Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Bögarnas fel

/ #41681 Liikennevertauksesi ontuvat pahasti...

02.09.2014 02:19

#41678: Lapset on suojeltava homoudelta kaikin keinoin. - Avioliittolakia ei muuteta

Ei kukaan punaisen valon palaessa liikennevaloissa lähde sinun  punaista AUTOASI päin ajamaan. Jos lähtee,niin ajaa vastoin punaista VALOA, ei sinun autoasi(..ellet sitten  itse jotain siinä liikennevaloissa törttöile ja aiheuta kolaria).

300km/h taas olisi maantieliikenteessä sellainen nopeus  ,että kukaan (formula-) auton kuljettaja ei lähtisi sitä ajokillaan ( edes  sinunkaan mieliksesi) siinä kokeilemaan.

Ei vaikka kuinka kokisit itsesi syrjityksi...

huom. tasa-arvoinen avioliittolaki ei syrjisi samaa sukupuolta olevia pareja, tämä nykyinen voimassaoleva vielä syrjii.

Neutraalimpaa ilmaisua käyttääksemme voimme toki sanoa myös ,ettei se mahdollista (vielä tässä vaiheessa ) samaa sukupuolta olevien (siviiliavioliitto-) vihkimistä, mutta (toisin kuin niinä raamatullisina aikoina ),lait eivät enää ole kiveen hakattuja tauluja, joita( ymmärrettävistä syistä) olisi ollut valmiina enää vaikea käydä muuttamaan mistään kohtaa ja joita sitäpaitsi palvottiin   pyhinä esineinä.

Vanha sanonta (en muista kuka sen alunperin esitti) "Laki ennen mua syntynyt ,myös jälkeheni jää" on siis nykyään  otettava enemän runoutena, kuin minään lainsäädännön  faktana.

Sen arvo viittauksena  (enää nykyään)on suurin piirtein samaa luokkaa kuin sanonnan "Ei ole ämmästä lukkariksi,eikä äijästä kuppariksi"-pelkkää sanontojen  kansanperinnettä ja folkloristiikkaa.