Nahkiaisperinnettä korjattava, ei poistettava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Nahkiaisperinnettä korjattava, ei poistettava.

Eetu Hiltunen
Jyväskylä

#1

13.09.2007 13:35

nahkiaisperinteen korjaaminen ei riitä, aina löytyy niitä, jotka eivät noudata annettuja ohjeita.
ina mikkola
vantaa

#2 !

30.09.2007 17:56

Olen aivan samaa mieltä asiasta, mutta sellainen korjaus teksiin, että tämä perinne kiellettiin 14:ssa Helsingin kaupungin ylläpitämässä lukiossa, ei suinkaan kaikissa.
Lukiot, jossa nahkijaiset kiellettiin:
-Alppilan lukio
-Etu-Töölön lukio
-Helsingin kuvataide lukio
-Helsingin luonnontiede lukio
-Itäkeskuksen lukio
-Kallion lukio
-Laajasalon lukio
-Länsi-Helsingin lukio
-Mäkelänrinteen lukio
-Koillis-Helsingin lukio
-Ressun lukio
-Sibelius-lukio
-Vuosaaren lukio
-Yhtenäiskoulun lukio
Joel Juusola
Helsinki

#3

05.10.2007 17:35

Nahkiaiset on perinne, jonka voisi lukea jo velvollisuuksiin. Onko muka oikeasti kovin kauheaa kestää yksi päivä lievää nöyryytystä verrattuna siihen, että on koko lukioajan tuomittu ulkopuoliseksi? Yhtälailla siinä nöyryytetään vieressä seisovaa, ei se ole yksilön pilkkaamista. Aivan hyväksyttävä tervetuliaisjuhla, kannatan ehdottomasti jatkamista.
Krista 12v
Vantaa

#4 Miksi ihmeessä

05.10.2007 21:49

Meillä on koulussa samantapainen 7-lk tervetulojuhla minne pukeudutaan nörteiksi (7b), gooteiksi (7a), ernuiksi(7c eli me), hipeiksi (7f), pissiksiksi (7d), räppäreiksi (7g), punkkareiksi (7e) tai millon miksikin. Tukarit suttasi meikeillä meiän naamat miten huvittaa ja vaikka se oli karmeen näköstä niin meillä oli hauskaa ja se yhdisti meitä. Uskoisin että tämä on yhdistävää myös lukiolaisilla mutta joo, voihan niitä ylilyöntejä aina tulla. Mutta kannattaako koko juttu lopettaa?
Emilia Meriläinen
Helsinki

#5

03.12.2007 16:40

Anteeksi hitauteni, mutta tuohon neljäntoista koulun listaan... Miksi ihmeessä Helsingin kuvataidelukio on siinä? Itse olin kyseisessä lukiossa nasuna juuri tänä vuonna, eikä se meno ollut yhtään asiatonta. Itseasiassa tapahtuma oli todella hauska niin minun kuin kavereiden mielestä. Vaikka taidekouluista kaikenlaista juttua liikkuukin, niin ei niissä kaikissa mennä liiallisuuksiin.

Yhdyn adressin aloittajan kommenttiin.
Peter Södergran
Esbo

#6

03.12.2007 19:47

Jostain se koulukiusauskin saa alkunsa. Jos edes yksi oppilas kärsii jossain näistä kaikista kymmenistä kouluista, se on jo liikaa. Kuulkaa adressin tekijät ensin koulukiusattuja ja "perinteistä" kärsineitä ennen kuin perustatte mielipiteistänne julkisia asetuspyyntöjä.