SRAL Vuosikokousaloite

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista SRAL Vuosikokousaloite.

Tuomo Asikainen
Eurajoki

#176 Jari, OH2BU

20.11.2008 16:01

"En ole pyrkimässä puheenjohtajaksi, en ole pyrkimässä hallituksen jäseneksi. Olen vain ja vain vaatimassa takaisin sitä katkeamatonta jäsenyyttä, jonka SRAL:n hallitus minulle myönsi loppuvuonna 1969." (Lainaus Jari Jussilan kirjoituksesta #171)
Huomattavaa edistymistä sovintotarjoukseen (viesti #56) verrattuna. Välimieskäsittelyn tms. sovintomenettelyn tarve vähenee huimaa vauhtia!
Saisiko tämänkin virallisena dokumenttina, kirjallisessa muodossa ja allekirjoituksellasi varustettuna ennen Seinäjoen kokousta?
Keijo Upola
ESPOO

#177 Ihmettelijä

20.11.2008 18:55


Hei, kerrotaanko uusille jäsenille, että kerho toimii siten, että erottaa jonkun jäsenen, jos tämä jäsen haluaa selvittää kiusallisia asioita.
Tämän jälkeen etukäteen selvittämättä, mikä on oikea toiminta lainsäädännön mukaan, maksatetaan selvitys oikeudessa.
Eero Aaltonen
Kontiolahti

#178 Eräs näkemys

20.11.2008 21:23

Miten se käräjöinti tulee jäsenten maksettavaksi, jos johto käräjöi jäsentä vastaan häviten.
Kari Malmi
Iitti

#179 #178 Eräs näkemys

20.11.2008 21:37

"Miten se käräjöinti tulee jäsenten maksettavaksi, jos johto käräjöi jäsentä vastaan häviten.
Eero Aaltonen (Kontiolahti, 20.11.2008 21:23)"

Siten, että hallitus äänestyttää vuosikokouksessa itsensä vastuusta vapaaksi!
Jäsenmaksu nousee moninkertaiseksi muutamaksi vuodeksi.

73, Kari OG5M OH5XT




Keijo Upola
ESPOO

#180 Toinen näkemys

20.11.2008 21:51


"Miten se käräjöinti tulee jäsenten maksettavaksi, jos johto käräjöi jäsentä vastaan häviten."
Oikeustajuni mukaan tämä on johdon maksettava, mutta tästä onkin jäsenten tarkkaan pidettävä huolta kokouksissa, että näin käy, etteivät jäsenet joudu tätä itse maksamaan.
Kaj Möller
Porvoo

#181 Eväitä Seinäjoelle...

20.11.2008 23:35

Erehtyminen On inhimillistä, mutta anteeksianto jumalaista. Hoitakaa riita pois päiväjärjestyksestä - aikuiset... Sit uskaltaa jopa liittyäkkin sralliin.

T: Srallille ja jäsenistölle kaikkea hyvää toivova Kaj vaan...
Tuomo Asikainen
Eurajoki

#182 Herrasmiessopimus

21.11.2008 09:05

Jari kertoi viestissään, että hän on tehnyt herrasmiessopimuksen ProSRALin kanssa. Kuten on käynyt ilmiselväksi, niin ProSRAL on Jarin johtama liike, niin tarkoittaako, että hän on tehnyt herrasmiessopimuksen itsensä kanssa? No ehkä hän tarkoittaa joitakin muita ProSRALin jäseniä. Viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana on käynyt selväksi, että meillä radioamatööreillä on vaikeuksia muistaa tarkasti aikaisempia tapauksia, varsinkin herrasmiessopimuksia ja muita suullisesti sovittuja asioita. Johtuneeko muistamattomuus pitkäaikaisesta altistuksesta sähkömagneettiselle kentille vai radioamatöörien korkeasta keski-iästä, sitä en tiedä. Jos emme ole saaneet historiasta mitään muuta oppia, niin ainakin sen, että kaikki sopimukset kannattaa tehdä kirjallisina, myös herrasmiessopimukset. Suosittelen ainakin Raunolle ja Rasmukselle, että laitatte yhdessä Jarin kanssa kaikki herrasmiessopimuksen kohdat paperille. Sen jälkeen on paljon helpompi toimia, kun kaikki yksityiskohdat on helpommin tarkistettavissa. Mahdolliset oikeudenkäyntikulutkin pysyvät kohtuullisempina, kun asianajajien ei tarvitse tehdä niin paljoa taustaselvityksiä.
Juhani Viitala
Kangasala

