kovemmat rangaistukset henkirikoksista

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista kovemmat rangaistukset henkirikoksista.

T N
Riihimäki

20.12.2006 13:57

Terve,

Ihan pakko kommentoida adressia, johon keräät(te) allekirjoituksia.

Henkirikoksesta, mitä ikinä sillä tarkoittanet, ei suomessa selviä sakoilla tai yhdyskuntapalvelulla. Turhaa paniikin lietsontaa, ei muuta. Ainostaaan kuolemantuottamus mahtuisi noihin raameihin.

Jos kuolemantuottamuksesta saatavaa rangaistusta haluatte ankarammaksi, muiden "henkirikosten" ohella, niin olkaa hyvä. Rukoilkaa ettei se päivä koita, jolloin ylinopeutta ajettuanne vahingossa päästätte jonkun päiviltä. Kaksikymmentä vuotta kiven sisällä vai?

Älkääkä väittäkö ettette ole tehneet mitään minkä seurauksena voisi joku ulkopuolinen menettää henkensä. Kuolemantuottamus edellyttävää vain huolimattomuutta, ei edes tuottamusta.

Toinen asia on se seikka, että henkirikokset eivät ole lisääntyneet "vanhoista hyvistä ajoista", ainoastaan sitä koskeva uutisointi on lisääntynyt erittäin paljon "vanhoista ajoista".

Tästä syntyy ihmisille vääristynyt mielikuva siitä, että maailma on jotenkin vaarallisempi paikka kuin ennen. Ihmiset lukevat ja uskovat sitä mitä lehdet myyvät. Ja mikä myykään enempää kuin oikein revittelevä henkirikoslööppi. Sitten voidaan taas työpaikkojen ja kotien kahvipöydissä päivitellä kuinka maailma menee koko ajan pahemmaksi. Jos aivan tarkkoja ollaan, henkirikosten määrä on vähentynyt esimerkiksi 70-luvusta.

Tyypillinen suomalainen henkirikos on jonkun uhrille läheisen ihmisen tekemä, ei tuiki tuntemattoman "kovanaaman". Siis varokaa miehet vaimojanne ja toisin päin.

Mitä tulee elinkautiseen vankeusrangaistukseen, se on nimensä mukaisesti elinkautinen. Ainoa keino vapautua ko. rangaistuksesta on armahdus. Armahdus ei tule mitenkään automattisesti Tasavallan Presidentiltä, vaan sitä on anottava ja HYVIN useasti se on myös kielteinen. Armahdus ei koske ainostaan elinkautista vankeusrangaistusta, vaan mistä tahansa vankeusrangaistuksesta voidaan armahtaa. Ehkä käyttäisit sitä narua, jos istuisit itse vankilassa?

Suomi on oikeusvaltio ja adressissa esitetyt asiat eivät ole oikeusvaltioon kuuluvia. Missään tutkimuksessa ei ole todettu että ankarammat rangaistukset vähentäisivät yhtään rikoksia. Ja oletko ajatellut että rikoksia tekevät ne kaverit jotka eivät ole vankilassa? Näin silloinkin vaikka pitäisit "pahat pojat" kiven sisässä lopun ikäänsä.

Varmaankin ihailet Yhdysvaltoja rangaistuksien ihannemaana? Edes sielläkään elinkautinen ei tarkoita elinkautista. Tai esimerkkinä entisen Neuvostoliiton todella ankarat rangaistukset, jotka aiheuttivat sen että rikolliset olivat todella raakoja ja kylmäverisiä vaikka kyseessä oli pieni rikos. Tämä siksi, että ei ollut varaa jättää silminnäkijöitä, jotka olisivat voineet edesauttaa kiinnijäämistä. Venäläiset rikolliset jatkavat vanhaa perinnettä siinä suhteessa.

Älkää vaivatko Leena Luhtasta moiselle paperikasalla, vaan antakaa hänen tehdä työtänsä.

Juhani Kiviranta
Oulainen

24.05.2008 19:02

Olen samaa mieltä, että henkirikoksista pitäisi saada kovempi tuomio. Henkirikos on todella vakava rikos!
Milla Vainio
ii

#3 ..Mikä tulos??

10.09.2008 15:10

Mitä on tullut vastauksena sieltä kun on laitettu paperit eteenpäin???