EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla..


Vieras

#1

01.10.2013 11:09

Oulaskankaan synnytysten lopettamisen perusteluna käytetty lääkäreiden saannin vaikeus Oulaisiin on täyttä puppua.

Jos lääkäreitä ei muuten saa (mitä en usko), aina on käytössä pakkokeinot. Yksinkertaisesti lääkärivirat sairaanhoitipiirissä muutetaan siten, että niiden sijoituspaikka, vaikka osittain ,on Oulaskangas. Näin toimitaan muissakin ammateissa.

Kysymys on vain ja ainoastaan halusta järjestää asia.

Jari Ristiluoma, Ylivieska

Vieras

#2

01.10.2013 12:17

Pieni on kaunista

Vieras

#3 Oulu on jo nyt tukossa

01.10.2013 13:01

Ei saa lopettaa enää Oulaiskangasta. Oulu on jo tarpeeksi täynnä nyt.

Vieras

#4

01.10.2013 13:12

Hyvä Oulaskankaan synnytysosasto! Tsemppiä teille ja toivotaan että päättäjät kuuntelevat meitä työntekijöitä ja asiakkaita

Vieras

#5

01.10.2013 13:31

Itse toiselta juuri ja juuri ehtineenä ja muutoinkin kovasti paikasta pitäneenä en haluaisi että synnytykset oulaisissa lopetettaisiin. Riskisynnyttäjäthän muutoinkin ohjataan muualle.

Vieras

#6

01.10.2013 13:40

Ei saa lopettaa oulaskankaan synnytysosastoa! Sitten taas kasvaa ambulanssissa synnyttäjien määrä, kun Ouluun tai muualle pitää lähteä. Oulaskankaalla ihanat kätilöt ja hoitajat!

Vieras

#7

01.10.2013 14:02

Järkyttävää, hyvää sairaalatoimintaa ajetaan alas ja täytetään Yliopistollisen sairaalan kapasiteetti turhaan, missä on tulevien äitien oikeusturva.

Vieras

#8

01.10.2013 14:04

Pienessä yksikössä osataan ja uskalletaan luottaa vielä synnyttäjän luontaiseen taitoon synnyttää sekä loistavaan kätilökunnan osaamiseen. Siellä synnyttäminen on normaalia biologiaa ja fysiikkaa. Isossa sairaalassa synnyttäminen on lääketiedettä, ja fokus on poikkeavuuksissa/epänormaaliudessa.

Vieras

#9

01.10.2013 14:49

miksi riskeerataan kun palvelua kerran on saatavilla lähempänäkin!!

Vieras

#10

01.10.2013 14:56

Adressissa perustellaan mm.: "Riskiraskaudet ja – synnyttäjät ohjataan jo nyt Oulun yliopistolliseen sairaalaan. Näin olemme pystyneet ennaltaehkäisemään huonokuntoisten vastasyntyneiden syntyminen Oulaskankaalla."
Tämäkin horjuttaa Huovisen mainitsemia perusteluja. Voisi sanoa suoraan jos kyse on rahasta ja esittää laskelmat!

Vieras

#11

01.10.2013 15:03

Hyvä adressi! Pakko allekirjoittaa hyvästä syystä, näin itsekin siellä syntyneenä!

Vieras

#12

01.10.2013 15:15

3 siel tehty ja loistava palvelu aina <3 kiitokset henkilökunnalle <3

Vieras

#13

01.10.2013 15:20

EI SAA LOPETTAA!!! Jos nii sattuis ikäväksemme käymään, niin aina pitäisi jokaisessa ambulanssissa olla kätilö! Ouluun ei mahdu, eikä siellä riitä resurssit! Vaarallisempaa se on tienpäällä synnytys entä sairaalassa, vaikkei kaikki apu oiskaan heti saatavilla.
Oulaskankaalla on ihana ja ammattitaitoinen henkilökunta!

Vieras

#14

01.10.2013 16:04

Mukana ollaan ;)
Oulaskankaan synnytysosasto säilytettävä

#15 Säästöä väärään suuntaan

01.10.2013 16:13

Taas päättäjät laskee vain kuinka säästöä saadaan siirtämällä synnytykset Ouluun, mutta sielläkin on tilat rajalliset, matkat alkaa olla huikeat Oulaskaankaan alueen ympäryskunnista. joten jos jotain sattuu matkalla niin kuka ottaa vastuun ja jos jotain tapahtuu niin siitä ei tule halpaa. Koskaan ei lasketa ja perustella asiaa loppuun asti. Oulaskankaalla varmasti toimintakin on turvallista jos vain sinne annettaisiin rahaa tämänkin asian suhteen mutta ei... ku se on niin kallista pitää jne...
KT

#16 Puhun kokemuksesta...

