Tapio Tuglas-seuran vetäjäksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tapio Tuglas-seuran vetäjäksi.


Vieras

#1

24.05.2012 16:08

Olen aastate jooksul kogenud ja nautinud Tapio suurepärast oskust suhelda tulemuslikult väga erinevate organisatsioonidega äriettevõtetest riigiasutuste ja kolmanda sektori organisatsioonideni. Loodan väga, et saame Tapio ja Tuglase seltsiga koostööd teha ka edaspidi.

Vieras

#2

24.05.2012 20:50

Tapio on aivan ehdoton ykkösvalinta olipa tarjolla ketä tahansa muita!

Vieras

#3

25.05.2012 01:20

Annan täyden tueni Tapion valitsemiseksi Tuglas Seuran seuraavaksi johtajaksi, koska hän on tehnyt jo lähes 25 vuotta näin paljon virolais-suomalaisten suhteitten hyväksi, että joskus ajattelen, että hän on jopa enemmän aito virolainen kun me itse olemmekin.
Hyvä, Tapio!

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

25.05.2012 10:17



Vieras

#5

28.05.2012 17:13

Tapio on Tapio!On ollut paljon yhteyksia ja yhteisia tekemisia Viron vapautumisen alkuaikoinakin ja jatkossa.Oikea mies oikealla paikalla!Lisäksi tuntee oikeita oluitakin!

Vieras

#6

28.05.2012 23:23

Olen osallistunut moniin Tuglas-seuran järjestämiin matkoihin, joissa Tapio on ollut päävastuullisena matkanjohtajana. Olen oppinut tuntemaan hänet asiansa erinomaisesti osaavana ja innostuneena Viron ystävänä sekä hyvänä organisaattorina. Uskon, että harvalla toisella suomalaisella on yhtä laaja yhteistyöverkosto Baltiassa kuin hänellä. Lisäksi olen havainnut, että hän paneutuu tehtäviinsä poikkeuksellisen tunnollisesti ja tarmokkaasti. Minun on vaikea kuvitella Tapiota pätevämpää toiminnanjohtajaa Tuglas-Seuralle.     Kim Lindström


Vieras

#7

28.05.2012 23:34

Yhdyn täysin mieheni esittämään näkemyksen Tapion soveltuvuudesta Tuglas-seuran toiminnanjohtajaksi.
Paula Lindström
Mika Keränen

#8

29.05.2012 14:13

Yhdyn edellä tiivistettyyn, Tapio on paras ehdokas olipa vastaehdokkaana kuka tahansa. Toimin vuosina 2002-2006 Viro-instituutin Helsingin toimiston projektipäällikkönä. Muistelen yhteistyötämme lämmöllä.
Markku Lehtonen

#9

29.05.2012 14:37

Muistan kun Tapio, minua selvästi nuorempana, aloitti matkanjohtajan uransa kolleeganani Helsingin Eteläsatamassa. Jo silloin hänen silmissään paloi intohimo, intohimo Viroa kohtaan, säilyttäen kuitenkin oikean asenteen, että työtä on tehtävä myös... työnä.
Ja vuosikymmenet ovat muovanneet hänestä itseoikeutetun Tuglas-seuran tulevan toiminnanjohtajan!

Tema tähetund on saabunud...

Pertti Pyhtilä, svylliläinen Virkku ry:stä

#10 Hyvä, Tapio!

30.05.2012 10:02

Tapio oli ensimmäisten vaihto-opiskelijoiden joukossa jo 1986 Tallinnan Pedassa. Ohjasi ja auttoi meitä 1989 olleita, mm. päästämällä syömään turistien väliinjättämiä lounaita Viru-hotelliin - kaikkien kiireittensä ja monipuolisten kontaktiensa ylläpitämisen lomassa. Tapio järjesti ikimuistoisen matkan Liivinrantaan eikä koskaan ole laskeutunut pikkupiirien Viro-kiistoihin vaan pysynyt aina Ystävänä. Tapio on AINOA vaihtoehto nyt uuden Majan päälliköksi. Lupaan liittyä minäkin vihddoin Tuglas-seuraan, johon Tapio jo 1982 houkutteli, mutta pidin silloin Seuraa "liian varovaisena"... Valtiovallalta ja säätiöiltä/rahastoilta sitten kunnon tuki 2014 alkavaksi viisivuotiskaudeksi, jonka tavoitteet uskon Tapion täyttävän 150%sesti 2013 tuellamme tekemien suunnitelmien mukaan.

Vieras

#11 isä Sakarias

30.05.2012 12:14

Tapiola on yksi erittäin mukava ominaisuus: hän osaa olla hän itse. Ei tee teatteria. Sydän ja kädet Viron ja Suomen suhteiden kiinni. Todellinen veli.

