Pelastakaa Pirkkolan metsä

Pelastakaa Pirkkolan metsä / Tiedotteet / Pirkkolan liikuntahallit OY:n hallihanke Keskuspuistossa / Kommentit

Vieras

05.02.2021 08:27

Jostakin luin, että espoolaisella halliyrittäjällä olivat luvat kunnossa jo vuosia sitten. Prosessi on ollut viisi- kuusi vuotta käynnissä. Minulla allekirjoittaneella herää kysymys, miksi tässä valitusasiassa oltiin niin kovin myöhässä liikkeellä? Voisiko tästä tapauksesta kenties ottaa opiksi Keskuspuistoa tulevaisuudessa uhkaavia rakennushankkeita varten?

Vieras

05.02.2021 12:31

Kiitos infosta! Edelleen mukana, jos jotain voisi käytännössä tehdä!? Leo Silolahti
Sanni Seppo
Adressin tekijä

#3 Kuinka seurata?

10.02.2021 10:46

#1: -

Hei. On hyvin vaikea yksittäisenä kansalaisena seurata kaikkea Kesksupuistoon, tai muuallekaan lähiluontoon kaavailtuja hankkeita. Itse sain tiedon Pirkkolan hallihankkeesta vasta, kun aktiivisimmat aloittivat yhden hengen mielenosoitukset alueella. Kaavaan on merkitty rakennusoikeutta ja tämä tapaus on merkillisesti alkujaan mennyt ohi lautakuntien, jotka normaalisti asioista päättävät ja joiden esityslistoja on mahdollista lukea. Monet valtuutetutkin olivat vähän ihmeissään ymmärrettyään lopulta asioitten kulun. Kokemukseni mukaan aina sanotaan, että olette liian myöhässä. Vaikka lähiluontoa rakastankin ja haluan suojella, en voi olla jatkuvasti seuraamassa lautakuntien esityslistoja, kaavoitus suunnitelmia jne... Helsinki on kirjannut strategiaansa lähiluonnon säästämisen, mutta näköjään sillä ei ole juurikaan merkitystä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…