Lapsilisään korotus!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lapsilisään korotus!.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.05.2007 01:19


nimeton nimetön
Vaasa

#2 Lapsilisään korotus

19.05.2007 11:36

"
Adressissa sanotaan: "Tämänhetkinen lapsilisä ei kata lapsen kaikkia tarpeita."

Eihän olekaan lapsilisän tarkoitus kattaa kaikkia lapsesta aiheutuvia kuluja. "

hahah, tyhmä adressin tekijä

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.05.2007 14:30


merja kujanpaa
kurikka

#4 kauankohan nimien keruu kestää?

20.05.2007 15:59

ihmettelen kun yli 10 tuhatta nimeä jo on ja sain viestiä että toimittaa adressin kun tuo nimimäärä täynnä....
birgitta hautalampi
kuvansi

#5 lapsilisä

23.05.2007 13:08

Ei lapsilisän tarkoitus olekaan että se kattaisi kaikki kulut vain että saisi tarpeelliset niin kuin vaipat,ruokaa,vaatteet ja yms.Mutta nyt ne eivät kyllä riitä.Kokeilla että tulisiteko toimeen sillä kuukauden.Mä olen kyllä siinä saa olla tarkana mitä ostaa.Nuo ylimäiset kirjoitajat eivät taida olla äitejä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.05.2007 23:04


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

24.05.2007 13:17


merja kujanpaa
kurikka

#8 EILEN UUTISISSA

24.05.2007 13:20

oli että 2009 vuonna lapsilisät nousee kolmannesta lapsesta 10€
ja kodinhoidontuki 20€ samana vuonna. meille ainakin se lapsilisä on ollut vaan lisä eikä se raha jolla pakko pärjätä. kolme lasta meidän taloudessa :)
Alpo Leppänen
Laukaa

#9

27.05.2007 18:58

Rikkailta voisi samantien ottaa pois, kun se on semmoista että lapsilisät menee penskoille taskurahaksi kun muutenkin on millä mällätä.
Katkeruudesta kenties olen tätä mieltä, vitutti vain aina kun kavereilla oli rahaa ja mulla ei. :D
birgitta hautalampi
kuvansi

#10

30.05.2007 15:03

kyllä olen samaa mieltä että rikkaat ei tarvitse lapsilisää ei ne edes huomaaa onko tullut vai ei kun on jo muutenkin rahaa.Kansanedustajilta pois ajatelkaa vaikka paavo ja päivi lipposta.
Päivi Heino
Kuopio

#11 Kyllä

30.05.2007 22:58

ja PALJON!!!!!!!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

04.06.2007 11:27


Anon ymous
Tampere

#13

07.06.2007 22:13

Oletteko koskaan ajatelleet kuinkan monta miljoonaa/miljardia euroa lapsilisä vie valtion kassasta. Typerää ajaa tällaista etuutta paremmaksi, vaikka oikea hyöty olisi vain todella pieni. Lapsilisän on kyllä mielestäni vain tarkoitus tukea vähätuloisia perheitä/ yksinhuoltajia, eikä saattaa lapsilisää lapsen harrastuksia tai pankkitilin lihoitusta varten. Valtio tarjoaa edellytykset lapsen hyvälle tulevaisuudelle tarjoamalla koulutuksen. Lapsilisä saisi olla mielestäni VAIN huonotuloisille ja yksinhuoltajille. Jos vanhemmat haluavat, että lapsen taloudellinen tilanne on hyvä kun he lähtevät kotoa, saavat luvan pistää lapsen töihin tai antaa rahat omasta pussistaan. Jos raha ei vain yksinkertaisesti riitä lapsen kasvatukseen, pitää harkita sitten tekeekö sitä lasta ollenkaan. Onhan lapsen teko jokaisen oikeus, mutta tuskin lapsia on koko ihmisen historian aikana alettu tekemään, jos lapsen kasvun takaaminen aikuisikään asti on ollut epävarmaa.
Lisät pois porvareilta sanon minä!
merja kujanpaa
kurikka

