Jyväskylä ei talvikunnossapidä jalkakäytäviä 1.1.2014 jälkeen

Vieras

/ #11

14.12.2013 07:52

Käytännössä jalkakäytävän pitäminen lumettomana on käsipelillä mahdotonta. Jalkakäytävälle sataneiden lumien osalta se olisi vielä mahdollista, mutta täytyy muistaa, että kiinteistönomistaja on velvollinen poistamaan lumet myös sen jälkeen, kun kaupungin aura-auto on käynyt työntämässä lumet jalkakäytävälle mahdollisesti koko ajotien leveydeltä. Siinä ei ole kolan kanssa enää mitään mahdollisuuksia selvitä. Toki se tuo kaupungille säästöjä, kun ei tarvitse huolehtia ajotielle sataneen lumen pois viennistä, vaan se sysätään jonkin muun vastuulle. Muistelisin, että meidän talon kohdalla noin 10 vuotta sitten, kun sama älyttömyys oli voimassa, talvikunnossapidon kustannus oli noin 400e/talvi jos osti palvelun kaupungilta. Hirvittää edes ajatella, mitä se on nyt. Aikamoinen lisämaksu omakotitaloasujalle kiinteistöveron lisäksi! Laitan omalle pätkälle "Ei talvikunnossapitoa" kyltin, niinhän kaupunkikin tekee hankalille osuuksille. Harmittaa vaan kaikkien jalkakäytävän käyttäjien puolesta, koska huonosti hoidetuilla pätkillä jalankulku siirtyy ajoväylälle, joka aiheuttaa vaaratilanteita.