Kuttura-Repojoki tiehanke on täysin tarpeeton

Olli-Pekka Kiviniemi
Kittilä

/ #7 Erämaan puolesta

15.05.2008 19:09

Entisen kotikuntani asioita mielenkiinnolla seuranneena kittiläläisenä haluaisin vastauksen/tarkennuksen pariin kysymykseen. Minkä vuoksi Kuttura-Repojoki-tiehanketta ajetaan väen väkisin, kun valmis tieura on jo olemassa Peurasuvannon ja Kiistalan välillä? Jos turistien on pakko päästä sukkuloimaan Saariselän ja Levin välillä, on tämä jo Pomokairan halkaiseva ura helpommin kunnostettavissa siihen tarkoitukseen, kuin uuden tien rakentaminen yhteen Suomen viimeisistä todellisista erämaista.
Haluaisin myös selvyyden Metsähallituksen intresseistä tiehankkeen suhteen. Minulla on vahva epäilys, että taustalla on halu päästä hyödyntämään alueen metsävaroja...erämaalaista piittaamatta.
Olen valmis muuttamaan kielteistä kantaani ainoastaan , jos kutturalaiset katsovat tien tarpeelliseksi, mutta olen ymmärtänyt heidänkin vastustavan hanketta...tien mukanaan tuomat haittavaikutukset kohdistuisivat voimakkaimmin juuri heidän jokapäiväiseen elämään.