Tienkäyttömaksut ja satelliittivalvonta eivät kuulu Suomeen!

Vieras

/ #7

04.09.2013 14:39

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että niistä autoista, joihin tavallisella kansalla on varaa, tuo verohyöty jää paljon pienemmäksi, kuin taas vastaavasti kalliimman ja tehokkaamman auton verohyöty on paljon isompi. Joten onko tämä nyt sitä "vihreää" politiikkaa jota kansanedustajat nyt haluavat ajaa?

Ja mitenkäs sitä polttoaineen veronkorotusta perustelttin tässä joku aika sitten, eikö sen tarkoitus ollut ohjata kuluttajia siirtymään vähemmän kuluttaviin autoihin? Ja eikö silloin myös makseta enenmän veroja kilometriä kohti, kun polttoaineen verotusta kiristettiin?

Ainut hyöty, minkä tässä asiassa näen, on se että rahat on suoraan "korvamerkitty" tienhoitoon (eikö tienkäytöstä kerätyt rahat pitäisi käyttää tienhoitoon?), etenkin näin paljon ajavana olen huomannut tieverkon pahasti rapistuneen viimeisen 10 vuoden aikana

Mikäli tälläinen GPS systeemi tulee, saattaa olla, että antennin päälle voi eksyä jonkinlainen foliohuppu XD