Aime Hansen

#12

30.05.2012 13:59

Tunnen Tapion jo vuosia ja jos kyseseen tulee Tuglas-seuran uusi vetäja, niin ilman muuta, Tapio on paras ehdokas. Hän siinä ammattissa on oikea mies oikealla paikalla. Näin kirjoitti virolainen.

Vieras

#13

30.05.2012 15:50

Kannatan Tapiot, hän tuntee Viron ja virolaiset,
Egge Kulbok-Lattik,
Jyväskylän Yliopisto.


Vieras

#14 Re: ekulbok@tlu.ee

30.05.2012 15:54

#13: -  

 vahvista


Vieras

#15

30.05.2012 15:56

vahvista
Egge Kulbok-Lattik

#16 Re: ekulbok@tlu.ee

30.05.2012 15:57

#15: -  

 


Vieras

#17

30.05.2012 17:33

Tapio, todellinen Viron ystävä, ei löydy Tuglakseen parempaa vetäjää.

Vieras

#18

30.05.2012 19:54

See taat on hää valik!

Vieras

#19

30.05.2012 20:54

Hyvä mies!

Vieras

#20

31.05.2012 00:20

Hedelmästä puu tunnetaan.
Heikki Kähkönen, tuottaja, toimittaja, Media Cerevisia Oy

#21 Kampanja ei ole suunnattu muita hakijoita vastaan

02.06.2012 13:14

Jossakin on jo ehditty jo pahoitella tämän addressikampanjan käynnistämistä, sillä perusteella, että Tuglas-seuran sääntöjen 5. §:n mukaan "johtokunta nimittää seuran toiminnanjohtajan ja muun henkilöstön". Toisin sanoen asia pitäisi jättää yksinomaan seuran vuosikokouksen valitseman johtokunnan vastuulle.

Kampanjan tarkoituksena ole kahlita johtokunnan käsiä tai estää päättäjiä tekemään oikeaa ja parasta valintaa, vaan päinvastoin tukea johtokuntaa tärkeän päätöksen edellä ja antaa heille parhaimmat eväät mahdollisimman hyvän ratkaisun tekemiseksi.

Aika on ajanut kabinettipäätösten ja suljettujen keskusteluiden ohi. Suomen ja Viron välisen yhteistyön lippulaivan, Tuglas-seuran, tulisi ennen kaikkea kannustaa avoimuuteen, ja sitä jos mitä tekee seuran toiminnajohtajan valinnan nostaminen jäsenistön ja muiden maidemme välisestä yhteistyöstä kiinnostuneiden ihmisten avoimeen keskusteluun. Samalla voimme tehdä Tuglas-seuraa entistä laajemmin tunnetuksi suomalais-virolaisen kulttuurin vaalijana ja edistäjänä.

Olen Tuglas-seuran jäsen. Jo pelkästään jäsendemokratian ja Suomen yhdistyslain perusteella olen oikeutettu mielipiteeseeni ja julkiseen tukeeni parhaimmalle katsomalleni henkilölle, Tapio Mäkeläiselle, jota myös omalla allekirjoituksellaan tällä foorumilla tukevat lukuisat suomalais-virolaisessa yhteistyössä mukana olevat ja sitä aktiivisesti seuraavat henkilöt Suomenlahden molemmin puolin.

Yrittäjänä, journalistina ja virolaisen kulttuurin ystävänä koen, että Tapion valinta edistää mitä parhaiten aitoa ja rehellistä kulttuurivaihtoa, elinkeinotoimintaa, turismia, sivistystä ja tutkimusta, jota maidemme välillä on harjoitettu jo vuosisatain ajan.
Paul Pihlak

#22

02.06.2012 21:32

Tapio on hea mees. Innustunud Eesti asjadest ja kultuurist, teeb palju ja jõuab palju, on positiivne ja nähtav ka Eestis kohapeal. Sellise Tuglase seltsi juhi üle on hea meel olnud. Loodetavasti on tulevikus ka hea meel.
tuglas-seuran jäsen ja lukuisilla Tapion matkoilla ollut

#23 toiminnanjohtajan toimenkuva on eri kuin kulttuurisihteerin

05.06.2012 15:41

Tapio eittämättä tuntee Viron ja hänellä on runsaasti kontakeja. Hän olisi kuitenkin ehkä ennemmin paikallaan nykyisessä tehtävässään kulttuurisihteerinä. Toiminnanjohtajalta vaaditaan laajalti muitakin ominaisuuksia, kuten henkilöstöjohtamista eikä autoritäärinen johtajuus ole ehkä tuossa tehtävässä omiaan.