Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
Itse en keliakiaa sairasta, tuttavapiirissä on keliaakikoita.
Hyvä Päivi Räsänen! Hatunnosto erinomaisesta kannanotosta (välikysymys) ruokavaliokorvauksen säilyttämisen puolesta. Kiitos ja toivottavasti siitä on merkityksellinen apu!!!
Hävetkää päättäjät !
Itse olen sairastunut keliakiaan 9 vuotta sitten. Kyllä on tehnyt tiukkaa opetella syömään oikein ja saada rahat riittämään edes jonkinmoiseen monipuoliseen ruokavalioon. Pastaa syödään aniharvoin, pääsääntöisesti riisiä lihan kanssa eikä leipääkään tule juurikaan syötyä. Ihan vain vertailun vuoksi, 350g gluteenitonta makaroonia maksaa n.4e kun taas normaali 400g n.30snt. Ja niille joidenka mielestä "valitamme" turhaan, voitte itse kokeilla. Käykää ens kerralla kaupassa ja oikeasti vertailkaa niitä hintoja! Toki samalla hintaahan me ostetaan vihannekset ym kuten kaikki muutkit, mutta nyt on kyse gluteenittomien ja normi viljatuotteiden erittäin suuresta hintaerosta, joten päättäjät näpit irti tuista. HAASTETAAN PÄÄTTÄJÄT ELÄMÄÄN KUUKAUSI GLUTEENITTOMALLA RUOKAVALIOLLA SEKÄ PIENITULOISENA SUOMALAISENA!
Re: Turha korvaus
#908: Helppo elämä - Turha korvaus
Kuules, oletko sitten miettinyt sitä paljonko maksaa kun joutuu korvaamaan viljatuotteet jollain muulla terveellisellä? Minä olen keliaakikkona, ja se maksaa melkeinpä vielä enemmän kuin jos ostaisi gluteenitonta pastaa yms. Oikeesti, valoja päähän! Ärsyttää kun ihmiset tulee tänne kommentoimaan tietämättä asioista yhtään mitään.
Sipilä & co hävetkää. Keliakia on vaativa erityisen tarkalla ruokavaliolla hoidettava, muutoin ihminen sairastuu ja mitä sitten vai?? Herätys!
Eikö mistään saa selville kenen älypään neronleimaus tämä leikkaus oli, ketä saamme kiittää tästä? Olisi hyvä saada hänet/heidän vaikka julkiseen paneelikeskusteluun asiasta.
Siitä tulee isommat kulut valtiolle kun joutuu tuen poiston jälkeen hoitamaan keliaakikkoja, jotka ovat joutuneet syömään gluteenillisia ruokia rahojen puutteessa. Just eilen katoin kuinka 5 kilon tavallinen makaroni pussi cittarilla maksoi 9.50 euroo ja sit kattelin ku gluteeniton 500 gramman pussi maksaa melkeen saman verran...
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Re: Re:
Keliakialiitossa on puheenjohtajana entinen keskustan kansanedustaja Inkeri Kerola (4 kautta). On erittäin pätevää asiainhoitoa, kun juuri päähallituspuolue keskusta poistaa ruokavaliokorvauksen. Miten tähän voi muuten suhtautua, kuin erota keliakialiitosta!
Julmia päätöksiä tekee hallituksemme - MIKSI?!
Mikä on hallituksen tavoite, kun ovat viemässä meidän jo entuudestaan pienen korvauksen sairauteemme! 23,60 €/kk ei todellakaan kata kuin pienen osan ruokamenoista, kun gluteeniton leipäkin maksaa yleensä 5-7 €/kpl. Suomella olisi jo muutenkin häpeän paikka, kun jopa Virossa korvaus on 90 €/kk ja Norjassa korvaus on kymmenkertainen Suomeen nähden. Todella pieni on ollut korvauksemme ja senkin vielä haluavat viedä pois!
Onko tavoitteena tappaa eläkeläiset, sairaat ja työttömät, vai mitä hallituksen linja oikein tarkoittaa! S..tanallista politiikkaa ja ministereinä on mm. kaksi miestä, jotka ovat vielä olevinaan uskovaisia! - "Minkä teet yhdelle näistä kaikkein pienimmistä, sen on Jumala tekevä sinulle!" Oikeasti uskossa oleva ihminen muistaisi tämän lauseen kyllä ministerinäkin! Taitaa olla sen pimeämmän puolen valtiaat, jotka päättäjiemme korviin ohjeet kuiskuttelevat...
Muita oireita
Suomen lääkärilehden mukaan keliakia voi aiheuttaa myös mielenterveysongelmia.
| This discussion has been closed. |