Koululiikuntaan sisältyvä uiminen vapaaehtoiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koululiikuntaan sisältyvä uiminen vapaaehtoiseksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.03.2009 20:16

Hanna Koivisto
Adressin tekijä

#2 .......

18.03.2009 20:19

Joillekin se on todella ahdistavaa, näin on esimerkiksi minun kohdallani. Sitä paitsi mitä haittaa siitä olisi niille, jotka uimisesta pitävät, jos uiminen tulisi vapaaehtoiseksi?
Johanna Hakonen
Espoo

18.03.2009 21:42

Tämä sama ongelma muunkin liikunnan kanssa. Suihkuun pitäisi mennä joka tapauksessa.
Suurin osa oppilaista silti pitää liikunnasta. Loput sitten pinnaavat.

Uimataito = tärkeä taito. Koulun uimatunneilla sitä yritettään siis opettaa ja myöhemmin ylläpitää. Joidenkin huonon itsetunnon takia niitä tunteja tuskin lopetetaan...
Hanna Koivisto
Adressin tekijä

#4 Hakoselle

18.03.2009 22:44

Ei niitä tarvitsisikaan kokonaan lopettaa. Ne, jotka pitävät uimisesta ja kokevat sen myönteisenä harrastuksena, voivat uida liikuntatunnilla niin paljon kuin haluavat. Mutta niille, jotka kokevat sen kiusalliseksi, pitäisi antaa mahdollisuus toteuttaa asia jollain toisella tavalla.
Vaihtoehtoja täytyisi aina olla.
Olli-Pekka Sarkki
Savonlinna

#5 Uiminen kiellettävä!

19.03.2009 17:15

No kai ne on kiusallisia, jos on muslimi. Näin ollen ne on kiellettävä välittömästi!
Joni Parpala
Oulu

20.03.2009 20:38

Olli-Pekka on hyvä ja palaa takaisin "maahanmuuttajakriitikoiden" joukkoon.

Uinti on toki tärkeä taito, mutta olen itse joskus kokenut tätä huonoa itsetuntoa nimenomaan uimahallissa koulun kanssa, ja se ei ole kivaa.

On toki helppoa jos itsellä on ollut pikajuoksijan ruumis, mutta kannattaa ajatella välillä muidenkin näkökulmasta.
Ano Nyymi
Porvoo

21.03.2009 01:00

Tämä sama ongelma muunkin liikunnan kanssa. Suihkuun pitäisi mennä joka tapauksessa.
Suurin osa oppilaista silti pitää liikunnasta. Loput sitten pinnaavat.

Uimataito = tärkeä taito. Koulun uimatunneilla sitä yritettään siis opettaa ja myöhemmin ylläpitää. Joidenkin huonon itsetunnon takia niitä tunteja tuskin lopetetaan...

-Uimataitohan opetellaan jo usein ala-asteikäisenä, ei ylä-asteelle jatkettaessa tarvitsisi samaa jauhaa. Yleisesti ottaenhan ylä-asteen puolella uintia on vain cooperia varten, jonka voisi korvata helposti muunlaisella liikunnalla, korjaa jos olen väärässä.
Suvi Mannonen
Kouvola

23.03.2009 14:33

En allekirjoita siitä huolimatta, että minustakin oli välillä tosi ikävää käydä uimassa koulun kanssa. Uiminen on tärkeä taito ja mielestäni Suomessa jokaisen kansalaisen tulisi osata uida. Kyllä meillä ainakin oli yläasteella muutakin kuin cooperia, mutta cooperkin on mielestäni hyvä sen kannalta, että oppii tuntemaan omat rajansa ja pitäähän se uimataitoa yllä siinä missä muukin uiminen. Eipähän sitten toivottavasit kesällä lähde uimaan liian pitkälle järven selkään. :P
Aku Ankka
Ankkalinna

25.05.2009 19:33

Jaa taas tyhmä adressi. En allekirjoita.

H
A
H
A
H
A

S
U
L
L
E
!