Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

myötätuntoinen

/ #132 Re:

04.03.2015 18:24

#14: hs...98 -

Tuttu tilanne on samanlaisia kokemuksia. En ymmärrä vanhempia jotka eivät ota tällaista asiaa vakavasti on vähän semmoinen tunne että vanhemmat tuntevat menettävänsä maineensa jos tunnustaisivat lapsensa syyllistyneen kiusaamiseen ja osittainhan tämä on tottakin jos ei osata neuvoa lapsille toisen ihmisen kunnioittamista vielä voisi pelastaa jotain kun edes tuollaisessa tilanteessa saisi lapsen ymmärtämään että tämä on toiminut väärin kiusatessaan. Osa vanhemmista lapsista näyttää jo ottaneen perheenpään roolin itselleen että olkaahan vanhemmat hiljaa. Kyllä on koulussakin henkilökunta pelokas kun ei uskalleta puuttua tilanteeseen kyllä siitä omasta mukavuudesta pitää tinkiä tuollaisessa tilanteessa sillä seuraukset voivat olla karmeita.Tunnen suunnatonta myötätuntoa teitä ja tilannettanne kohtaan yrittäkää pitää Eveliinan itsetuntoa yllä sillä tuollainen romahduttaa sen täysin. Jos koulua voi vaihtaa se saattaisi auttaa vaikka eihän se ole oikein että uhria rangaistaan koulun vaihdolla, se on vähän sama kuin jos joutuisit itse pahoinpidellyksi ja sinä vankilaan ja pahoinpitelijä jatkaa seuraavan uhrin kimppuun.Yrittäkkää löytää jostain voimaa jatkaa eteenpäin toivon teille sydämmestäni parempaa jatkoa.