Verovapaus Suomen sotaveteraaneille ja lotille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Verovapaus Suomen sotaveteraaneille ja lotille.

Joni Kortetjärvi
Turku

#1 Tarpeeksi

14.11.2009 19:24

Eiköhäm tämä valtio ole aivan tarpeeksi sotiemme veteraaneilta vaatinut.
(kiitos)
Harri Säntti
Turku

#2 Todella tarpeeksi

14.11.2009 20:58

Olen samaa mieltä Jonin kanssa, mutta tuntuu vain että valtiovallalle ei riitä, turusta paljon turhaa parjattu Mäenpään Olavi politiikoista on näköjään kiinnostunut. Ihmeteltävän vähän ihmiset ymmärtää mitä nämä veteraanit ja lotat ovat aikoinaan hyväksemme rintamilla tehneet ja luulisi että nimiä näkyisi adressissa enemmänki mutta toi kannapis asiaki näyttää olevan tärkeämpi.
Jarmo Lauri
ii

#3 tärkeää muistaa

15.11.2009 12:45

Yhdyn ylläoleviin ajatuksiin täysin. Luulen ettei veteraaneilla ollut siihen aikaan mahdollista valita toisin. Ja suuri kiitos heille, he ovat oman terveytensä ja mahdollisen elämänsä riskeeramisella ja menettämisen varjon alla, taanneet Suomelle ja sen kansalle itsenäisyyden

Jarmo Lauri
jukka jaakkola

22.11.2009 17:24

Odotetaan nyt vielä muutama vuosi, niin verokertymä ei niin kovasti alene.
mikko luukkonen
oulu

#5 mutta

23.04.2010 14:42

eiköhän ne todelliset veteraanit kaatuneet rintamalla antamatta ryssille tuumaakaan periksi. esim. isoisäni jäi viipuria puolustamaan, ja kaatui, (hänestä ei sen koommin ole kuultu) kun viipurin kaupunginjohtaja, arvo tuurna (kapteeni) 20.6.1944 viimeisenä poistui viipurista jättäen kukkaseppeleen viipurin sotasankari hautausmaalle (raunioituneen tuomiokirkon viereen) siellä ne todelliset sotasankarit lepää. vaikka venäläiset ovat törkeästi pillaroineet nämä sankarihautausmaat nurin. tällä hetkellä elossa olevat ns. sotaveteraanit ovat sotien aikaan olleet suuressa määrin armeijaa tuolloin käymättömiä 16-19 vuotiaita kokelaita, sekä yli 19v alokkaita. jopa alle 16v. sotilaita oli. (onnistuivat pääsemään sotaan takalinjoille valehtelemalla ikänsä) nyt heitä kutsutaan sotaveteraaneiksi. heidän panostaan vähättelemättä arvostan suuremmin henkensä maamme itsenäisyyden puolesta uhranneita.
jani remonen

#6 veteraanit ovat enemmän kuin tarpeeksi tehneet

12.11.2013 16:48

suomen sodissa sotilaat ja lotat ovat todella tehneet enemmän kuin tarpeeksi!,ei voi edes kuvitella niitä oloja missä miehet ja naiset ovat velvollisuutensa tehneet ja teot kyllä puhuvat puolestaan.olen yhden veteraanin kuullut sanovan,miten vaikea oli jokainen askel taaksepäin jonka pakon edessä joutui ottamaan,ylivoimaista vihollista vastaan ja silti kannettiin haavoittuneet aseveljet linjojen taakse.tästä kun pidettäisiin vieläkin kiinni,niin Suomi saattaisi olla vieläkin parempi paikka elää!