Muumit pois mäkkäristä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Muumit pois mäkkäristä.

sannis manninen
helsinki

#2 justiinsa!

13.04.2007 13:40

Mitä hel**ttiä? Vieläkö ihmiset jaksaa itkeä siitä, miten mäkkäri riistää ja oi ja voi, nytkö sinne on meidän ikiomat pikku muumitkin väkisin viety? Minua alkaa henkilökohtasesti jo v****tamaan tuo ainainen viherpiiperrys ja valitus siitä miten isot firmat vie leivän pienemmän suusta, miten Unilever on paska ja auta armias, jos erehdyt mäkin ohi edes kävelemään, silloin tulee kyllä punkpoliisi nurkan takaa ja pamputtaa päähän. Aijai.

Koettakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että muumit on iso brändi ja jos sen puljun johdossa toimii Tove Janssonin veljentytär, eiköhän se silloin tee hommat niin kuin parhaaksi näkee, siinä on muutaman hipin ihan turha alkaa suutansa soittelemaan. Itkikö kukaan silloin kun muumeista tuli suursuosio ulkomailla? Entä silloin kun suomen televisio alkoi näyttää Japanissa tehtyjä muumianimaatioita? Entäpä silloin kun Naantaliin perustettiin muumimaailma?? Tuskimpa vain. Mutta sitten alkaa kyllä kiinnostamaan, kun iso paha mäkkäri tulee ja alkaa yhteistyöhön moomin charactersin kanssa. Yhteistyöhön, jota moni muu on harjoittanut jo kauan, eikä välttämättä yhtään ylevämmin perustein!! Tervetuloa vaan tähän päivään...jokainen voi vapaasti koettaa hangoitella vaikka ihan kaikkea vastaan ja leikkiä vaikka käpylehmillä, mutta minä en taida jaksaa. Tulkoonkin vaikka se punkpoliisi.
marja schunemann
mikkeli

#3 muumitko pois mäkkäristä?

17.04.2007 06:13

Olen jo isoäiti-ikäinen enkä ole aikaisemmin ollut netissä kommentoimassa mitään. Sunnuntaina luin tästä adressista lehdestä ja ajattelin sanoa mielipiteeni minäkin. Nyt tullessani kommenttisivuille kävin katsomassa, mistä kaikista aiheista ihmiset ottavat kantaa ja allekirjoittelevat adresseja. Jo on aikoihin eletty.
Maailmassa on isoja huolenaiheita,ilmaston lämpeneminen, lapsityövoiman käyttö, puhumattakaan lapsiprostituutiosta tai sodista ja muista julmuuksista. Me täällä suomalaisessa lintukodossa elämme niin turvallisesti, että meillä on aikaa (ja halua?) ihmetellä muumeja mäkkärissä.
Isoäidit lukivat Muuminsa Tove Jansonin kirjoista, ja hahmot olivat kyllä eri muumit. Nykyinen pullamössösukupolvi tuntee japanilaisten näkemyksen muumeista.
Onko nyt kysymys rotu-, heimo- tai kansallisuusasiasta? Saisiko Hesburger samalla tuotevalikoimalla käyttää Muumeja?
Tunteeko nämä adressivouhottajat McDonalds'in tuomintaa. Millä suomalaisella ravintolalla tai ketjulla on yhtä kauan ollut toiminnassa esim ympäristöohjelma? Mihin mäkkäri syyllistyy sellaiseen, mitä suomalaiset ravintolat eivät muka tee? Moralisoidaanko lapsiystävällisyyttä ja lapsille suuntautuvaa markkinointia? Katsokaa tarkemmin mainontaa ja toimintaa kokonaisuutena.
Omalla kohdalla kysymys on valinnoista. Itsekin käyn lastenlasten kanssa silloin tällöin mäkkärissä, valitsen salaatin tai ruishampurilaisen, lapset ottavat mitä haluavat. Jos adressin syy on roskaruoka, katsokaa seuraavalla kauppareissulla, mitä omaan ostoskoriin kertyy.
Seidi Herttua
Vaasa

