Ei hyökkäystä Iraniin

Keuruu

/ #2

24.01.2007 13:07

En tiedä onko USA:lla suunnitelmissa Iraniin hyökkäys mutta ainakin Isrealin on huhuttu suunnittelevan ydiniskua, jotakin ydinvoimalaa tai atomitutkimuslaitosta vastaan. Tosin tällä adressin tuskin on paljoa vaikutusta kummankaan toimiin.

Olen hieman kahden vaiheilla, sotaan rythymistä tässä tilanteessa en kannata mutta toisaalta ydinaseistettu Iran ei myöskään ole houkutteleva vaihtoehto. Mielestäni se seikka, että USA:lla, Venäjällä, Ranskalla tai millä tahansa muulla maalla on ydinaseita ei oikeuta tekemään niitä lisää.

Toisaalta voihan olla, että Iranin ydintutkimus on rauhanomaista, mutta jos näin olisi luulisi tarkastajien päästäminen maahan melko kivutonta ja kun tosiasiahan on, että niissä sallituissa tarkastuksissa mitä oli havaittiin rikastusprosentteja jotka viittaavat ydinasemateriaalin tekoon. Ja viimeisin uutinenhan on se, että Iran on ilmeisesti valmistautumassa ydinkokeeseen, P-Korean avustuksella.