01.10.2013 16:17

Olen synnyttänyt molemmissa paikoissa ja kokemuksella voin sanoa, että Oulaskangas on miljoona kertaa parempi paikka synnyttää kuin OYS. Paljon paremman ohjauksen, hoidon ja huolenpidon sain Oulaskankaalla vaikka olin toista tekemässä 2010. Oulaskankalla tunsin olevani ihminen, kun taas Oys:ssa olin liukuhihnalla kulkevaa poikivaa karjaa, joka pukataan tosesta ovesta sisään ja toisesta ulos. Ohjausta 2007 OYS:ssa en saanut imetykseen, enkä paljon muuhunkaan ja ensimmäistä silloin olin tekemässä. Hoitajien käytöksessä oli myös todella suuri ero. Lempeämmät ja mukavemmat hoitajat ovat Oulaskankaalla.
Olen kaksi lasta siis tehnyt molemmat sectiolla ja paljon turvallisempi ja selkeämpi oli Oulaskankaalla olo. Olin kartalla kokoajan siinä mitä tapahtui eikä minua jätetty yksin. Oys:ssa olin yksin lähes koko ajan apua sai vain kerjäämällä.

Vieras

#17

01.10.2013 16:28

Oulaskankaan synnytysosasto on ihanista ihanin koska on niin sopivan pieni että siellä jokainen äiti saa varmasti kaiken tarvitsemasa huomion nopeasti ilman pitkiä odotteluja lisäksi kaikki hoito ja huomiop on todella laadukasta!
joopa

#18

01.10.2013 16:33

oulaskangas on moooonta kertaa parempi apikka synnyttää kuin oys..molemmista minulla on kokemusta. oulaisissa äiti on yksilö ja häntä kohdellaan lempeästi ja hän saa kaiken tarvitsemansa ilma että joutuu odottelemaan luonnottoman pitkiä aikoja ja hoitajat on ystävällisempiä..oulussa sain kylmää kohtelua hoitajilta kun olin synnyttänyt erityisen lapseni joka ei pystynyt imemään rintaa, oulaskankaalla ei tällaista olisi tapahtunut,siellä synnytin 3 muuta lastani ja viihdyin osastolla jopa niin hyvin että sinne tuli ikävä joka kerta kun lähdin vauvan kanssa kotiin :)

Vieras

#19

01.10.2013 16:56

Ei todellakaan voi lopettaa!
Vieras

#20

01.10.2013 17:17

Pienten synnytysyksiköiden säilyttäminen on ennaltaehkäisevää perhetyötä parhaimmillaan. Kun synnyttäjä saa hyvän ja voimaannuttavan kokemuksen, elämä vauvan kanssa pääsee luonnollisesti alkuun. Mitä siitä tulee jos äidit tulee sairaalasta vauvan ja itkun kans kotiin. Hyvin äkkiä tarvitaan kunnan resursseja äidin avuksi. Isot sairaalat eivät ole nyt eivätkä tule koskaan olemaan niin asiakaslähtöisiä kuin pienet yksiköt. Kiireellä pilataan niin monen äidin ja vauvan elämän alku. Pitkien matkojen ongelmaan on esitetty "synnytyskoti"ajatusta. Äidit tulevat pariksi-neljäksi viikkoa odottamaan lapsensa syntymää. Tuo odottaminen jo yksistään hidastaa synnytyksen käynnistymistä. Missä kunnassa on tarjota kodinhoitajia näihin satoihin perheisiin, joiden äidit terveenä odottavat usean sadan kilometrin päässä vauvansa syntymää. Synnytys ei ole sairaus, tämä synnytysosastojen alasajo taas tuntuu sairaalta. Ambulansseja on vähennetty koko alueelta. Tällä alueella useat isät ovat nähneet ehkä useampia synnytyksiä kuin ambulanssihenkilökunta. Kumman kanssa on turvallisempaa synnyttää. Niin suunnittelemattomat kuin suunnitellutkin kotisynnytykset tulevat lisääntymään. Ei muuta ku sähköpostia koko maakunnan päättäjille. Tavallista kansalaista harvoin kuullaan, olemme kuitenkin valinneet päättäjiä jokaiseen kuntaan. Heilläkin on tästä vastuu.


Vieras

#21

01.10.2013 17:18

EI missään nimessä saa lopettaa. Nyt kaikki Pohjois-Suomen kansanedustajat ajakaa yhdessä asiaa. Synnytykset Oulaskankaalla täytyy jatkua.
helinä

#22

01.10.2013 17:28

8 oulaisissa 1 helsingissä 1 oulussa 1 kokkolassa..OULAINEN ehdottomasti mieluisin!!

Vieras

#23

01.10.2013 18:04

Synnytyksien lopettamisella Oulaskankaalla ei voiteta säästöjä; tällä hetkellä synnyttäminen on Oys:ssa tuplasti kalliimpaa. Kuinka kallista se tulee olemaan uudessa naisten- ja lasten sairaalassa, jonka saamiseksi Oys ajaa Oulaskankaan toiminnan alas.
vieras

#24

01.10.2013 18:08

Se 24h valmius ja erikoisairaanhoito on 100km päässä, ei sen kauempana.. ja riskisynnyttäjät ohjataan sinne, miksi toimivan systeemin ei annetaisi toimia? mitä lyhemmat matkat synnyttäjillä sen parempi. Ouluun ei kaivata yhtään enempää kuormitusta synnytysosastoille.. jo nyt meinaa mennä liukuhihna meiningiksi :(

Vieras

#25

01.10.2013 18:57

Hulluuttahan se olisi että Oulaskankaaltakin loppuisi synnytykset ku Raahesta meni jo..Kaikkiko ne pitää lopettaa kehä kolmosen ulkopuolelta????? Hei haloo.....

t: 3 kaunista lasta Oulaskankaalla synnyttänyt äiti