#4 Terve

17.04.2007 16:25

Minun pieni 1-vuotias tyttäreni oli maailman onnellisin kun sai pienen muumi-lelun mäkkäristä. Ja sen sai vielä halvemmalla kuin muualta ja äiti söi samaan hintaan ja lelu on vielä turvallinen, koska mäkkäri ei myy huonolaatuisia leluja. Saatiinpa vielä mukaan koodi, millä pääsee osallistumaan muumimaailman sivuilla olevaan kilpailuun, jos vaikka voitettaisiin sinne liput niin tiedettäisiin, mihin kesällä suunnistetaan. Mikä tässä nyt voi olla niin kamalaa?
sannis manninen
helsinki

#5 Lähtökohtaisesti näiden

17.04.2007 22:59

"adressivouhottajien" tulisi, ainakin minun luullakseni, tuntea McDonalds'in toimintaa. Eikä sillä, kyllähän kyseisen puljun toimintatavoista ja eettisyydestä on keskusteltu maailman sivut. Surullinen totuus vain taitaa nykyisin olla se, että riittää kun ostaa henkkamaukalta palestiinanhuivin, värjää vähän tukkaa vihreäksi ja alkaa vastustamaan vähän kaikkea, koska jostain on luettu, että niin kuuluisi tehdä. Sitä minä kritisoin. Minun mielestäni voisi pikkuisen omilla aivoillaan jokainen ottaa asioista selville, ennen kuin laumasieluna puuskuttaa jollekkin adressille, koska muutkin niin tekevät. Jos joku haluaa mäkkäriä alkaa kritisoimaan, se on eri asia...mutta miksi muumit pitäisi jotenkin erikoisesti mäkkäriltä pelastaa, sitä en ymmärrä. Tuskimpa Tove Janssonin veljentytärtä ase ohimolla uhattiin, ihan omia valitoja nuo ovat molemmilta yrityksiltä varmasti. Huom, yrityksiltä. Se kuka ei ymmärtänyt muumien olevan myös suurta voittoa tuottava ja tavoitteleva yritys, pettyy nyt varmasti karvaasti. Ei kaikki ole niin mustavalkoista ja jos maailman haluaa pelastaa, voi sen taatusti aloittaa järkevämminkin kuin tällä adressilla.
Aino Väisänen
Kuopio

#6 ?

20.04.2007 22:07

Minusta on outoa, että ihmiset eivät tajua, mitä Muumit oikeasti kuvastavat loppujen lopuksi. Minä olen ymmärtänyt sen niin, että Muumit ovat rauhaa rakastavia olioita,jotka haluavat kaikkien olevan tasa-arvoisia. Sen takia en pidä tästä mäkkärin kampanjasta. Olen ymmärtänyt niin, että mäkkäri on näin liioitetusti vain...no,amerikkalainen rahanhaalinta yhtiö. Söpöjä Muumeja ei saisi käyttää näin julmasti väärin!
Pietari Bagge
Hämeenlinna

#7

11.10.2007 11:16

Mäkkäri on ruoantuotanto-yhtiö, joka riistää ihmisiä. Itse kuulun tähän "pullamössö"-ikäluokkaan, mutta vastustan mäkkäriä yms yli kaiken. Se tekee ihmisistä lihavia ja edesauttaa suomalaisten kansantautien kehittymistä. Olen huolestunut siitä kuinka ihmiset vievät lapsiaan viikonloppuisin mäkkäreihin, tai kuinka minun ikäiseni opiskelijat käyvät tuon tuosta syömässä jossain kebab- tai pizza-ravintoloissa.
Mäkkäri on osa tätä kansan loisiota, roskaruokaloiden ketjujärjestelmää, jonka voisi heittää roskikseen.

