Kuonokoppapakko pitbull-terriereille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kuonokoppapakko pitbull-terriereille.

Terhi Minkkinen
Muurla

#1 Vain koiravihaaja ehdottaa tälläistä

02.09.2008 14:34

Meidän koira Sulo(Dogo Argentino) ei todellakaan "ansaitse" kuonokoppaa.Ensinnäkin tuo rotu ei ole herkkä puremaan, joten syytä pitää lähteä hakemaan joko narun päästä tahi siitä kenen kimppuun tuo on käynyt.
Jos saat meidän Sulon hyökkäämään kimppuusi, niin sinun pitää olla lyönyt tuota.
Taikka ahdistellut minua. Muuten tuo ei sitä tee.
Koulutus on kaiken a ja o. Mieluummin laittaisin tulevat taistelurotukoirien omistajat pakolliseen koiran koulutuskurssille.
Ja tietysti olisi tärkeätä huolellisilla haastatteluilla ottaa selvää mihin tarkoitukseen koira tulee ja miksi haluaa tämän rodun.
Egon ja sen jatkeena kun tuollaiset koirat eivät oikein toimi pidemmän päälle.
Koiraa pitää osata motivoida ja liikuttaa sen tarpeiden mukaan. Turhautenaana koira tekee kepposia ym. mutta silloinkaan se ei ole koiran vika, vaan sen omistajan.
Muumipappa ¤
Adressin tekijä

02.09.2008 15:57

No se tarkoittaa, että koiranne on hyvin kasvatettu ja kouluettu, jos ottaa huomioon, mitä kyseisessä jutussa sanottiin rodusta.
Terhi Minkkinen
Muurla

#3 Dogo Argentinosta

02.09.2008 16:04

Mun mielestä monet ottavat rodun, jota eivät pysty hallitsemaan. Yrittihän tuo meidänkin äijä katsoa "murkkuiässä" että kuka käskee ketä, mutta kun opettaa koiralle sen paikan, niin kaikki menee hyvin.
Meidän äijä(tarkoitan koiraa en miestä) on tasavertainen, mutta silti koira ja koiran asemassa.
En ole ikinä yrittänyt väkivallalla alistaa, vaan opettanut että mitä saa tehdä ja mitä ei.
Monet väkivalloin näyttävät koiralle sen "paikan" ja sitten tapahtuu näitä ylilyöntejä.
Valitettavasti. Olen erittäin pahoillani kaikkien heidän puolesta joita koira joskus purrut. Näin ei saisi ikinä käydä.
Markus Sjögren
Masku

02.09.2008 16:44

Sellasta ei olekkaan ku vaarallista koirarotua. Agressiivisuus riippuu siitä että miten koira on koulutettu ja sitä on kohdeltu.
Joni Sepponen
Pieksämäki

#5 Anna mun kaikki kestää.

03.09.2008 21:56

Täällä taas vouhotetaan ettei se pikkuinen suloinen karvapallero voi satuttaa ketään, koira löytyy ja tiedän mistä puhun. Erityisesti tämä pittbull on jalostettu nimenomaan tappelukoiraksi ja sillä on sen mukainen luonne. Oli se koira millainen tahansa, sillä on hampaat ja se voi niitä käyttää syystä tai toisesta. Valitettavasti niitä tilanteita on vaikea ennakoida, se tilanne mikä ei vaikuta toiseen koiraan millään lailla saattaa laukaista paniikki/raivokohtausken toisessa koirassa.
Terhi Minkkinen
Muurla

#6 Opettele kouluttamaan koirasi

03.09.2008 22:02

Edelleenkin koiran kouluttaminen kaiken a ja o. Ja täältä saa oikeata tietoa pitbull-rodusta.
http://www.pitbullyhdistys.fi/
marja lehtimäki
helsinki

#7 hulluja !

27.09.2008 21:41

se ei ole koirasta kyse jos se hyökkää..kultanennoutaja on yhtä vaarallinen kuin pitbull. niin on käynykki että muka niin rauhallinen rotu on hyökänny ihmisen kimppuu.. ei saa yleistää jos yks koira hyökkää yleensä se on omistajan vika kun ei osaa hallita omaa koiraa tai ole kouluttanut sitä! jos joku haluaa jollekkin rodulle kuonokopan niin se pitäisi laittaa kaikille!!! mut onneksi toi ei tuu ikinä menee läpi!
käytä aivoja! jos pelkää koiria niin kiertäis sit ne kaukaa..
sanna julin
kouvola

#8 Pitbullin omistaja

23.02.2009 10:17

Naurettavaa, kaikista koirista saa tappajan, pelottavan ja purevan.
Voisiko vika olla hihnan toisessa päässä? KYLLÄ!

Ikinä en ole tavannut hyvästä perheestä tullutta pitbullia joka olisi vihainen, päin vastoin. Hännän heiluttaja joka mielummin pussailee ja on rapsutettavana ja leikkii leluilla kun puree.

Mielestäni ei ole ns. vaarallisia koiria, vaarallisia ihmisiä kylläkin!

