HERTTONIEMEN nuorisotalon ja kirjaston puolesta

Vieras

/ #2 Re: Kiitos aktiivisuudesta!

14.03.2013 10:00

#1: Eräs alueen äiti - Kiitos aktiivisuudesta!

Olen täysin samaa mieltä kuin edellinen kommentoija. Kirjaston ja nuorisotilojen tulisi sijaita jatkossakin lähellä kouluja, jotka länsihertsikassa on kaikki ihan nykyisen kirjaston naapurissa. Lasten matka kun on aikuisten matkaan verrattuna vieläkin pidempi. Siihen viereen on lisäksi kahden senioritalon rinnalle nousemassa uusi senioreille tarkoitettu palvelutalo, joten sijainti olisi heidänkin kannaltaan järkevä.

Sijainnin ohella tärkeää on saavutettavuus, joka koostuu muistakin tekijöistä kuin matkan pituudesta. Nykyisen kirjaston saavutettavuuden (ja käyttöasteen) esteenä ei ole mielestäni matka vaan kaupunkitilan suunnittelu. Kirjasto on melkoisen vaikeasti saavutettavissa, piilossa parkkipaikan ja/tai jyrkkien talvikunnossapitoa vailla olevien portaiden takana, jossain siellä kaukana. Toivoisinkin, että uudessa kaavassa voitaisiin ratkaista asia siten, että nykyinen sijainti säilyisi mutta saavutettavuutta parannettaisiin hyvän suunnittelun avulla siten, että me kaikki pääsisimme helpommin perille.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…