Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Päivi

/ #10455

17.04.2013 18:06

Andrew Chambers, " pääeheyttäjä " - Parantaja - paranna itsesi!
Annina Huhtalan raportti suomalaisen/ tamperelaisen Riku Kauppisen matkasta  homomiehenä Jyväskylän eheytys tapahtumaan.

Tamperelaisen pojan outouden kokemus erittäin ymmärrettävää. Kokonaan toisenlaiseen hengelliseen ilmapiiriin tottunut Riku orpona ylistysmusiikilla höystettyyn hengelliseentilaisuuteen yhtäkkiä tulleena ei  ehkä koe tilannetta muutenkaan  turvallisena, jo silkka tottuminen aivan  erilaiseen ympäristöön vie ensikertalaisen energian. Siksi varsin. asia ei ehkä ole  vielä kypsä käsiteltäväksi näissä puitteissa, ja tuntemukset ovat pelonsekaisia.

Riku Karppisen ja Chambersin keskinäisessä ajatusten vaihdossa tulivat esiin "sateenkaarimessu - sävyisen "  elämänkäsityksen ja Chambersin keskinäiset jännitteet.  Sanavaihdosta kävi ilmi, että Rikulla kenties vielä on joku obtio avaamatta Jumala-yhteyden syventämiseksi.

Lappeenrannan evankelisluterilaisen seurakunnan tiloissa järjestetyssä paneelikeskustelussa.
Andy Chambersin levolliset kommentit kertovat nöyrän rehellisesti eheydestä ja rauhasta, joka ei ole välttämättä koko homoseksuaalisen identiteetin muuttumista heteroseksuaaliseksi. Vaan erityisesti sovitetuksitulemista, vapautumista sidoksista ja elämän suunnan muutoksesta.
Chambers kertoo vihan siemenistä omassa elämässään (the seeds of bitterness). Siemenet kylvi lastenkodin hoitaja, joka pieksi Chambersin lapsena. Katkeruus tästä säilyi, kasvoi ja laajeni koskemaan koko naisasukupuolta. Samanaikaisesti hän kaipasi elämäänsä läsnäolevaa miestä. Kasvaessaan tämä kaipuu seksualisoitui.       Chambers löysi jossainvaiheessa seurakuntaan. Ja koki monenlaista takapakkia ja taistelua.  Kerran syvän pettymyksen kohdatessa palasi mielessään tuohon tolkuttomaan hakkaamiseen lastenkodissa. Nyt, hän,sensijaan ,että olisi itse lyöntien kohteena, näki Jeesuksen ottavan nuo iskut vastaan.