Maahanmuuttajien tuet

Vieras

/ #851

06.04.2013 08:12

Eikö pitäisi ensin huolehtia Suomen omien kansalaisten hyvinvoinnista, ja sitten niiden, jotka tänne tulevat? Ymmärrän kyllä, että iso osa maahanmuuttajista tulee tänne sotien runtelemista maista, ja että niillä ei ole mitään kun ne tänne tulevat, mutta jokatapauksessa on hullua jatelaa että Suomi kannustaa heitä olemaan tekemättä mitään sillä, että heille annetaan kaikki "hopealautasella". Sama laki tänne, kuin esim. Norjassa on, yksi vuosi aikaa oppia kieltä, hankkia koulutusta tai työtä, ja yksikin rikos sen "koeajan" aikana, niin käännytys on edessä. Tiukka linja. Väitetään, että Suomi on hyvinvointivaltio, mutta jos Suomalaiset eivät voi hyvin, ja maahanmuuttajat voivat leveästi, niin missä on vika?? Minulla opiskelijalla ja kahden lapsen äidillä ei ole varaa ostaa uutena kenkiä lapsilleni välttämättä, mutta kas kummaa, maahanmuuttajien lapsilla on aina uudet ja siistit vaatteet, varaa ostaa monipuolista ruokaa ja harrastaa, ja ei tietoakaan siitä että tekisivät työtä tai edes harkitsisisivat sitä. Asun Pihlajamäessä, maahanmuuttajien ympäröimänä, joten näen jokapäivä sen totuuden miten he rahaa käyttävät ja miten he elävät. Ja miten he siihen suhtautuvat, että saavat rahaa "tekemättä mitään". Joku raja pitää vetää ja se keskitie on löydettävä. Haluan toki auttaa vähäosaisia, mutta koska kuulun irsekin ns. vähäosaisiin, niin minun on vaikeaa käsittää, miksi valtio toimii noinkin epäreilusti omia kansalaisiaan kohtaan.