Hevoshaan koulun tulevaisuus

/ #47 Mitä maksaa?

25.08.2013 20:44

Kaupungin päätöksiin on vaikea vaikuttaa. Nyt tarvittaisiin konkreettisia lukuja. Mitä Hevoshaan koulun remontoiminen maksaa? Entä mitä mahtaa maksaa Sotungin, Itä-Hakkilan, Hakunilan ja Hakunilan rinteen koulujen remontoiminen ja lisätilojen rakentaminen yhteensä yli 400 oppilaalle. Mitä maksavat korvaavat toimet (kuraattorin, koulupsykologin, erityisopettajien, sosiaalitoimen lastensuojelun jne. palvelut), jotka ovat seurausta pitkien koulumatkojen aiheuttamasta turvattomuudesta sekä ahtaiden (ja sitä kautta kouluilmapiiriin heikentävästi vaikuttavien) tilojen mukanaan tuomat pedagogiset ja sosiaaliset ongelmat. Hintansa on myös sillä, että pienet oppilaat sijoitetaan yläkouluihin. Altistuminen liian aikaisin tupakoinnille ja päihteiden käytölle mallioppimisen seurauksena voi jo muutaman oppilaan kohdalla, jatkuessaan vuosia, maksaa Vantaalle pitkän pennin. Nyt olisi siis hyvä kaivaa esiin lukuja. Asukaspuisto säilyi, kun pöytää ladattiin faktoja!