Muumilaakson tarinoita -sarjan musiikit myyntiin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Muumilaakson tarinoita -sarjan musiikit myyntiin.

Inkeri Raunio
Vantaa

#1

23.07.2008 20:11

Onko asiassa tapahtunut minkään näköistä edistystä ?
Annamaria Kohonen
Adressin tekijä

#2

24.07.2008 12:57

Olen parisen kertaa lähestynyt Seerit Sundellia sähköpostilla, mutta ainakaan vielä hän ei ole ollut oikein innostunut asiasta. :( Lähetin hänelle viestiä muistaaksi viimeksi, kun nimiä oli adressissa 95 kappaletta. Seuraavan kerran voisi ottaa yhteyttä siinä 200 nimen paikkeilla. ...jos nimiä ikinä saadaan sellaista määrää. No, ei heitetä ainakaan vielä toivoa kaivoon. Jos kerta Hopeanuoli saatiin myyntiin DVD-boksissa, niin miksei (jap.) Muumi-musiikkiakin voisi saada markettien levyosastolle.
Anne Elomaa
Kerava

#3

25.08.2008 23:38

Voi että sekosinkin onnesta löydettyäni tällaisen adressin!
5000 allekirjoitusta on kyllä valtavan kunnianhimoinen tavoite, mutta mikä estää kurkottamasta? Ryhdyin heti jakamaan adressin linkkiä ystävilleni, liitin sen pariin foorumiin allekirjoitukseeni, lisäsin osoitteen mesenimeeni ja IRC-Galleriaan, koska toivoisin älyttömästi että tämä voisi toteutua vielä joskus. Muumit ovat olleet koko elämäni minulle todella rakkaita ja sarjan musiikit YouTubesta kuunneltuina tuovat ylitsevuotavia nostalgiaelämyksiä. Lämmin kiitos adressin tekijälle!
Annamaria Kohonen
Adressin tekijä

#4 Iso kiitos Anne Elomaalle!

27.08.2008 19:21

...ja tietenkin kaikille muille, jotka ovat jollakin tavalla auttaneet tämän adressin näkyvyyttä netin syövereissä/muualla ulkomaailmassa! Apunne on enemmän kuin tervetullutta ja sitä kyllä tarvitaan yhteisen hyvän toteuttamiseen ruhtinaallinen kasa. *syvä kumarrus*

Kaksisataa nimeä menee varmaan näinä päivinä rikki, joten alanpa taas pommitella Seerit Sundellin sähköpostiluukkua viesteillä. Päivitystäkin tullee lähiaikoina, koska... Sittenpä näette, jos suunnitelma menee läpi/toisesta päästä vastaa on innokas ja aktiivinen Muumifani.
Tommi Virtanen
Espoo

#5 jeees

27.08.2008 20:44

Mun allekirjotus on kahdessadas 8).
Karoliina Hiekka
Alajärvi

#6

14.09.2008 22:39

alkaa pian hipomaan 300 allekirjotusta. Minäpä laitan kaverit kirjoittamaan ja levittämään myös tätä minun lisäkseni. ;D
Ville Viiperi
Kokkola

#7

17.09.2008 16:32

Saanko kysyä miksei porukka tilaa sitä Japanista vai mistät tuo oli? Tuossa mistä löytyy nuo pätkät niin siellähän on, että 22 USDollaria. Eli euroina risat + kulut tulla Suomeen. En tiedä miksi asioista pitää tehdä näin hankalia. Mutta itse hommasin levyn netistä... Tosin kyllä alkuperäinen ja aito CD voisi mennä harkintaan =)
Annamaria Kohonen
Adressin tekijä

#8 Moomin Selection

19.09.2008 18:02

Tuo Moomin Selection -levy on viimeinen "osa" kolmen levyn "sarjasta". Sinänsä ei olisi yhtään huonompi idea laittaa tilausta sähköisesti Nousevan Auringon maahan, nimim. itsekin hyvin vakavasti asiaa harkinnut.

