Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #6147 Re: Re: Re: Oikealla asialla :)

04.04.2013 11:33

#6111: Avioliitto pidettäköön kunniassa - Re: Re: Oikealla asialla :)

Viestini todella oli tarkoitushakuinen ja siksi kohdallinen vastauksesi oli käsiteltävän teemaan.

Jos avioliitto on mielestäsi "pyhä ja Jumalan säätämä elämänmuoto" ja Jeesus itse on asettanut avioeroa koskevat säännökset Raamatussa, niin sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa avioeroa, jos eroperusteesi eivät täytä jumalallisen auktoriteettisi ennaltamääräämiä kriteereitä. Huultenheiluttelu liiton pyhyydestä ja pysyvyydestä on muuten pelkästään retoriikkaa vailla konkreettista sisältöä: yhtäkkiä sinulla onkin subjektiivisista lähtökohdistasi käsin oikeus rikkoa suoraa käskyä ja normitusta vastaan, vaikka samalla olet kaksinaismoralistisesti vaatimassa ehdottomia kieltoja toiselle ihmisryhmälle.

Ajokorttivertaustasi soveltaen voidaan sanoa, että olet itse varannut itsellesi oikeuden romuttaa valitsemasi määrä autoja, muttet SAMAN JUMALAN "ikuisiin" sääntöihin vedoten salli toisille oikeutta tuohon "ajokorttiin". Eihän ole avioliiton vika, jos samaa sukupuolta olevat solmivat sellaisen. Yhtä vähän homoliitto himmentää instituution arvoa, kun ei sinunkaan TÄYSIN RAAMATUN VASTAINEN toimintasi sitä tee.

Arvot vailla tekoja ovat tyhjiä arvoja. Suoranaiseen arvotyhjiöön päästään, kun sinä itse tosipaikan tullen lipeät juuri niistä samoista Raamatun kannoista, joihin vedoten lyöt nais- ja miespareja.

Toivottavasti nyt edes tästä eteenpäin noudatat muilta vaatimiasi asioita ja pysyt elämäsi loppuun saakka naimattomana ja yksin. Raamatun mukaan sinulla ei ole enää mitään asiaa uusiin naimisiin. Vai löytyykö tähänkin kohtaan jokin sopiva porsaanreikä ja tulkinta, johon vedoten sallitkin itsellesi jälleen (moraalisyistä) muilta kieltämiäsi asioita?

"Ilolla puolustan terveitä arvoja :)"

Niin miten sen Jumalan siunaavaa raiskaustekohyvitystä ajavan addressin laita olikaan?