#183

21.11.2008 09:11

Radioamatööritoiminnan etujen mukaista olisi nyt lopettaa syiden ja syyllisten etsiminen. Oma näkemykseni sopuun pääsemiseksi on seuraava, ellei haluta käydä läpi kaikkia oikeusasteitaja tuhota koko SRAL:ia

1. Jarin jäsenyys palautetaan ilman minkäänlaisia ehtoja ja karenssiaikoja
2. SRAL vetää valituksen pois hovioikeudesta
3. Jari luopuu kaikista vaateista liittoa ja sen jäseniä kohtaan.
Juhani Viitala
Kangasala

#184 viesti karkasi käsistä

21.11.2008 09:17

neljäntenä kohtana edelliseen viestiin
-kumpikin osapuoli maksaa omat oikeudenkäyntikulunsa ja luopuvat muutenkin kaikista vaateistaan toisiaan kohtaan.

Toivottavasti kaikki tunnepohjaiset ja suuren tietämättömyyden perustuvat kommentit, niin oikeuskäytännöistä, kuin muistakin asiaan liittyvistä seikoista loppuvat.

73't Jussi OH3SR

Juhani Viitala
Kangasala

#185 Selvennys sovinnon mahdollisuuten hovissa

21.11.2008 09:49

Sovinto
Hovioikeudessa käsiteltävässä asiassa voidaan käräjäoikeuden ratkaisusta huolimatta tehdä sovinto samoilla edellytyksillä kuin käräjäoikeudessa.

Jussi OH3SR
Jari Jussila
Kirkkonummi

#186 Jussi, OH3SR

21.11.2008 10:54


Jussi moi ..

Kiitos kommenteista! Olemme esittämissäsi kohdissa 1 ja 2 aivan samaa mieltä!

Mutta kohdissa 3 ja 4 Sinulla lienee virheellistä tietoa!

En ole vaatimassa mitään muuta kuin juuri esittämiäsi kohtia 1 ja 2: Lainmukaisesti minulle kuuluvaa jäsenyyttä SRAL:ssa. Mitään muita vaateita minulla ei ole Liittoa tai vielä vähemmän sen jäseniä kohtaan! Mitä ihmettä sellaiset vaateet edes voisivat olla?

Kustannuksista on Käräjäoikeus tehnyt jo oman ratkaisunsa - sitä kunnioitan.

Mitä tulee uusiin kustannuksiin - jotka saattavat nostaa SRAL:n hallituksen jäsenille aiheuttaman vahingon jopa 63.000 euroon - tekee päätöksen ja ottaa vastuun SRAL:n hallitus. Olet varmaan myös lukenut, että tämän kahden vuoden prosessin aikana vain ja vain minä olen yrittänyt sopua ja sovintoa. Saamatta mitään vastakaikua Liiton hallitukselta. Ihan samalla tavalla kun H44MY ei eilen kuullut meitä kumpaakaan 160 m:llä.

Vain huomenna Seinäjoella kokoontuva SRAL:n Syyskokous voi estää tämän suuremman vahingon syntymisen.

Jari, OH2BU
Juhani Viitala
Kangasala

#187 Jari

21.11.2008 11:21

Terve Jari!

Yhteisymmärrystä ei varmaan synny ilman kummankin osapuolen vastaantuloa.

Käräjäoikeuden päätöksen kunnioittaminen on tietenkin sinun intressisäsi.

Juhani Viitala
Kangasala

#188 taas painoin enteriä ja viesti lähti

21.11.2008 11:27

En myöskään ymmärrä mihin perustat tuon 63000 euron lisäkulun.
Mutta se tästä, toivottavasti asiat järjestyvät sinua ja koko OH-kansaa tyydyttävällä tavalla.

H44MY tuli hyvin n. 13 Z sitten se heikkeni nopeasti, eikä enää noussut hänen SR-aikaankaan. Yritetään tänään uudestaan. Lähden huomenaamulla Nykiin ja Bermudalle,olen äänessä 4U1UN:ltä ja yritän kuunnella OH:ta 160:llä.
Jari Jussila
Kirkkonummi

#189 Jussi, OH3SR

21.11.2008 12:19


Ihan vilpittömästi - en tiedä missä asiassa minun tulisi tai missä asiassa minä voisin tulla vastaan. Minä kun haluan vain takaisin jäsenyyteni.

Valmisteluistunnossa marraskuussa 2007 käräjätuomari teki viran puolesta sovintoyrityksen. SRAL:n asiamies Taisto Heino, OH2JO, teilasi yksiselitteisesti käräjätuomarin yrityksen löytää sovintoa.

