Vaasan keskussairaalan puolesta/för Vasa centralsjukhuset
Ota yhteyttä adressin tekijään
103 km Oravais - Östermyra (Seinäjoki)
Det är ju dubbelt längre till Seinäjoki en till Vasa (körning endast efter huvudvägar) så om jag blir svårt sjuk är risken störe för bestående men om jag måste åka till Seinäjoke visället för vasa också kan jag förövrigt bara svenska.
Ett fortsatt välmående Österbotten
Vasas industrier bidrar med en massa pengar till vårt land. Vi skall ha ett fungerande joursjukhus här, för det är vår rättighet. Barn, ungdomar, åldringar, finskspråkiga, svenskspråkiga, tvåspråkiga.....när vi blir sjuka skall vi alla få bra vård, snabbt och nära. 12 + 1 borde vara en självklarhet för vår region. (Ps. Bakom många av våra ingenjörer här i trakten finns nog också en partner som jobbar i vården, dessa är också väldefulla för oss, vill dom bo här ifall dom inte längre kan erbjudas en trygg arbetsplats? Sjukhuset här är viktigt för oss på många sätt så varför överhuvudtaget ifrågasätta detta. Familjer skall naturligtvis kunna trivas, leva , bo och jobba här även i framtiden)
Det är svårt att acceptera att vi faller offer för ett sånt här politiskt spel mellan centern och samlingspartiet. Varför ska Malms flygfält och antalet sjukhus kopplas ihop? Vi behöver vårt sjukhus med svenska som språk. Beslutsfattarna innanför ring III inser inte hus skarp kulturgränsen mellan Vasa och Seinäjoki är.
Ja päivystys tarvitaan Vaasassa, se on tärkeä kaikille jotka tarvitsee apua ja hoitoa, sekä hyödyksi kaikille ruotsinkielisille että suomenkielisille sairaalan asiakkaille koska kaikilla on oikeus saada apua ja hoitoa omalla äidinkielellä ja jos päivystys siirretään Seinäjoelle niin ehkä ruotsinkieliset jätetään pois!!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |