Pallasta pitää kehittää

Muonio

/ #11

19.05.2008 18:57

Ajattelin kirjoittaa tänne myös,kun asiaa ja asian sivusta näkyy tulevan tekstiä.

Pallasta ja myös muita paikkoja pitäisi kehittää nimen omaan luontoa säästäen.Olen henk koht nähnyt monen monta mökkiä,joissa on luonto raiskattu ympäristöstä aivan totaalisen pilalle.Tämän hetkinen tilanne Pallaksella ei ole yhtään sen parempi jos ajatellaan aivan luonnonmukaisia rakennus menetelmiä.Ja tämä uusi hotelli,jos Pertti ylipäätänsä sitä rakennuttaa,tulee olemaan sillä samaisella tontilla jolla nykyinenkin hotelli sijaitsee.Parkkipaikat eivät ole sellaisia mörköjä niinkuin helena telkänranta antoi olettaa,nykyiset parkkipaikkoja hyödyntämällä ne isonevat jonkin verran.Itse olen pallaksella käynyt monta kertaa,eikä se kyllä ole mikään silmänilo katsella.Hotellin pitäjällähän on vastuu ylläpitää hotellin ja ympäristön tilaa,mikä ei tässä tilanteessa ole käynyt.

Pallaksen hotellin laajentaminen ei voi suoranaisesti viedä muilta pieniltä matkailuyrittäjiltä leipää pöydästä,suomessa ja maailmassa riittää erilaisia asiakas segmenttejä,jotka menevät pallakselle,ylläkselle tai raattamaan. Pallasta ei pidä nähdä uhkana vaan mahdollisuutena!

Sanoppa arvoisa FM Sanna Autto,kuinka monta täysipäiväistä poronhoitajaa raattamassa on tänä päivänä?Entä kuinka monta olisi jos pallasta tai vuontispirttiä puhumattakaan harrinivasta ym matkailupaikkoja ei olisi olemassa?Veikkaanpa ettei kovin montaa,sillä matkailu on tuonut muassaan töitä myös poronhoitajille.

Joten tämän pitemmittä puheitta päätän tämän tähän.