Huomioi kuitenkin, että Moomin Selection on KOLMAS levy KOLMEN soundtrack-CD:n SARJASTA. Tietääkseni ensimmäisen osan saisi kyllä (tai ainakin joskus sai) jostain japanilaisesta huutokaupasta ostettua. Jos sitä lähtisi sieltä kalastelemaan, niin hintaa kertyisi ainakin "vaivaiset" 58 dollaria plus toimituskulut plus tullimaksut plus sun muut asiaan liittyvät lisämaksun lisämaksut. Jos todella uskallat luottaa ulkomaalaiseen huutokauppaan, josta Japanin ulkopuolella asuvat meikäläiset joutuvat hankkimaan asiat jonkun random välikäden kautta, niin toivotan vilpittömästi onnea yritykseen. Kun maksukin pitäisi tietääkseni hoidella vielä sillä surullisenkuuluisalla Pay Palilla, niin ainakin oma vaistoni kehottaa pysymään HYVIN kaukana. Niin, olihan meillä se vielä toinekin levy, jota ei tunnu löytyvän mistään edes kissojen ja koirien avulla etsittynä. :(
Topi Hauru
Kirkkonummi

#9

10.04.2009 20:30

Japanille ominainen tapa rajoittaa siellä animoitujen sarjojen musiikin julkaisua muualle on myös purrut muumeihin siten, että heidän seikkailuihin sävellettyä musiikista on lähes mahdotonta löytää ¨puhtaita¨ raakaversioita.

Niin moni kuitenkin pitää niistä ja on minusta siten väärin, ettei sitä OIKEAA muumimusiikkia tuotu Suomeen saati kaikkialle, jonne tätä tunnettua televisiosarjaa vietiin ja dubattiin. Olen varma, että myös Moomin Selection -levyjen maailmanlaajuinen markkinointi jo tuolloin olisi ollut kannattava sijoitus, päätellen niiden nyt täälläkin nauttimasta suosiosta.

Jokin kuitenkin tökkii, kun puhutaan luvan saamisesta ulkomaissa tehdyn musiikin tuomiseen. Tähän Muumimusiikin synnyttämään liikehdintään nähden on aivan naurettavaa, että niin ainutlaatuinen musiikkielämys on suljettu erilaisten yksityistahojen arkistointikoppeihin, eikä meillä sitä lapsuudessamme kokeneilla ole juuri mitään mahdollisuutta vaatia sitä tarjoavien tallenteiden demokraattisempaa yhteisjakoa, ilman että joku täysin kokemustemme ulkopuolella oleva hönö suostuisi. Ne ovat kuitenkin meille tärkeitä: jo pelkkä muumeille sävelletty musiikki muistuttaa niiden yhteisyydestä ja viisaudesta sen verran, että kuuntelisin sitä mielelläni joskus nappikuulokkeilla keväisellä luontomatkalla tai samanmielisessä kaveriseurassa.

On tietenkin hienoa, että olemme saaneet nähdä muumeja televisiosta jo lähes 19 vuoden ajan, ja että niiden ja niiden kautta Tove Janssonin viesti lapsille ja kaikille kulkee sukupolvelta toiselle: meidän olisi jo aika unohtaa ahneus ja kovat vaatimuksemme toisiamme kohtaan, väkivallattomia ratkaisuja on suosittava ja uusille polville taattava turvallinen lapsuus ja nuoruus. Kukaan ei saa jäädä yksin ja kaikilla on oltava tasa-arvoiset mahdollisuudet, vedoten jokaisen ainutlaatuisuuteen sekä ennen kaikkea suvaitsevaisuuteen. Näin ajatteli Tove ja hänen lähipiirinsä. Näin ajatteli Dennis Livson, joka yhteistyössä japanilaisten kanssa sai parhaan tähänastisen muumisarjan televisioon. Näin ajatteli Sumio Shiratori, josta voimme kiittää tämän mainion sarjan jo pitkään kaivattuja taustamusiikkeja.

Tähän vedoten meillä on oikeus vaatia osaa siitä kulttuurista, joka on meitä opettanut. Ja muumien seikkailujen lisäksi musiikki luo aina oman värinsä jokaiseen tapahtumaan. Näihin väreihin meilläkin on täysi oikeus, eikä niittä suotta pidä pöllyttää suljettujen seinien takana.