#14 toisaalta

13.06.2007 21:36

kun haetaan äippärahaa ja niin edelleen sillä hakemuksella haetaan myös lapsilisää, ei me voida tietää vai voidaanko että onko nämä rikkaat rakkaat sitä lapsilisää hakeneet, ehkä ovat ehkä eivät, sitä ei tiedä joten turha soimata että kun rikkaatkin sen saa jne. jos ei tiedetä varmasti ovatko he varmasti sen valinneet siinä hakemuksessa, jos osaisivat aivoillaan ja tulotiedoillaan ajatella eivät olisi valinneet, mutta eipä ole kukaan vielä minulle todistanut ettei rikkailla olisi pelkkä raha päässä järjen tilalla, jos itse olisin rikas jättäisin heti pois koko lapsilisän, turha raha se sitten meillä ainakin olisi mutta kun tilanne toinen niin en jätä.... laitetaanpas kansallinen kysymys siitä jonnekkin että onko rikkaat valinneet lapsilisän.
perti manninen
pudasjärvi

#15 300e/kk lapsilisä.

14.07.2007 10:40

Lapsilisät korotettava!

Minimi 300e/kk 16v- opiskelevalle 0-20v, 1 ja 2. lapsesta.

Kaksosista 50e/kk korotus , kolmosista 100e/kk korotus.


Monissa EU. maissa valtiot antavat 3-4000 e verohelpotuksen.
Irina Niemelä
Loimaa

#16 Kolmesta lapsesta reilu kolmesataa

02.08.2007 10:55

Itse asiassa olen tällä hetkellä kohtalaisen tyyyväinen lapsilisän määrään. Sitä voisi toki tarkistaa siten, että jos vanhempien yhteenlaskettu tulo vuodessa ylittää vaikka 80 k€, niin sitten ei lapsilisää enää saisi. Tällä metodilla säästyneet valtion rahat laitettaisiin sitten vaikka kotihoidontukeen, joka on naurettavan pieni. Paras paikka pienelle on kasvaa kotona siihen noin kolmevuotiaaksi, mutta sitä ei mielestäni tueta riittävästi.
Viisas Ihminen
Inari

#17 höh

26.08.2007 23:14

Käyttäkää kondoomia tai jos ette niin laittakaa lapset töihin, saavat itse ansaita ruokansa.Muuten kasvatatte vai sosiaaliturvapummeja!
Sebastian Söderholm
Helsinki

#18 Lapsilisät liian pieniä?

25.09.2007 01:55

Nykyään näkee, miten nuoremmat ihmiset haluavat vanhemmiksi. Mitä järkeä siinä on? Alle 20vuotiaiden pitöisi tajuta että ei hanki lapsia ennen kuin on talous ja elämä muutenkin kunnossa. Tottakai ihmiset valittavat että on niin huonosti. LapsiLISÄ! Sana lisä on siinä takoituksellisesti. Juurikin sen takia että sen tulisi olla pieni bonus niille, jotka eivät niin hyvin tienaa. Ei koko lapsen maksamiseen.

Niinkuin joku jo mainitsi, ennemmin niin, että lapsesta saadaan verovähennykset kuin niin, että mm. narkkarit ostavat sillä aineitaan. Vaihtoehtoisesti valtion tulisi alentaa lastentarvikkeiden hintaa, niin että myös vähätuloisimmat voisivat niitä ostaa.

Aina ei myöskään tarvitse olla parhaimmat lastenrattaat. Eikä kalleimmat vaipat. Kyllä lapsilisällä toimeen tulee. Ei se tietenkään riitä kaikkeen mutta luulisi ihmisten säästävän omista kuluistaan jos lapsistaan välittää eikä valittaa että valtio on niin huono kun ei maksa meille tarpeeksi. Valtio maksaa nyt jo ihmisille ihan liikaa sillä seurauksella että ihmiset eivät enää viitsi itse tehdä juurikaan mitään vaan istuvat vain perseillään ja odottavat että valtio maksaa.

Peter Södergran
Esbo

#19

26.09.2007 17:38

Yhdyn edelliseen puhujaan. Suomessa tulisi muutenkin keskittyä enemmälti omavaraiseen teollisuuteen ja sen vuoksi koulutustasoa, joka jo on korkea, tulisi näinollen kehittää ja kasvattaa. Joten mieluummin korkoa opiskelijoille kuin teiniäideille.
Lasse Hätinen
Kuopio

#20

07.10.2007 20:47

jos lapsilisä nousee, niin mistä rahat saadaan? tieysti veroja nostamalla
Hanna-maria Herranen
Kempele

#21 Lapsilisä korotus.