Vanha, kokenut, - monet yhdistysriidat tuominnut käräjätuomari huokasi kuuluvasti ja totesi "Niinpä niin. Kun Jussila vaatii ainoastaan jäsenyytensä palauttamista, mistä hän voisi antaa periksi?" Jäsenyys kun on samanlainen asia kuin raskaus - sitä joko ollaan raskaana tai ei olla raskaana.

Ei ihme, että käräjätuomari pyysi juuri minun asianajajaani yrittämään sovintoa. Jonka SRAL:n hallitus senkin teilasi.

Ihmettelet 63.000 euroon nousevia kokonaiskustannuksia! Olen niistä kirjoittanut blogipalstallani

http://pro-sral.blogspot.com/

kohdassa "Hovioikeuden lausuntopyyntö saapui". Valitettavasti mittari on sis jo lähtenyt pyörimään. Seinäjoki voi pysäyttää raksutuksen.

Jari, OH2BU
Teuvo Luomajoki
Haapavesi

#190 Hovista takaisin

21.11.2008 13:45

Olen seurannut lyhyen aikaa keskustelua ”liitosta erottamis” oikeuden käynnistä.
En ole huomannut keskustelua seuratessani kenenkään mainitsevan sitä vaihtoehtoa, että juttu palautetaan mahdollisesti hovista takaisin käräjäoikeuteen, esimerkiksi jonkin muotoseikan vuoksi.

Kuinka paljon laskua tulee jos näin kävisi. ( yli 100 000)? Onko SRAL:an hallitus varautunut tähän vaihto ehtoon taloudellisesti.

Miksi hallitus palkkasi asianajajaksi lisensiaatti tason oikeus avustajan, miksi ei varatuomaritason oikeus avustajaa?

Tämä kysymys heräsi mielessäni, kun luin hallituksen oikeus avustajan tekemää valitusta käräjäoikeuden päätöksestä hoviin.

Toivottavasti Suomen Radioamatööriliitto toipuu tästäkin riitelystä, toimimaan jäsenistön parhaaksi.

73´t Teuvo OH6HXN
Tuomo Asikainen
Eurajoki

#191 Jari, OH2BU

21.11.2008 14:16

Kirjoitit viestissäsi (#189):"Ihan vilpittömästi - en tiedä missä asiassa minun tulisi tai missä asiassa minä voisin tulla vastaan. Minä kun haluan vain takaisin jäsenyyteni." Siinä tapauksessa voisit tehdä kuten olen ehdottanut viesteissäni #174 ja #176. Vai etkö taaskaan ymmärrä kysymyksiäni, kun et vastaa niihin? Vai onko sinulla vaikeuksia tehdä mitään kirjallisia sitoutumisia?
Keijo Upola
ESPOO

#192 Ihmettelijä

21.11.2008 14:55


Ilmeisesti kulut menevat ilman muuta riitelijöiden maksettavaksi, kun muuta rahaa ei ole käytettävissä. Useampikin hallitus näytää olevan kyseessä.
Varmaankin seuraava oikeuskäsittely tulee aikaiseksi kun riidellään, kuka maksaa kulut.
Käytettävistä olevista dokumenteistä kyllä näkee kuka viimekädessä on riidan aiheuttaja ja jatkaja ja kuka ajaan liiton asiaa.
En ole pyrkimässä hallitukseen.
Juha Hulkko
Liperi

#193 #191

21.11.2008 15:02

Oliskohan niin että jokaisen joka on joskus esittänyt eriävän mielipiteen tai ollut asioista eri mieltä pitäis tasapuolisuuden nimessä kirjoitaa kyseinen paperi kaiken varalta ettei tule erimielisyyttä olisikko Tuomo sellainen tasapuolisuuden nimissä hyvä ratkaisu.

Ettei pyri mihinkään liittoa koskeviin asioihin tai tehtäviin.
Samoin tällä adressin sivustolla esiintyvät kuin sauna ynnä muilla keskustelu palstoilla.
Silloin kaikki olis saman arvoisessa asemassa.
Tuomo Asikainen
Eurajoki

#194 Viesti #193, sekä ehdotus Raunolle ja Rasmukselle

21.11.2008 16:09

Ei eriävän mielipiteen ilmaisusta tarvitse allekirjoittaa mitään. Mutta jos joidenkin henkilöiden kanssa on ollut eriäviä mielipitetä siitä, mitä on aikaisemmin suullisesti sovittu, niin heidän kanssaan kaikki sopimukset on syytä tehdä kirjallisina. Hankalissa riitatilanteissa (kuten nyt) kaikki annetut lupauksetkin on aihellista olla kirjallisina. Jotta ne olisivat sitovia juridisesti, niissä pitää olla allekirjoitus. Jos henkilö aikoo pysyä lupaustensa takana, hänellä ei ole mitään ongelmaa niitä. Nyt peräänkuulutankin ProSRAL-liikkeen päähenkilöitä, etenkin Rasmus Weijolaa ja Rauno Markkasta, pikaisiin toimiin. Jari luottaa teihin, joten nyt teillä on erinomainen tilaisuus näyttää kykynne rauhanrakentajina. Pyytäkää Jarin esittämät lupaukset kirjallisina ja allekirjoitettuina, niin teidän ja koko ProSRAL-liikkeen on helppo osoittaa kykynne SRALin eheyttämiseen esittämällä em. dokumentit syskokouksessa.
Rauno Markkanen
Adressin tekijä