Eläköön muumien musiikki ja heidän opettavainen elämänsä ja maailmansa!
Teemu Syrjälä
Riihimäki

#10

14.05.2009 21:50

Onko millään tavalla mahdollista saada infoa asian etenemisestä esim sähköpostiin? ((((toivottavasti tätä ei oo vielä unohdettu kokonaan koko adressia?))))
Jos ei, niin toivottavasti päivittelet täällä niin käyn säännöllisesti katselemassa miten menee :)
Teemu Syrjälä
Riihimäki

#11

15.05.2009 15:10

Postailen taas, eli löysin nämä kappaleet ladattavissa (laittomasti) osoitteesta

http://isohunt.com/torrent_details/76612221/moomin?tab=summary

Tämähän ei silti estä tätä adressin kulkua eteenpäin, toivottavasti saadaan kipaleet ihan laillisesti myyntiinkin. Ikävä tukea piratismia ja tunnelmasta ehkä puuttuu se jokin, jos nämä lataa netistä laittomasti.

Kannattaa etsiä käsiinsä joku joka osaa ladata torrentteja ja voisi opastaa, jos ei itse osaa
Annamaria Kohonen
Adressin tekijä

#12

17.05.2009 01:31

Teemu Hautala: voin pitää Sinua ajantasalla, jos lähetät sähköpostiosoitteesi adressissa näkyvään omaani. Tämän hetken tilanteesta paljastettakoon, etten ole tehnyt suurempia töitä adressin suhteen vähään aikaan. Olen lähinnä poistellut nimiä/nimimerkkejä, jotka eivät täytä etunimi-sukunimi -kriteereitä ja hankkinut informaatiota levyistä. Seuraavana tulisi tiedot toisen levyn kappaleista, kunhan niiden nimet löytyisivät japanilaisilla merkeillä jostakin netin syövereistä.
Seuraava yhteydenotto "päättäjiin" tapahtunee siinä 900-1000:n nimen kohdilla, jos ja kun se tulee joskus täyteen.

Mitä vertaisverkkosivuihin tulee, toivottavasti virkavalta ei vedä herneitä nenään tuon linkin takia. Valitettavasti joutunen leikkimään happamaa tanttaa ja poistattamaan viestin. Se ei liene parhainta "mainosta" adressille, joka kuitenkin pyrkii laillisin keinoin tuomaan mestariteoksia Suomen kansalle. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi ihmiset lataavat netistä musiikkia, vaikka tietävätkin sen olevan laitonta. Se jos mikä on epäreiluuden huippu, ettei meille tunnuta annettavan edes pikkiriikkisintä mahdollisuutta nauttia tästä lumoavasta musiikista laillisin keinoin muuten kuin jaksojen yhteydessä.

Levy-yhtiöt jaksavat toitottaa, kuinka laiton lataaminen jyrää tuottoja pois kassasta. Voisimmeko pitää tässä osasyynä sitä, ettei kansalle anneta sitä, mitä kansa tahtoo? Suurena japanilaisen musiikin ystävänä en voi muuta kuin huokaista tuskasta, kun lempilevyt maksavat miltei henkilöautoja jos niitä nyt lainkaan on mahdollista edes hankkia laillisiin keinoin. Eivät nämä mitkään suuret apajat ole, ja ihmisillähän on lähinnä sen kahisevan ja kilisevän kiilto silmissään bisnestä tehdessään. Elämme suuren massan tahdissa, jonka katseet seuraavat ainakin vielä länsirintamaa. Se on surullista mutta totta.

Että näin Euroviisujen jälkimainingeissa. Hieman off-topiciksi meni.
Ria Peltoniemi
Sastamala

#13

18.08.2009 15:28

Itse tilaisin mielelläni levyt japanista mutta kun tutuillekin on tullut ongelmia tullli-ja kaiken muun hässäkän kanssa niin ulkomaantilauksista on jäänyt vähän huono maku. tähän mennessä en ole tilaillut mitään saksaa kauempaa. Olisi muutenkin mukavaa saada levyt Suomen levitykseen niin kuka tahansa suomessa pääsisi niihin käsiksi. Menekkiä luulisi kyllä olevan.
Saija Pernu
Ylitornio

#14

14.10.2009 23:51

Voi sentään, kirjoittelin tuon adressin ja jostain syystä ei nuo kanjit nyt näkyneetkään suosikkikappale-kohdassa. Oli pakko päästä korjaamaan, koska olen perfektionisti. ;P

