Suomen huippuyksikkö lasten sairaanhoidossa toimii museossa

Leijonaemon paluu
Vieras

/ #98 Valtiovieraita visiitille---?

13.04.2011 12:51

Vielä 1960-luvun alussa presidentin kansliasta sovittaa ko. vieraluja joskus montakin vuodessa!Milloinhan presidentin kansliassa suunnitellaan nykyisen klinikan varaamista virallisia valtioiden vierailuja varten?????? - Eihän siitä nyt ole kulunut kuin 50 vuotta!!!
Olen nähnyt kuvia, joissa Arvo Ylppö komeilee Intian pääministerin Indira Gandhin, USA:n ulkoministerin ja silloisen suurvallan Neukkulan presidentin/puolueen pj:n kanssa (muistaakseni Breznev, pressan nimi ei tule mieleen) sekä tietysti Suomen presidentin ja pääministerin jne kanssa ja esittelee ylpeänä Lastenlinnaa ja -klinikkaa. Ja tietysti kaikille Pohjolan kruunupäille klinikkaa ja linnaa esiteltiin. Lisäksi on paljon kuvia siitä, kun ao. alan asiantuntijat ympäri maapalloa kävivät ottamassa oppia Hgin Lastenklinikalla/-linnassa ja ihailemassa mahtavia rakennuksia.
Kuinka moni on tässä, sanotaanko viimeisen 40 vuoden aikana nähnyt mediassa vastaavaa uutisointia? Mutu on, että edes kardiologian erityisosaajia ei mielellään Helsinkiin kutsuta tutustumaan millaisissa olosuhteissa nämä huipputulokset ao. kiinteistöissä tehdään. Silti Suomi on tämän alan osaamisen (lasten sair.hoidon) kärkimaita. Mutta kuinka kauan se voi olla sitä, ja pelastaa pieniä potilaita elämälle, kun olosuhteet ovat suorastaan vaaralliset!?
On tää niin karmeeta ja surullista....