Adressi sosialismia vastaan

Turku

/ #11 Sosialismi

01.12.2007 07:31

on aate joka syntyi vastavoimaksi liberalismille 1800-luvulla teollisen vallankumouksen ja työväestön synnyn myötä.Se nousi vastustamaan luokkayhteiskuntaa luomalla vastakkainasettelun työväenluokan ja porvariston välille.Taisteltiin taloudellisen tuoton jakamisesta.Sosialistit halusivat jakaa sitä myös nille jotka työpanoksellaan osallistuivat tuotantoon.
Kun puhutaan sosialismin kieltämisestä herää kysymys pitääkö historia kirjoittaa uudestaan?Ei sellaista voi kieltää mikä on elävää todellisuutta ihmismielissä-sama kuin yrittäisi pakottaa joet virtaamaan ylämäkeen.
Jos kieltäisit sosialismin miten valvoisit kieltoa?
Mitä tulee sosialismin uhreihin voidaan puhua myös kapitalismin uhreista.Jos siitä kirjoittaisi kirjan ei maailman paperi riittäisi sen painamiseen.
Eiköhän ole parempi että eletään demokratiassa jossa kaikki mielipiteet ovat sallittuja.
Itse näen sosialismin nykytilan historiallisessa kehityksessä lähentyneen vapaamielisyyttä eli liberalismia.Huom!Tämä on eri asia kuin taloudellinen liberalismi.Siis mielipiteiden kirjo on tullut vapaammin esiin.Ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa tietä joka sopisi universaalisti kaikille.Maailma on jatkuvan muutoksen tilassa.
Lopuksi haluan tuoda esiin joitakin sosialismin saavutuksia:
-Lait työntekijöiden oikeuksista
-perusopetus kaikille (ehkä sinäkin osaat kirjoittaa siksi että sosialistit ovat taistelleet jokaiselle oikeuden oppia kirjoittamaan.Mieti tätä kun olet kieltämässä aatteita :>)
-terveydenhoito kaikille (lapsikuolleisuuden väheneminen, rokotukset,neuvola yms.Ehkä sinäkin olisit jo kuollut ilman näitä)
-sodanvastainen työ
-sananvapaus
-yhdistymisvapaus (saat itse valita kaverisi :D )
-toimeentuloturva
-poliisin suojelu rikollisuutta vastaan
-puolueeton oikeuslaitos
-vaatimus miesten ja naisten tasa-arvosta
-syrjinnän kieltäminen
-lapsityövoiman kieltäminen
Ja monta muuta asiaa.Parhaillaan taistelemme hyvinvointiyhteiskunnan puolesta kun se on katoamassa kvartaalikapitalismin mustaan aukkoon.

Luulen ette halunnut kieltää edellä mainittuja asioita.Et vain tullut ajatewlleeksi historian olemusta.Se on parhaimmillaan hidasta kehitystä ja eteenpäinmenoa ihmisyhteisön käytännöissä.Huomaatko, että sosialismin poistaminen aiheuttaisi kehityksen kulkusuunnan kääntymisen takaisin kohti tietämättömyyttä, nälkää, taikauskoa, kulkutauteja, lyhyttä ja raskasta elämää....
Luulen,että tarkoitit ääri-ilmiöiden kieltämistä.Sen voi jokainen tehdä kieltämällä ne itsessään ja opettelemalla ymmärtämään myös muita.
En allekirjoita.