#195 Vastaus Tuomolle

21.11.2008 16:56

Pro-Sral liikkeen sisällä on ollut tapana luottaa toisiimme. Se on sitä HamSpiritiä jota kaipaisi vähän laajemminkin.
Tuomo Asikainen
Eurajoki

#196 Debatti Jarin OH2BU kanssa?

21.11.2008 16:57

Jari, toivoit viestissä #171 debattia kanssani: "PS. Tiedän nyt että kauniisti pyytäminen on turhaa, siksi vaadin että nimimerkkikolhoosi "Väinö Lehtoranta/Reino Janhunen" antavat hiljaiselle enemmistölle ja Tuomolle mahdollisuuden aitoon debattiin. Siis QRX!".
Olen yrittänyt pitää meidän debattia yllä, mutta viestieni #174 ja #176 jälkeen sinä et ole ollut enää aktiivinen? Miksi? Oliko niissä jotain sopimatonta? Pyydän tutustumaan myös viesteihin #182, #191 ja #194. Ymmärräthän, että nyt alkaa olla ilta ja huomenna on syyskokous. Meille ei jää enää riittävästi aikaa kaipaamaasi debattiin. Joten pidähän kiirettä, sillä valitettavasti joudun olemaan illalla QRT ainakin tunnin tai pari.
Rasmus Weijola
Vaasa

#197 Tuomolle

21.11.2008 17:05

Luulen että yliarvioit jäsenistömme vetovoimaa Jariin. Olisiko Sinulla
halua lähteä hallituskilpaan eräiden "hurmureiden" kohteliaisuuksien saattamana ?
Hyvänä kilpailu- ja DX-miehenä Jari löytää varmasti paikkansa liiton johdon
ulkopuolella voiden kuitenkin antaa arvokkaan panoksen harrasteemme hyväksi.


OH6KH

Tuomo Asikainen
Eurajoki

#198 #195 vastaus Raunolle

21.11.2008 17:15

Hienoa, että luotatte toisiinne. Mutta käsittääkseni eräänä suurimpana ongelmana on nyt se, ettei eräät henkilöt luota Jariin ja hänen lupauksiinsa. Se on ollut luettavissa ainakin ham-sauna-listalla. Juuri siksi sinun roolisi sillanrakentajana ja rauhantekijänä korostuukin nyt kun radioamatööripiireissä eletään näitä vaikeita aikoja. Uskon, että sinä pystyt saamaan Jarilta selvät lupaukset kirjallisina ja osoittamaan kaikille epäilijöille todeksi Rasmuksen jalot sanat "vastakkainasettelun aika on ohi". Eikö sopu olekin meidän kaikkien yhteisenä tavoitteena? Nobelin rauhanpalkintoja tällä ei saada, mutta arvostusta suomalaisten radioamatöörien keskuudessa on luvassa!
Tuomo Asikainen
Eurajoki

#199 Rasmukselle

21.11.2008 17:33

Minun luonteeni on sellainen, etten lähtisi missään tapauksessa SRALin hallitukseen. Siinä on ollut ja varsinkin tulee olemaan niin tuulinen ja stressaava paikka etten varmaankaan saisi nukuttua öisin. Mutta onneksi jotkut uhrautuvat ja ottavat raskaan vastuun kannettavakseen. Olen vuosia yrittänyt ja jopa onnistunut pysymään erossa SRALn sisällä käydystä valtataistelusta. Ja nytkin onnistuin, melkein. ProSRAL julkaisu ei miellyttänyt minua ja sen seurauksena menin kommentoimaan ensin puolihuolimattomasti jotain ja tässä sitä nyt ollaan...
Rasmus Weijola
Vaasa

#200 Ei huolta Tuomo

21.11.2008 17:56

Sopu löytyy ennen pitkää. Kun ottaa yhden asian kerrallaan ja tärkeimmän ensin,
niin stressikin vähenee. Nyt liiton täytyy ensin laittaa raha-hanat kiinni ja palata normaaliin päiväjärjestykseen. Vastakkainasettelun aika on ohitse.

OH6KH