Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Vieras

/ #328

16.04.2015 10:34

Koulukiusaaminen on ylittäny normaalin kiusaamisen rajat jo kauan sitten. Voisinpa sanoa että jotku opettajatkin tähän kiusaamiseen ratkeaa tai ainakin saattaa oppilaan sellaiseen asemaan missä häntä kiusataan. Myös rikosoikeudellinen vastuu pitäisi tiputtaa 13 ikävuoteen. Nykyisiä lakeja pitää päivittää nykymaailmaa vastaaviksi. Jos 14 vuotiaat hakkaa 12 vuotiaan ikätoverin ja aiheuttaa tälle ikuiset arvet, niin hakkaajat viedään rehtorin luo missä sanotaa soosoo ja thats it. Hakkaajat olisi pitäny asettaa maksaan tai tekemään edes jotain töitä kunnalle muutamaks viikoksi muistuttaakseen siitä että teoista joutuu edesvastuusee. Minä olin koulukiusattu peruskoulussa. Muistan erään kiusaajan varsin hyvin suurimman osan ajasta hän kiusasi melkein kaikkia. Kerranki hän painoi mut seinää vaste ja huus korvaan ja sit lopetti. Mutta yhtäkkiä hän tuli yhtenä päivänä juttelee normaalisti kaikkee niinku oltais kavereita. Koulukiusaaminen johtuu siis pitkälti kahdesta asiasta. Näyttämisen ja machoilun halu ja se että kotona ei ole mikään hyvin (alkoholistiperhe tms) Nämä arvet mitä omasta kiusaamisesta jäi on tehnyt musta vahvan. Olisinpa vain koulussa pystyny enemmän keskittymää, mutta kun pelko kiusatuksi tulemisesta kummitteli takaraivossa. Kyllä minäkin olen joskus jostai puhunu selän takana pahaa suutuspäissäni mutta ikinä en muita kiusannut. Ja tämä on eka kerta ikinä kun kerron että mua on kiusattu, edes oma äitini ei tiedä tätä. Lintsasin koulusta kiusaajien vuoksi.