Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
Kepu pettää aina!
Re: Re: Re:
Onko pakko syödä pelkkiä jauhoja ? Onhan se epäterveellistä, ja kauppojen valmisruoat myöskin. Laitan tavallista terveellistä ruokaa, vihanneksia, juureksia, kanaa, kalaa, maitotuotteita, marjoja. Ei niissä ole gluteenia ja ruokavalio ei kustanna paljoa. Jauhot ja pasta kun ovat epäterveellisiä ihan gluteenia sietävällekin. Vähän mielikuvitusta peliin keliaakikot.
Gluteenittomien jauhojen hinta samalle tasolle muitten jauhojen kanss. toisinsanoen:kaikille ruoka saman hintaiseksi!
sitten emme tarvitse korvausta.
Keliakia
Sain keliakia-diagnoosin marraskuussa 2014. Eli olen hyvin tuore keliaakikko. Kun jouduin sitten kaupasta ensin etsimään ylähyllyiltä niitä vähiä tuotteita mitä siellä on ja sitten vielä maksamaan niistä moninkertaisen hinnan tavallisiin tuotteisiin verrattuna, niin minulle tuli monta kertaa mieleen, että miksi minä. Sillehän ei voi itse mitään. Autoimmuunitauti mikä autoimmuunitauti. Tulee jos on tullakseen. Minä olen pienyrittäjä, jonka tulot ovat pienet ja epäsäännölliset. Minulle tuo 23,60 euroa on ollut tosi tärkeä osa sairauden hoitoa varsinkin, kun minun on vielä löydettävä gluteenittomat tuotteet myös laktoosittomina. Tuntuu tosi tylyltä, jos yhtä väestönosaa kyykytetään vielä tässäkin asiassa. Joutuuhan sitä joka kerta ulkona syödessään kyselemään onko tämä varmasti gluteenitonta ja jotenkin siinäkin tuntee itsensä toisen luokan kansalaiseksi. Aina "marisemassa". Luulisi siellä eduskunnassa ja hallituksessa olevan myös keliaakikkoja. Ainakin Carl Haglund on keliaakikko. Kyselisivät vähän häneltä, miten "helppoa ja halpaa" tämän sairauden hoito on (tosin hän ei sitä pientä keliakiakorvausta varmaan edes huomaa).
Pitääkö gluteenitonta ruokaa alkaa ilmaiseksi sitten kaupasta ottamaan jos rahat eivät riitä??
Terveydestä on kyse!!
On kyse kaiken ikääisten Suomalaisten terveydestä , johon ei ole lääkettä , vain tarkka - kallis ruokavalio , jota ei voi korvata muuten !!! Terve ruoka on ihmisen oikeus / " jokapäiväinen leipämme " !!!
KELIAKIAA, NUORENA IHMISENÄ
SE ON KOKO ELÄMÄN MITTAINEN
SAIRAUS JATULEE MAKSAMAAN
Sortoa!!!
Sortoa!!! Keliakia on ruoka-ainesairaus (sairaus muiden joukossa), johon ihminen ei itse pysty vaikuttamaan.
| This discussion has been closed. |
Re:
#943: Äiti -
Hyvä!