Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #25804 Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

10.12.2013 20:02

#25803: - Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Kristus tuntee omansa ja hänen rakentamansa seurakunta ei ole suoraan rinnasteinen suomen ev.lut kirkkoon tms.

Hän(Jeesus) sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa,   ja  minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." (Matt. 16)

 

Vainoista huolimatta jota koemme toteutuu vääjäämättä myös tämä;

9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. (Ilm. 7:9,13-14)

Osa näistä "suvaitsevaisista" osoittaa kristittyjä ja arvojaan pilkatessaan olevansa tietyssä mielessä hengenheimolainen äärimuslimeille, pohjoiskorean diktatuurille jne. Samasta syvyyden lähteestä vimmansa kumpuaa.