Pallasta pitää kehittää

Adressin tekijä

/ #19 Lapissa kannatetaan rakentamista

27.06.2008 15:25

Muutama kommentti kirjoitukseesi. Ensinnäkin tätä adressia perustettaessa vastustajista suurin osa oli pääkaupunkiseudulta. Nyt piikki näyttää tasoittuneen. Toisekseen tämän adressin allekirjoittajista yli 60% on Lapista. Näistä nelisenkymmentä prosenttia muoniolaisia. Verrataessa muoniolaisten allekirjoittajien määrää näissä adresseissa ero on 7,5-kertainen. Kertoo aika lailla selkeää kieltä mielipiteistä täällä.

Pallas on rakennettu vuosikymmeniä sitten ja hotelli on ollut paikallaan jo ENNEN puiston perustamista. Kyseessä oleva alue on jo kertaalleen käännetty. En todellakaan ymmärrä näitä yleistyksiä, että tässä rakennetaan suurinpiirtein koko puisto täyteen.

Mielestäsi pitäisi rakentaa puiston ulkopuolelle. Eiköhän se ole puiston ulkopuolella olevien yritysten oma asia päättää haluavatko he lisätä majoituskapasiteettiansa vai eivät. Toisekseen on ristiriitaista puhua samaan aikaan luonnonsuojelusta ja vaatia raivaamaan täysin uusi alue uusille rakennuksille. Vai mistä ajattelit löytää valmiin alueen uudelle hotellille?

Jouduit myöntämään Pertti Yliniemelle tv-haastattelussa, että et ole koskaan edes käynyt Pallaksella. Mielenkiintoista, että pidät itseäsi silti pätevänä kommentoimaan tätä asiaa. Toivottavasti kävit edes lukemassa Muonion kunnan sivuilta tuon hankesuunnitelman.

Kesäterveisin,