Suosikkikappaleitani siis ovat "Muumin tani fuyu" (soi mm. siinä, kun Nuuskamuikkunen lähtee etelään jaksossa "Nuuskamuikkunen lähtee pois) ja se nimeltä tuntematon kappale, joka soi mm. siinä, kun "Taikurin hattu" -jaksossa Muumimamma antaa Taikurille rubiinisormuksen, josta Taikuri toteaa ettei se ole Kuningasrubiini. Itse asiassa minulla on näitä suosikkeja paljon enemmänkin, kuten "Tooi akogaren" instrumentaaliversio Feeniks-lintu -jakson lopusta ja mm. "Satumainen smaragdi" -jaksossa soiva kappale, joka kuullaan Muumipeikon ja Nuuskamuikkusen lähtiessä aamutuimaan Muumitalolta vesiputoukselle... Ja lista vain jatkuisi ja jatkuisi, joten lienee selvää, että soundtrackiä kaipaillaan täälläkin kovasti! :D

Pistin linkkiä kotipuoleen, josta myös vanhemmat ja velikin allekirjoittivat, muumifaneja kun ollaan koko porukka. Toivottavasti tästä hankkeesta tulee jotakin! Tilailen kyllä ulkomailta kaikenlaista kaiken aikaa (ja Paypalin käyttöhän on muuten helppoa ja turvallista, kunhan mainostan!), mutta nuo pahuksen muumi-soundtrackit vain ovat huisin kalliita Japanin puolellakin. Hankalaa tästä kyllä varmasti tulee, kun Japanissa porukat tahtoo olla niin omistushaluisia etteivät sitten millään niitä oikeuksiaan tahtoisi myydä. Kummaa sulkeutunutta ja ulkomaalaisia syrjivää sakkia, harmillinen totuus.
laura koivisto
järvenpää

#15 #15

05.01.2010 15:09

Onko adressi jo kokonaan unohdettu? Ajattelin, että voisin ruveta mainostamaan tätä muillekin. Mutta tietenkin vain, jos taistelu vielä jatkuu. Tyhmää että itse huomasin tämän adressin vasta nyt :(
Vieras

#16 Re: #15

30.06.2010 20:52

www.japanikauppa.com/musiikki/muumit--kokoelma-cd

Mie oon muumien kasvatti
Vieras

#17 Ei muumitaloa lukita yöksi... hei muumit...

12.08.2010 00:37

Aivan mahtava ehdotus.

Muumeissa on niin loistavat musiikit!
<3

Teemu Syrjälä
Vieras

#18

29.08.2010 23:19

Seuraava yhteydenotto "päättäjiin" tapahtunee siinä 900-1000:n nimen kohdilla, jos ja kun se tulee joskus täyteen.

Nyt on tuo 1000 raja rikki!! : )
Satu
Vieras

#19 1006 nimeä

04.09.2010 16:00

Tietoa, toteutuuko "haaveemme" ? On jo 1006 nimeä, itse ostan heti jos tulevat myyntiin :)

Herra Haamu
Vieras

#20 Muumimusiikkia myyntiin ehdottomasti =)

19.09.2010 18:26

Muumit olivat tärkeä osa lapsuuttani aina ja ovat vieläkin lähellä sydäntäni. En koskaan unohda niitä ihania, pelottavia, surullisia hetkiä muumien katomisesta tai siitä miten paljon niitä jaksoja tuli katsottua.
Kiitos FIBURAZ nimisen käyttäjän Youtubessa olen onnistunut kuuntelemaan lähes joka ikisen niistä musiikeista mistä pidin eniten.
Toivon todellakin että nämä kaikki biisit saisi soundtrackinä ostettua jostakin koska se varmaan lähtisi ostoon heti vaikka olen jo 20 vuotias :D
Muumit sopii kaiken ikäisille ja toivon mukaan myös tulevat sukupolvet saavat niistä nauttia ihan aitoina versioina eikä mitään muuta. Monet lapset oppisivat pelkojen käsittelyn myös muumien kautta juuri mörön takia.
Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea tämän järjettömän pitkän puheeni muumeista :D

 

kappe
Vieras

#21

30.09.2010 20:02

Pistin Facebookissa Oy Moomin Characters Ltd:lle kysymyksen että onko mahdollista julkaista, joten nyt jännitetään vastausta. :)
kappe
Vieras

#23

01.10.2010 18:22

ei ainakaa oy moomin characters ltd aio julkaista niitä levyjä, tänään tuli vastaus :(
kappe
Vieras

#24

11.10.2010 19:19

www.japanikauppa.com/musiikki/muumit--kokoelma-cd
jees tuolta tuli tilattua moomin selection levy ja meni vähä reilu viikko että tili kotiin
kappe
Vieras

#25

11.10.2010 19:19

tuli*