Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
Tiedätkös kullannuppu, kuinka paljon ravintoloitsijana maksan poliisin määrärahoja verojen muodossa?
Niin ja pitipä vielä lisätä, että ottaako KUKAAN huomioon sitä, että melko suuri osa yökerhojenkin palveluita käyttävistä ihmisistä osaa juhlia asiallisesti ja muutaman juoman voimin tai jopa ihan selvinpäin! Kyllä ne ongelmia aiheuttavat asiakkaat aiheuttavat ongelmia päihteiden käytöllään tai muulla tavoin ravintoloiden aukioloajoista huolimatta. Kyllä rajoittamisen ja kieltojen sijasta olisi aika muuttaa asenteita ja ihan yksinkertainen tapakasvatus tepsisi tähänkin ongelmaan.
Itse olen käyttänyt yökerhojen palveluita jo melko paljon, viimeksi viime viikonloppuna, jolloin seurueemme pääsi ihan omin jaloin ravintolasta ulos. Kotiin pääsimme (jälleen) ilman poliisin apua. Onhan niin, että hyvin käyttäytyvä 15-henkinen seurue jäi ilmeisesti kanssaeläjiltä huomiotta siksi, että juuri samaan aikaan joku yksittäinen ihminen oksensi kadulla päälleen humalassa. Juuri tuon yhden henkilön vuoksi minäkin joudun kenties tulevaisuudessa siirtymään vesituopin ääreltä tanssilattialta kotiin ja vetämään pään täyteen viinaa, koska vituttaa tämä holhoaminen.
:D
http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/tulos/vaalipiiri/06/
Vittu, ihmiset, oikeasti!
Eläkeikää nostetaan, verorahoja menee Etelä-Eurooppaan, yleisestä turvallisuudesta tingitään säästöjen nimissä, verot nousevat eikä kukaan tee mitään. Ravintolan aukioloaikoja ollaan supistamassa ja kaikki ovat heti barrikadeilla. On taas ihan helvetin hienoa olla suomalainen...
Joo-o.. jos baarit menisivät 4 sijaan 2 kiinni.. mitä se auttaisi? humalaiset ihmiset tappelisivat ja muutenkin aiheuttavaisivat yhtä paljon häiriötä kuin nytkin.. mutta vaan kello 2. jos Räsänen tällä yrittää suomesta viinanjuomista vähentää, niin ei tule onnistumaan. Lisäksi valtio puhuu kokoajan pahaa viinan juomisesta ja tupakoinnista ,sekä siitä kuinka paljon niistä tulee kuluja ja syövät verorahoja. tupakassa ja viinassa niin paljon veroa että ilman niitä tuloja koko valtio olisi konkurssissa. koulut, sairaalat +yms. toimivat näistä tulevien verorahojen avulla.
Sodat eivät toimi
On myös päihdekulttuuria rauhoittavia ilmaisia vaihtoehtoja mitä kansalle ei kerrota, pitää ottaa itse selvää. Räsäsen ja Paateron malli on toiminut viinan kulutusta lisäävästi... tähän asti. Jos haluatte edes uudenlaista keskustelua aikaan niin tsekatkaa nämä:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/neuvoa-antavat-fi/paihteiden-riippuvuus-vertailu
http://www.adressit.com/kannabis
Re: Sodat eivät toimi
#1410: Eurooppalainen - Sodat eivät toimi
Tuossa on järkeä. Samoin kuin siinä, että yökerhot voisivat olla halutessaan avoinna 24h vuorokaudessa. Silloin säästyttäisiin öisiltä ruuhkilta kun kaikki ei olisi samaan aikaan liikkellä taksi- ja nakkikioskijonoissa.
Re: Re: Sodat eivät toimi
#1411: - Re: Sodat eivät toimi
Minullakin oli pienenä karkkipäivä. Se oli hyvä juttu jälkeenpäin ajatellen. Olin silloin siis alaikäinen :D Olen oppinut kuitenkin aikuisena itse tekemään järkeviäkin päätöksiä. Olisi mukava tehdä itse laillisesti päätöksiä aikuisena myös käyttämissään nautintoaineissa :)
Juu, kyllä tuolla euroopassa tulee lähdettyä kotia ravintolasta viimeistään viiden aikaan vaikka mukavaa seuraa olisikin, ei ole ruuhkia poislähdön suhteen :D
Mitäs jos joku ateisti kansanedustaja...
Re: Re:
Eihän tässä nyt ole kyse alkoholin käytön hillitsemisestä vaan nimenomaan alkoholin käytön siirtämisestä valvotusta tilasta kaduille ja kotiin. Jotenkin tuntuu, että nuo mainitsemasi väkivalta, liikennekuolemat, syrjäytyminen ja sairaudet vähenee, vaikka yökerhot laitetaan muutamaa tuntia aiemmin kiinni, kuin nykyään. Tämä Räsäsen ehdotusthan nimenomaan ruokkii sitä, että sitä alkoholia mennään nauttimaan sinne kaduille ja puistoihin ja koteihin sitten kun valomerkki tulee. Kannattaa perehtyä, ennenkuin pätee.
| This discussion has been closed. |
Re: Re:
#1386: TARSSA - Re:
Mielenkiinnosta kysyn mistä tämä tieto on lähtöisin? Oletan ettet käytä anniskeluravintoloiden palveluja, joten kovasti kiinnostaa tietää onko oikein omakohtaista kokemusta?