Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25764 Re: Re: Aapeli Saarisalo: Avio

09.12.2013 11:04

#25717: - Re: Aapeli Saarisalo: RAAMATTU

Sivu 61: AVIO

Avio on jo luomisessa ennen yhteiskunnan muodostusta säädetty Jumalan järjestys.

"Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: 'Olkaa hedelmälliset, lisääntykää, täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Teidän vallassanne ovat meren kalat, taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.'"  1.Moos.1:27-28

--Jumala sääsi avion yhden miehen ja yhden naisen väliseksi liitoksi, 1.Moos.2:18-24; Matt.19:5; 1.Kor.6:16. Koska avio on Jumalan säätämä, sanotaan sitä myös "Jumalan liitoksi", Sananl.2:17.  Lainaus päättyy.

Oma kommenttini: Joku henkilö oli sitä mieltä, että on aika mennä eteenpäin. Omaan mielipiteeseen on tietysti jokaisella oikeus. No tämä minun mielipiteeni on kuitenkin niin päin, että todellista viisautta on tietyissä asioissa (esim. avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto) pidättäytyä ns. eteenpäinmenolta. Miten sitä sanotaankaan hetken hurmiosta ja turmiosta.. Siis, jään ihastelemaan Aapeli Saarisalon 'suoraselkäisyyttä'. Tästä keskustelupalstasta olen todella iloinnut, kiitos teidän.