Vaasan Oy:n Kuopion, Tampereen ja Seinäjoen leipomot säilytettävä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Lyhytnäköistä, mikäli ulkoistamisella haetaan säästöjä.
Paikalliset Martta-kerholaiset voisivat alkaa pitää leivontakursseja.
Nyt ollaan taas uusavuttomia, että on aloitettava Martta-neuvontatyö alusta.
Marttojen perustamat talouskoulutkin on pääsääntöisesti lopetettu tarpeettomina, mutta asia on niin, että uusavuttomuus lisääntyy, talouskoulut tulee avata uudelleen!
Täällä Helsingissä on muutamia pieniä vanhoja perheleipomoita, joista saa hyvää, itse tehtyä ja kotimaisista raaka-aineista tehtyä leipää. Eikö siellä maakunnissa ole enää yhtään perheleipomoa?
Sivuuttakaa markettian paistotiskit, ne on ulkomaista, pakasteena tuotua taikinaa alusta loppuun!
Ei auta muu kuin leipoa itse, jos ei siellä kerran leipomoita ole.
Kotimaan matkailu kunniaan, ja työtä kaikille!
Ei kanneta enää ulkomaille rahojamme, vaan jätetään ne tänne Suomeen!
Partiolaiset, Martta-kerholaiset, 4H-kerholaiset sekä Lions-klubilaiset, seurakuntalaiset, yhdistäkää voimanne ja alkakaa pitää leivänleipomiskursseja ja -talkoita ja opetelkaa leipomaan itse! Ja lapsille ja nuorille leipomisleirejä leirikeskuksissa kesäaikaan!
Eikös ollut Tampereella joskus leivos-leipomo ja on varmaan muitakin.
Jos ei enää ole, niin nyt on hyvä sauma perustaa uusia perheyrityksiä.
Tosi kotimaista leipää kun raaka-aineet tuodaan ulkomailta ja vain leivotaan suomessa. ehkä parempi siirtyä pienempien leipomojen oikeasti kotimaisiin leipiin vai mitä?
Kauppojen paistotiskileipätaikina on tuotu Ranskasta pakastettuna.
Siinä sitä sitten paistetaan kotimaisena, sahataan ihmisiä linssiin raskaimman jälkeen.
Vaasan Oy on ruotsalaisen Lantmän-Unibaken omistama yritys.
Ei ole suomalainen!
Ulos vaan ulkomaalaisomisteiset firmat ja tilalle kotimaisia!
Vaasan Oy:n tuotteet boikottiin!
Kaikenlaisia pekonejakin myydään suomalaisiksi "pestyinä". Avainlippu kuitenkin puuttuu pakkauksesta, ja kun suurennuslasilla tarkastelee asiaa lähemmin, onkin tuote tuotu ulkomailta. Vain yhdessä paketissa on avainlippu, se on kotimaista, olkaa tarkkana!
| This discussion has been closed. |
Jos en saa enää Vaasan täyshyvää, en tiedä mitä teen. Hyppäänkö kaivoon vai alanko itse leipomaan, kyllä minä nyt mieleni pahoitin.