Siksi roskaruuan muumeilla markkinointi on p**seestä. Anteeksi paha sana mutta näin se on...
Hanna-maria Herranen
Kempele

#8

11.10.2007 15:54

siis jos ei muumista tykkää niin ostaa jonku aterian mistä ei tuu mitään muumileluja..on se niin vaikeaa..olen itsekkin jo aika vanha mutta pidän edelleenkin muumeista..mitää pahaa niissä on?on monia miljoonia ihmisiä jotka rakastaa muumeja..ja olen yksi heistä..
Aino Suvanto
Kaavi

#9 Ei!

21.10.2007 12:39

Muumeja ei oteta pois mäkkristä! Täällä Suomessa asuu lapsia, jotka rakastavat muumeja.
aapo paukku
vihtavuori

#10 hääääääääääääääääääääääh

26.10.2007 21:25

Vaikka McDonaldsin ruualla voi saada samat vartalonmuodot kuin muumeilla, niin ei muumien paikka siltikään ole McDonald'sissa. No olen sitä mieltä ettei Tove olisi halunnut muumeja mäkkäriin;)
Aino Suvanto
Kaavi

#11

02.11.2007 22:29

Tove Jansson on voinut toivoa sitä ehkä, me ei sitä tiedetä! Tove Jansson ei ole elossa enää. Hän on kuollut vuonna 2001, kyllä se on voinut toivoa.
HEMMO HOMO

#12

01.06.2020 16:58

MÄCCÄRI ON NYKYÄÄN AL MÄKKÄRI JA HALAL PÁSKAA JOTEN EHDOTTOMASTI MUUMI DIILI [CANSELLETTAVA]

 

*HALAL ON NIMITTÄIN PUHDASTA HOMO FOBIAA JA ENNEN MÄCCÄRIN SUVAKOITUMISTA SE OLI VIELÄ SUTKOHT HYVÄ JUTTU MUTTA EI OO ENÄÄ !

 

:(

 

HALAL MÖMMÖ MÄMMIKKÄRI VAATII 10C CENTTII YHESTÄ JUUSTO SIIVUSTA ERIKSEEN JA KAIKKI PURGERIT ON HALAL HIVIÄ JA SOMALIASSA TEHTYJÄ JOTEN EI KIITOS !

 

ENSIN MADE IN CHINA JA KOHTA MADE IN SOMALIA !

 

HERÄÄ KANSA JA SANO EI AL MÄMMIKKÄRILLE !

 

FÚCK MÄKKÄRI !

:(

#13 [kauhistus]

09.08.2020 14:53

mäkkäri hä on ihan kusipää ! :()######!

 

vaatia NY 10 CENTTIÄ ENEMMÄN JUUSTOSTA JOSTAIN VITÚN HALAL MÖSSÖSSÖSTÄ ?

 

(hyvä kysymys onki muute missä mäkkärin kosher ;()???)

 

vai onko mäkki bäkki muute vaa intercektionaalinen kusipää shuvakisti ?

 

tai vehnätön vege ?

 

tau suomalainen possu purgeri ?

[pekonii ei lasketa se menee jenkki gategoriaan]

 

*eli mäkki sortaa kaikkii muita paitsi musuja :(

 

 

..|..

#14 mäkki näyttää nykyään asiakkailleen aina fakkia

09.08.2020 14:55

onneks en oo käyny mäkissä ny 2 hteen vuoteen siitä asti ku juusto húora homoilu ja hiveily alko

 

siis tosi [piip] !!! törkeetä

 

euron juusto onki nytte 6.60 markkaa lisätään hintaa vielä centti niinku virossa niin se onki jo 6.66markaa

mäkkäri läski läkkäri

#15 lääskiääääääää äääääääääää äää..................... ............................ ...................

09.08.2020 14:59

kai se on korona homo húorailun takia [kusetus] kohta 1.20 coska hivina eli korona heba tiitti

 

...

 

niin piti juuston kappale hinta nostaa site 0,20€ homo euroon

 

;(3#  ..|..

[tiiätteks te mitä , ? fac off mäkkäri !]

 

 

 

..|..     <----- fakkia