08.10.2007 15:42

Kyllä minusta ainakin pitäiso korottaa..ajatelkaas esim.työttömiä..he eivät saa mitään muuta rahaa kuin työttömyyspäivärahan ja lapsilisän..ja jos on vielä yksin huoltaja ja 4 lapsen äiti..kyllähän siinä menee rahaa.ja pitäähän itse vanhemmankin saada edes jotain..olisi hyvä jos sitä korotettaisiin edes 50 e/per lapsi..
Pentti Vipuveräjä
Tuupovaara

#22

08.10.2007 15:56

Jotta hän ei missään nimessä ajattelisi menevänsä töihin?
Hanna-maria Herranen
Kempele

#23

08.10.2007 16:58

Jos on esim.että ei ole mistään koulutusta.tai on jokin sairaus että ei voi olla töissä.
Sebastian Söderholm
Helsinki

#24 Miksi?!

11.10.2007 22:59

En vieläkään näe mitään syytä nostattaa lapsilisää. Jos tilanne on se, että neljän lapsen yksinhuoltajaäiti ei vieläkään ole tilanteesta mitään oppinut, eikä ole asian suhteen valmis tekemään mitään, niin missä vika? Jos sairauden takia ei kykene tekemään töitä, niin luulisi olevan sairaseläkkeellä. Tilanne tietenkin on erillainen, mikäli tilanne on erittäin yllättävä ja siinä tapauksessakin varmastikin on asiat sen verran kunnossa että pärjää.

Ongelmana on se, että ihmiset hankkivat lapsia liian aikaisin, enkä tällä tarkoita välttämättä liian nuorina. Hankkiakseen lapsen pitäisi olla siihen henkisesti valmis, sekä myöskin valmis jättämään useimmat muut asiat lapsen takia.

Päihteet houkuttelevat nykyään ihmisiä eri suuntiin, eikä aina muisteta mihin rahaa kuuluu käyttää. Tämä puolestaan johtaa siihen, että lapsilisä käytetään tilapäisesti muihin asioihin, jolloin rahaa on vähemmän. Lapsia ei tulisi hankkia ellei kykene antamaan lapselle tarvittavaa turvaa ja taloutta tämän kasvattamiseen. Kun lapsi on laiminlyöty, se suurella todennäköisyydellä itse myös aloittaa laiminlyömisen ja siitä aivan varmasti seuraa ongelmia mm. viranomaisten kanssa.

Lisäksi vanhemmat itkevät kun sossut ottavat lapsen huostaan koska tämä on laiminlyöty. Pitäisikö vanhempien katsoa peiliin?

Eli vielä kerran: Lapsia ei tulisi hankkia ennen kuin siihen on kaikin puolin valmis. Sekä henkisesti, että taloudellisesti.

Käyttäkää se ns. liian pieni lapsilisä vaikka ehkäisyyn, niin eipähän ainakaan tapahdu uusia vahinkoja.
Joonas Väisänen
jkl mlk

#25 Maria Heinistölle

16.10.2007 05:47

Lapsilisä menee useilla hyvään tarkoitukseen, lapsen ruoka ja vaatteet maksetaan osittain lapsilisällä - ehkä myös harrastukset. Mutta muistakaamme edelleen, että Suomessa on huumeidenkäyttäjiä, jotka hommaavat penskan ihan vain sen takia, että saavat satasen kuussa huumeisiin. (Näinhän se menee nopeasti ajateltuna, mutta loppujen lopuksi ei menekkään..)

Onko sinulla esittää, jotain faktoja naurettavan väitteesi tueksi???
Varmasti joissain perheissä lapsilisät käytetään päihteisiin, mutta että joku sen takia lapsen hankkisi ;)

Miettiä saa ennekuin kirjoittaa!

Ja sitten aiheeseen mielestäni lapsilisät tulisi poistaa kokonaisuudessaan "Rikkailta".
Köyhien kohdalla tulisi nostaa välittömästi, nykyinen täysin riittämätön.