Muumit pois mäkkäristä

3.4 Taloussanomissa kerrotaan seuraava: "Muumit valjastetaan pikaruokamannekiineiksi. Moomin Characters ryhtyy ristiriitaisia tunteita herättävään kampanjaan McDonald’sin kanssa. McDonald’s aloittaa neliviikkoisen yhteistyönsä Muumi-brändin kanssa perjantaina. Hahmot liitetään osaksi hampurilaisketjun Happy Meal -lastenaterioita."

Tuskin Tove Jansson toivoi ihan tätä luodessaan näitä meille monille rakkaita hahmojaan. Jokainen Muumit tietävä ihminen tajuaa sen kuinka Muumit ja McDonald's ovat ristiriidassa keskenään. Siksi tuntuukin ikävältä että nämä meille maanläheiset hahmomme valjastetaan Amerikkalaisen jättiyhtiön palvelukseen.
On ikävä huomata että Muumien oikeudet on käsissä jossa raha sanelee säännöt.

Siksi toivommekin että Muumi kamppanja perutaan ja jatkossa Hahmojen käyttöä mietitään tarkemmin ja niiden henkeen soveltuvammaksi. Eihän Mikki Hiirelläkään myydä mämmiä. Vaikka McDonaldsin ruualla voi saada samat vartalonmuodot kuin muumeilla, niin ei muumien paikka siltikään ole McDonald'sissa.

Asiallisia mielipiteitään aiheesta voi kertoa myös osoitteeseen:
moomin.characters@moomin.fi

Toimitan tämän adressin kyseiseen osoitteeseen.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Anselmi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko viikottainen työaika lyhentää 35 tuntiin?