--------------------------------------------------------------------

Lähettäjä: Erkki Tuomioja [mailto:erkkituomioja@hotmail.com]
Lähetetty: 6. marraskuuta 2011 9:48
Vastaanottaja: juhani.starczewski@elisanet.fi
Aihe: RE: Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Minä puolestani odotan että lähetätte kaikille allekirjoittajille Teille lähettämäni vastauksen.
Erkki Tuomioja

--------------------------------------------------------------------

Tässä ulkoministerin vastaus:

Lähettäjä: Erkki Tuomioja [mailto:erkkituomioja@hotmail.com]
Lähetetty: 4. marraskuuta 2011 7:39
Vastaanottaja: Juhani Starczewski
Kopio: adressin etusivulla olevat henkilöt
Aihe: RE: Arvoisa ulkoministeri Erkki Tuomioja!

Hyvä Juhani Starczewski ja muut allekirjoittaneet,
 
Kiitän viestistänne. Ymmärtäisin hyvin huolenne, jos olisin todella sanonut sellaista mihin viestissänne esitätte. Liitän tähän alle kirjoitukseni kotisivullani josta selviää se mitä olen ja mitä en ole sanonut. On mahdollista että tästäkin voi joku olla eri mieltä mutta se kuuluu jo normaalin poliittisen erimielisyyden piiriin, olkoon että asia on tavanomaista vakavampi moneen suuntaan.
 
En ole muutoin sanonut niinkään, että Israelin ulkoministeriöstä olisi lähtenyt roskapostia. Tapausten kulku oli tällainen: Suomen kaasutunnistinten koerää koskeneen vientikieltopäätöksen jälkeen sähköpostini alkoi täyttyä sävyltään pääosin hyvin asiattomilla ja nimittelevillä viesteillä. Sitten sain eräältä itsensä esitelleeltä henkilöltä viestin, jossa oli liitteenä erään Israelin ulkoministerön palveluksessa olleen miniteriön sähköpostista hänelle lähetetty viesti, jossa kehotettiin vastaanottajaa lähettämään minun sähköpostiini vastalauseviestejä.
 
En väitä enkä epäile että kyseinen henkilö olisi tehnyt näin millään tavoin virkansa puolesta. Kun minulla sattui olemaan pian tämän tiedon saatuani tapaaminen Israelin ulkoministeri Tsipi Livnin kanssa pyysin ensin tavata kahden kesken, jolloin näytin hänelle kopion viestistä ja esitin ihmettelyni siitä että hänen ministeriönsä virkamies lähettää ministeriönsä sähköpostista tällaisia viestejä. Tämän jälkeen viestin määrä alkoi vähetä ja kohta ehtyä.
 
Itse toivon mahdollisuutta jatkaa asiallista keskustelua myös Israelin ystävien kanssa lähtien siitä, että meidän kaikkien yhteinen tavoite ja hartain toive on kestävän ja oikeudenmukaisen rauhan saaminen Lähi-itään, joka takaa sekä Israelin turvallisuuden että palestiinalaisten oikeudet kahden keskenään sovussa elävän valtion mallin mukaisesti.
 
kunnioittavin terveisin
 
Erkki Tuomioja
 
Erkki Tuomioja:
 
"Apartheid  ei ole oikeutettu eikä kestävä
 
Vanha sääntö on, että sanoo Lähi-idästä mitä tahansa niin sitä käytetään aina myös oikeasta yhteydestä irrotettuna. Näin myös viime tiistain Palestiinan tilannetta käsitelleessä erinomaisessa keskustelutilaisuudessa käyttämääni puheenvuoroa Israelista ja apartheidista. Israel sinänsä ei ole apartheid-valtio, vaan demokratia, jossa myös Israelin kansalaisuuden omaavalla palestiinalaisväestöllä ovat esim. vaalien suhteen samat oikeudet kuin muullakin väestöllä. Israel on kuitenkin vuoden 1967 sodan jälkeen miehittänyt palestiinalaisten asuttamat Länsirannan ja Gazan alueet ja rakentanut Länsirannalle edelleenkin laajennettavia kansainvälisen oikeuden mukaan laittomia siirtokuntia. Israel ja palestiinalaiset ovat sitoutuneet rauhansuunnitelmaan ja kahden rinnakkain ja rauhassa elävän valtion, Israelin ja Palestiinan perustamiseen, jonka pohjana ovat vuoden 1967 rajat yhdessä sovituin muutoksin.
 
Tämänhetkinen tilanne kuitenkin on, että aika kahden valtion mallin toteuttamiselle käy vähiin, kun siirtokuntia laajennetaan ja rauhanneuvotteluja ei käydä. Jos kahden valtion mallia ei toteuteta jää jäljelle aprtheidia muistuttava miehityshallinto, eikä tämä ole sen enempää oikeutettua kuin kestävää. Tämän saman ovat todenneet niin Ehud Barak kuin monet muutkin tilanteesta huolestuneet israelilaispoliitikot. Tämä oli se yhteys, jossa minäkin tätä käsitettä käytin."  1.11.2011
 
--------------------------------------------------------------------

Lähettäjä: Juhani Starczewski [mailto:juhani.starczewski@elisanet.fi]
Lähetetty: 6. marraskuuta 2011 10:58
Vastaanottaja: 'Erkki Tuomioja'
Aihe: VS: Lähetän ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet, jotka edelleen odottavat, että perutte lausuntonne ja pyydätte anteeksi Israelilta!

Arvoisa ulkoministeri Erkki Tuomioja!

Laitoin vastauksenne adressin Kommentit-sivulle, koska minulla ei ole kaikkien sähköpostiosoitetta.

Yhteistyöterveisin
juhani Starczewski

 

Toimintaanne tarkasti seurannut

#99 Re: Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 11:09

#98: Juhani Starczewski - Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille! 

 Arvoisa ulkoministeri Erkki Tuomioja!

Te vain toistatte tässä mitä olette sanonut v. 2003 Israelin turva-aidan yhteydessä - rinnastatte Israelin apartheid-valtioon. Lisäksi toimitte jatkuvasti asenteellisesti Israelia vastaa mm. äänestämällä Palestiinan Unesco jäsenyyden puolesta.

Teidän olisi jo syytä vetää johtopäätökset ja erota!

Nimimerkki Toimintaanne tarkasti seurannut.

Kaikella aikansa!

#100 Re: Re: Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille!

06.11.2011 11:12

#99: Toimintaanne tarkasti seurannut - Re: Re: Ensimmäisen 1.000 ihmisen nimet lähetetty ulkoministerille! Arvoisa ulkoministeri Erkki Tuomioja! Te vain toistatte tässä mitä olette sanonut v. 2003 Israelin turva-aidan yhteydessä - rinnastatte Israelin apartheid-valtioon. Lisäksi toimitte jatkuvasti asenteellisesti Israelia vastaa mm. äänestämällä Palestiinan Unesco jäsenyyden puolesta.
Teidän olisi jo syytä vetää johtopäätökset ja erota!
Nimimerkki Toimintaanne tarkasti seurannut.

Sinä toit meidän monien ajatukset julki!

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…