Miksi muutamien koirien takia kaikille tulisi laittaa kuonokoppa, tietysti näille vihaisille koirille paras paikka on toinen maailma, jossa voi olla iloinen ja vapaa.
Mutta mielummin näille ihmisille ketkä kasvattavat koirista vihaisia niin heille se kuonokoppa!
Tietysti on vanhoja koiria jotka ovat vihaisia siksi että on paljon kipuja tai koiria jotka kokevat tilanteen uhatuksi, tai pää on vain "seonnut" perheen hajoamisen, muuttojen ym suurien elämän muutosten takia.

Vanhemmilla tulee olla vastuu vahtia lasta etenkin kun paikalla on suht vieras koira...

Mielestäni myös koiria myyvien ihmisten tulisi katsoa kelle koiria myy, ns. haastavaa koiraa ei tule myydä ihmisille joilla ei ole kokemusta koirista. Se vain on fakta?

Ja kyllä niitä mainostetaan jos esim. pitbull tai bullmastif puree jotain, mutta miksi sitä ei mainostettu että siperianhusky vei lapselta hengen?
vesa julkunen
kerava

07.11.2009 04:13

GYRY SANO TURKKILAISET PITPULL ON MULLA NO PROPLEMO AMSTAFF TOO NO PROPLEMO UND MÄYRÄKOIRA SNADISTI ONGELMII FINAL SEKAROTUNEN MYÖS LÖYTYY ENITEN ONGELMII MUT I LOVE DOGS
Tikru-Janna

#10 Re: Pitbullin omistaja

30.07.2012 13:48

#8: sanna julin - Pitbullin omistaja

Moi,

Olen samaa mieltä kanssasi tästä adressista. Pitbullterrierit eivät ole yhtää sen pahempia kuin esim. labredorin noutajat, vika on hihnan toisessa päässä eli se kuka omistaa koiran on vastuussa koiran käytöksestä. Mikäli omistaja kaltoin kohtelee koiraansa niin ei koira tiedä miten käyttäytyä kuin vaiston varaisesti, tällöin tulee tätä agressiivista käytöstä. Omistajalla on tärkein vastuu opettaa koiralle sosiaalista käytöstä eri tilanteissa.

Itse olen ollut noin 10v pittien kanssa tekemisissä ja en ole tavannut yhteekää vihaiseen pittiin jota on kasvatettu asiallisesti. Ne pitit joita olen tavannut ovat luonteeltaan erittäin lempeitä, ihmisrakkaita, pussuttelijoita, haluaa osoittaa hellyyttä eri tavoin, sekä ovat uskollisia ja tottelevaisia, ja ennen kaikkea tulee toimeen muiden koirien kanssa.

Itselläni on tällä hetkellä 2 vuotias pitbullmix uros. Tikrun emo on pitti ja isä Austraalian paimenkoira. Luonteeltaan hän on erittäin suuri sydäminen, lempeä, kiltti, uskollinen, ihmisrakas, pitää huolta lähimmäisistään ja ystävistään sekä kova poika pusuttaa. Tikru on monta kertaa puolustanut koiraystäviään saamasta vammoja vihaiselta tai agressiiviselta koiralta sekä puolustaa narttuja liian innokkailta uroksilta. Ei ole koskaa näissä tilanteessa käyttänyt suutaan vaan kehoaan saadakseen toisen koiran irti ystävästään. Tikrua on vuoden ikäisenä viikon sisällä purtu kahdesti (2) niska-hartia seudulle. Eka purija oli vielä Tikrun kaveri Poju. Tikru meni ihan tavallisesti moikkaa Pojua puistossa, kun se yht'äkkiä tarttui Tikrua niskasta kiinni ja ravisteli tosi hurjasti. Tilanteesta tuli pieni pyöreä nahan riekale, ei tarvinnu tikkejä. Pojun omistaja ei vielä tänä päivänä myönnä et tästä tilanteesta tuli Tikrulle reikä niskaa. Viikon lopulla samaisessa puistossa Tikruun kävi kiinni valkoinen paimenkoira Luka. Tällä kertaa Luka suuttui siitä kun puistoon tuli molemmille rakas narttukoira Roosa. Molemmissa tapauksissa toinen osapuoli aloitti tilanteen ja Tikru vain puolusti itseään eikä myöskään satuttanu millän tavoin. Tikrulle ei jääny traumoja tilanteista, kun menin heti haavojen parannuttua puistoo ja toivoin et sinne tulee uroksia ja näin kävikin. Kävimme muutamassa vieraammassa puistossa, jotta tottuu olee taas uroksien kanssa. Tänä päivänä tulee useimpien urosten kanssa toimeen. Pennut ja nartut saavat tehdä Tikrulle mitä vaan ja se ei suutu :-)

Vielä se, että tällä hetkellä mulla on elämäni paras koira.

Älyväläys

#11 Pitbull

19.11.2013 17:53

Tämä asia on myös myyjä vastuussa, hieman valikoidusti pitää ihmisiä valita tälle rodulle. Että ei vaan myydä kenelle vaan. Ihmiskohtaisesti aina valita omistaja koiralle. Meillä on ollut pittejä jo montaa ja nyt on jälleen uusi 5kk pentu ja hyvin menee. Maailman kilteimpiä koiria saa vaan etsiä... Media myllytys on aina pahinta. CiHu: kin on aggressiivisempi koira kun pitti. Pitti ei syystä tapa mitään/hyökkää kimppuun.