Leijonat Boikottiin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Leijonat Boikottiin.

Toni Viinikainen
Jyväskylä

#1 Ei käy

06.10.2007 15:34

Adressin tekijä taitaa olla yksi uhreista. Minä en allekirjoita, koska ohjelma formaatti on kekseliäs.
Tuomas Lehtinen
Adressin tekijä

#2 Vastaus sinulle

06.10.2007 16:21

Uhri tai ei niin Leijonien toiminta on järkyttävän törkeää, kuten useat sadat suomalaiset ovat huomanneet keskustelupalstojen keskustelun perusteella.

Jopa todelliset asiantuntijat sekä talouden, että lain taholta ovat tunnustaneet saman asian. Asian voi käydä toteamassa Talouselämän kirjoittamasta artikkelista.

Jokaisellahan on tietysti vapaus tässä Suomen maassa joka onkin erittäin hyvä asia.

Uskon kuitenkin että ajattelukykyään viisaasti käyttävät ihmiset näkevät tällaisten ahneiden sijoittajien läpi ja valitsevat mieluummin tuotteensa ja palvelunsa ahkerien ja rehellisten pienyrittäjien laajasta valikoimasta.

Miksi työntäisimme rahamme jo entuudestaan ylirikkaille ihmisille.
Joonas Hirvonen
Kuopio

#3 Vapaus kaikilla

11.10.2007 18:29

Onhan kyseinen toiminta hyvinkin rujoa ja brutaalia, mutta alan opiskelijana voin kyllä sanoa, että samanlaista Suomessa tapahtuu myös ilman tv:tä. Puhumattakaan maailmanlaajuisella tasolla. Tottakai pääomasijoitukset ohjelmassa ovat tähän asti olleet todella naurettavia, joihin en itse olisi todellakaan lähtenyt mukaan. Mutta voihan sitä aina kepillä kokeilla jäätä, jos itse seisoo turvallisesti rannalla. Sijoittajat saivat rahansa poikimaan halvalla. Näin toimii kaikkien rakastama kapitalismi.

Ohjelmassahan ideoitsijoita/valmiita yrittäjiä kannustetaan punnitsemaan liikeideaansa ja sen onnistumista ilman leijonien apua. Ohjelman "ryöstöhinnat" ovat poikineet keskustelua, mikä on hyvä, sillä jokainen omaa yritystä pitävä ihminen alkaa pikkuhiljaa hahmottamaan yrityksensä oikean hinnan ja ylirahastus saattaa loppua tv:n ulkopuolellakin.
Sääli nyt niitä, jotka ovat moiseen lähtenyt mukaan.
Petri Toivonen
Turku

#4 no huh huh

12.10.2007 15:01

ei sinne oo pakko mennä ideoitaa myymään. se nyt on vähintääki tullu selväks et ne ei todellakaa oo ostamas vähemmistöosuuksii mistää yrityksist vaa haluu aina vähintää sen 51%. mä ite nään ohjelman mahdollisuutena niille liikeidean keksineille ihmisille joilla ei vaa yksinkertasesti oo pokkaa lähtee pistämään itteään likoon ja mennä ottaa sitä 100 000 lainaa. ja onhan siel ne kylähullut lukulaitteittensa ja barbi-baariensa kanssa...
AS

#5 no kun verrataan suuren maailman versioihin

19.04.2012 00:41

Niin eipä siellä ryöstetä aina valtaosaa ja leijona tuo myös oman lisäarvonsa yritykseen, jota ei kyllä suomen versiossa minusta näy. siellä on nippu kauppiaita, brändiasiantuntija ja entinen SY:n tj ja kansanedustaja. Mitä lisäarvoa näillä on yhdellekään yrittäjälle? Kauppiaita on pilvin pimein.

Tämä Suomen versio pilaa koko formaatin, mitä se muualla on.