Liikuntasetelien käyttörajoitus moottoriurheilussa

#1

Enduro kuntoilumielessä aktivoi ja motivoi kuskeja myös lajia tukevaan liikuntaan, esim hiihtoon ja lenkkeilyyjn sekä hyviin elämäntapoihin
vaikuttakaa

#2 Ota osaa

Eikö olisi aika uskoa heitä joilla on tietoa ja taitoa enemmän kuin meidän EU -pyrkyrinuorillamme.

Suosittelen jokaista miettimään, olisiko kuitenkin parasta keskustella koko paketti uusiksi. Nyt siihen on jokaisella mahdollisuus vaikuttaa:https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11
jaa linkkiä - kiitos!

Lukekaa ja miettikää ihan tosissaan: http://www.taloussanomat.fi/kansanta...ti/20137848/12

Hän ei pyri enää mihinkään virkaan, mutta tietää mistä puhuu!

Jos et halua eroa eu:sta, niin muista että tällä on vaikutusta myös asian uudelleen käsittelyyn, ei välttämättä eroon eu:sta, siksi kannattaa ottaa osaa!

#3

Suosittelen verovirkailijoiden virkistyspäivän ohjelmaksi vaikka 50 kierroksen kartingkilpialua. Tai vaikkapa mönkkäricrossia tms. Niin katsotaan tuleeko hiki ja nouseeko syke!!!
Moottoriurheilija

#4 Re: Ota osaa

#2: vaikuttakaa - Ota osaa

Tuo toinen linkki ei toimi? Ei voi lukea ja miettiä.

greyhardwearcap

#5 Jos lihaksen asemesta moottori antaa voiman...

... ei ilmeisestikään verohallinnon tulkinnan mukaan ole kyse omaehtoisesta liikunnasta. On kuitenkin toinen ongelma, josta luon oman adressin: jokin aika sitten verohallinto ohjeisti lasketteluun liittyviä välinevuokraamoja olemaan hyväksymättä laillisena maksuvälineenä Smartumeja. Tämä olisi tärkeämpi korjata kuin moottoriurheiluun kelpaamattomuus, koska moottoriurheilussa pääasiallinen voimanlähde eivät ole lihakset vaan moottori.
Sepe

#6 Re: Jos lihaksen asemesta moottori antaa voiman...

#5: greyhardwearcap - Jos lihaksen asemesta moottori antaa voiman...

Eikös tossa laskettelussa painovoima ole pääasiallinen voimanlähde siinä kun moottoriurheilussa moottori?

#7

Suosittelen testaamaan mikroautoilua. Jos ei tule hiki niin se ei ole urheilua. Sitten hikisenä voi miettiä mitä tarkoittaa F1.

#8 Jos kartingissa...

ei tule hiki kymmenessä minuutissa niin ei muuta kun hakemaan sopimusta formuloista.
Bibendum

#9 Re: Re: Jos lihaksen asemesta moottori antaa voiman...

#6: Sepe - Re: Jos lihaksen asemesta moottori antaa voiman...

Laskettelussa mennään myös moottorin voimalla ylöspäin.

Molempia harrastavana koen, että rata-ajo on kyllä lumilautailua rankempaa.

#10

verotäti tai -setä menee vaan kokeilemaan 10 tai vaikkapa 20min täyttä ajoa karting radalla. että tuntee että onko fyysistä urheilua. crossia on paha laittaa ajaa tottumattoman joka vaatii vielä enemmän fysiistä kuntoa että muutenkin ruumiinsa hallintaa. Kovempia kuskeja voi hyvin verrata kilpa voimistelijoihin. Täysin perusteeton ohjeistus. Eli taas joku valtikan omaava saanut päähänpiston tietämättä asiasta mitään.
turhautunut

#11 Mitenkä sitten

ratsastus, jossa myös hevonen voimantuottajana? Tai miksi esim kylpylässä voi alkoholitkin maksaa liikuntasetelillä, mutta oman lajin ratamaksuun se ei käy?
John Doe

#12 ...tana tunarit

No tässä joku puunhalaaja, tai moottoriradan viereen mökkinsä rakentanut virkamies on keksinyt oivan keinon näpäyttää harrastajia.

#13

Käsittämätöntä että tuommoista voi vaan "päättää" riippumatta siitä mikä on totuus.

#14

Moottoriurheilu on urheilulaji siinä missä muutkin urheilulajit.
Valkki

#15 Jotenkin oli arvattavissa...

Tämä adressi kasaa tänne kommentoimaan ihmisiä, jotka ei tiedä moottoriurheilusta tuon taivaallista. Se joka väittää että moottori tekee kaiken työn puhuu täyttä puppua! Sinne vaan kokeilemaan kaikki jotka noin ajattelee, voi lyödä vetoa, että kunto ei kestä kovinkaan montaa minuuttia mitään moottoriurheilulajia. Moottoriurheilijat on fyysisesti hyväkuntoisia kavereita.

#16

Tää on niin taas tätä...

#17

ihan naurettavaksi on kyllä mennyt tämä touhu
vihainen kansalainen

#18 no jo on

Pete

#19 Jooga

Verottajan mielestä Jooga on liikuntaa? Ihan oikeesti...

#20

Moottorihan noita laitteita vie eteenpäin. Mitä liikuntaa se sellainen muka on?? Just joo, näin ajattelijat muuttaa aina mielipiteensä kun kokeilevat vaikkapa enduroa ja 5 min jälkeen ovat aivan puhki..
Janne

#21 En harrasta moottoriurheilua, mutta!

Aivan älytöntä! Miten sitten ammunta eroaa liikuntamuotona niin paljon, että siihen voi käyttää liikuntaseteleitä kierrosmaksuihin? Siinä tule ainoastaan vitutuksesta hiki kun ei osu kiekkoihin. Vaadin tässä tapaukseessa myös golfin ja ratsastuksen ja muiden elitistilajien poistoa liikuntaseteleiden piiristä. Vai onko "päättäjillä" oma hevonen tässä tapauksessa ojassa.

#22

Vai ei moottoriurheilu ole urheilua,ketkä sanovat näin eivät ole ajaneet kilpaa. Harmi!
Janne

#24 Ja vielä...

Hauskaa ja huvittelua! Eikö liikunta saa olla hauskaa. Aivan niin kuin töissä ei saa olla kivaa... Miksi liikunta- ja kulttuurisetelit yhdistettiin. Onko elokuvat ja teatteri liikuntaa. Meneekö ihmiset sinne tylsistymään hauskan ja mukavan sijasta?!? Perustelisivat edes päätöksensä. Taas joku kukkahattu yrittää pelastaa maailmaan jollain omalla absurdilla päähänpistollaan tajuamatta ampuvansa itseään nilkaan täysin naurettavilla perusteilla. Edelleenkään en edes ymmärrä moottoriurheuilua, mutta nuo perustelut vaan on niin naurettavat, että okein vituttaa!
Harrastaja, HMS

#25 Tietämättömyyttä...

30 min Autolla moottorirataa ympäri "täysillä" ja takaan että on paita märkänä ja voimat loppu.

Kommentoi adressia