Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #19617

28.08.2013 21:31

New Yorkin Department of Health (DOH) suosittelee rokotuksia homojen keskuudessa leviävää aivokalvontulehtusta vastaan. Nyt rokotuksia suositellaan kaikille homomiehille HIV-statuksesta huolimatta ja suositukset koskevat koko New Yorkin aluetta. Rokotuksilla toivotaan ehkäisevät taudin leviämistä.
Vaikka aivokalvontulehduksen uutisoinnissa virus näyttää leviävän juuri homojen keskuudessa, virukset ja bakteerit eivät tunnetusti kysele suuntautumista.

Meningokokkitautia miesten välisessä seksissä

THL kertoo, että Saksassa, Ranskassa ja Belgiassa on tähän mennessä raportoitu seitsemän vakavaa meningokokki C –infektiota henkilöillä, joilla on ollut miesten välistä seksiä. Sama serotyyppi on aiheuttanut vastaavia epidemioita New Yorkissa 2010 ja 2013, osa sairastuneista on myös menehtynyt tautiin.

THL:n mukaan lisääntynyt matkailu ja massatapahtumat, kuten Gay Pride, voivat osaltaan saattaneet vaikuttaa bakteerin leviämiseen. Eurooppalaiset tapaukset ovat olleet yksittäisiä eikä yhteyttä USA:n tapauksiin ole löydetty.